Pocetna Društvo Užice opet može biti grad u kojem je lepo živeti

Užice opet može biti grad u kojem je lepo živeti

196
0
Podelite

Na početku formiranja aktuelne gradske vlade prošle godine, definisana je strateška orjentacija razvoja grada u vidu Platforme od 10 tačaka koja sadrži ciljeve i predstavlja okvir njenog rada tokom mandata od četiri godine. Šta i koliko se radi na realizaciji ovih ciljeva, šta su prioriteti u ovoj godini, za “Vesti” govori zamenik gradonačelnika Užica, Nemanja Nešić.

-Bili smo dovoljno hrabri na početku konstituisanja ove vlasti da definišemo pravce, ciljeve i rezultate koje očekujemo da postignemo svojim radom tokom mandata, a s druge strane smo dali mogućnost građanima i javnosti da sve to kontrolišu. Mnogi su govorili da je ta Platforma preambiciozna i nerealna. Ako ostanemo na ovoj poziciji do kraja mandata, lako ćemo proceniti da li smo bili realni ili nismo. Ova godina će u skladu sa zacrtanim ciljevima u Platformi biti veoma ozbiljna, puna investicija i započetih reformskih koraka. Optimista sam i nadam se da ovaj grad u bliskoj budućnosti može opet biti ono što je bio nekada, svetla tačka na mapi Srbije, kao privredni i urbani centar, saobraćajno i komunalno dobro opremljen i kao grad u kome je lepo živeti, – kaže na početku razgovora Nemanja Nešić.

S obzirom da je za razvoj i funkcionisanje grada veoma bitno stanje u saobraćajnoj i komunalnoj infrastrukturi, šta je najznačajnije što se u ovom momentu radi u Užicu u ovoj oblasti?

-Prioritet svake vlasti pa i ove, jeste razvoj saobraćajne i komunalne infrastrukture i od lokalne samouprave se najviše i očekuje u ovoj oblasti u kojoj se ulaže najviše sredstava, ali i energije i vremena. U ovom momentu, jedan od prioriteta na kojem se i najviše radi, jeste prva faza rekonstrukcije fabrike pijaće vode “Petar Antonijević” na Cerovića brdu. Radovi se odvijaju  predviđenom dinamikom, mada je bilo, ali još uvek ima dosta tehničkih problema, pa i nepredviđenih radova. Međutim, mislim da smo se prilično dobro organizovali i da uz izvođača radova uspevamo da prevazilazimo sve teškoće. Važno je i da imamo najavu od ministarke Zorane Mihajilović da su u republičkom budžetu planirana sredstva i za drugu fazu rekonstrukcije ove fabrike. Očekujemo da će prva faza biti završena ove godine bez većih kašnjenja i odmah ćemo započetu drugu fazu rekonstrukcije.

 

Počelo je i proširenje tela deponije Duboko?

deponija-duboko-Ovo je veoma važan projekat za nas da bismo bili mirni u vezi otpada u narednom periodu. Vrednost ove investicije je pet miliona evra. Polovinu sredstava je obezbedilo Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine, a polovinu Švedska razvojna agencija. Istovremeno, ove godine moramo unaprediti proces primarne selekcije otpada, za šta očekujemo podršku Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine u nabavci nove opreme. Cilj je povećanje primarnog selektovanog otpada. Paralelno, traju i intenzivni pregovori sa potencijalnim investitorima za izgradnju energane. Za to ima dosta zainteresovanih i iz inostranstva, tako da u narednom periodu i na tom polju možemo očekivati određene pomake.

Kako teče rekonstrukcija Ložioničkog mosta i hoće li ovi radovi biti završeni u roku?

-Ovu investiciju u potpunosti realizuju ”Putevi” Srbije. Posle podizanja kolovoznog zastora i ostvarenog uvida u konstrukcijske elemente mosta, došlo se do zaključka da je most u veoma lošem stanju. Da bi rekonstrukcija bila urađena kvalitetno, da bi se unapredila i sama konstrukcija, moraće doći do produžetka roka završetka radova, ali i povećanje troškova. Za ove radove od nadzornog organa rok je sa 78 produžen na 90 dana, tako da bi oni trebalo da budu gotovi u avgustu. Treba reći, da ćemo ovakvom rekonstrukcijom, rešiti pitanje Ložioničkog mosta za narednih nekoliko decenija.

Utiče li produžetak roka za završetak rekonstrukcije Ložioničkog mosta na izgradnju kružnog toka kod benzinske pumpe kod gradskog stadiona?

-Izgradnja kružnog toka trebalo je da počne prošle godine, ali smo se bojali da radove ne možemo završiti do zime što bi izazvalo velike probleme, jer bi saobraćaj morao onda biti Lozionicki mostzatvoren i tokom cele zime, pa smo to pomerili za ovo proleće. Međutim, proletos smo morali odlučiti šta ćemo prvo raditi i opredelili smo se da završimo Ložionički most pa onda kružni tok. Međutim, zbog pomeranja rokova za Ložionički most, bojim se da ćemo ponovo ući u jesen za kružni tok za čiju izgranju je potrebno najmanje 90 dana, tako da izgradnja kružnog toka, može biti pomerena za proleće naredne godine. Ipak, videćemo, kako će se sve odvijati.

Šta će se još raditi ovog leta?

-Ovih dana počinjemo da realizujemo veliki projekat kišne kanalizacije u Krčagovu, vredan oko 41 milion dinara, a rok za završetak je 45 dana. Kada ovi radovi budu završeni, u Ulici “Miloša Obrenovića” više se neće stvarati jezera vode usled kišnih padavina. Za ovo smo obezbedili polovinu sredstva od Ministarstva privrede. Važno je da kažem i da smo zajedno sa opštinom Bajina Bašta obezbedili i dobili sredstva u iznosu od 400.000 evra za izradu projekta za tunel ispod Kadinjače. Tunel je od izuzetnog značaja i za naš grad i za Bajinu Baštu, ali njegovu izgradnju koja je od državnog značaja, naše dve lokalne samouprave ne mogu izneti, tako da sredstva moramo obezbediti iz mnogih drugih izvora. Osim tekućih radova na rekonstrukciji ulica u gradu, ove godine, grad je obezbedio sredstva za izradu projektne dokumentacije za veoma značajan put Jelova Gora-Kadinjača dužine četiri kilometra, zahvaljujući kojem ćemo u perspektivi Beogradsku ulicu i ulicu „Mage Magazinović“ potpuno osloboditi teretnog saobraćaja.

Ceo intervju objavljen u “Vestima” od 19.05.2017.

Ostavite odgovor