Pocetna Društvo Ozvaničen početak radova na gondoli

Ozvaničen početak radova na gondoli

118
1
Podelite

Danas je na Torniku, Milan Stamatović, predsednik opštine Čajetina sa saradnicima, simbolično ozvaničen početak  radova na zlatiborskoj gondoli,  nalivanjem prvog betona na završnoj stanici. Izvođač radova je konzorcijum građevinskih firmi  koji predvodi MPP „Jedinstvo“ iz Užica. Zajedno sa građevinarima i predstavnicima francuske  kompanije „Pomagalski“, koja proizvodi opremu za gondolu, Čajetina je definisala precizan plan i dinamiku radova.

Izgradnja panoramske gondole je najznačajniji turistički projekat opštine Čajetina u poslednjih 100 godina koji će doprineti ostvarenju njenih dugoročnih ciljeva, a osnovni je  da u narednih deset godina Zlatibor i okolinu poseti milion turista i da se ostvari deset miliona noćenja godišnje. Ova  investicija je vredna 13 miliona evra i finansira se isključivo iz opštinskog budžeta.

Gondola radovi 1Izgradnja gondole koja će povezivati centar Zlatibora sa vrhom Tornika, u dužini  od nepunih devet kilometara, počela je 31. avgusta, pošto je u julu Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije izdalo građevinsku dozvolu čajetinskoj opštini za prvu od pet faza izgradnje gondole. Iako je ovo i najteža deonica izgradnje, Čajetinci nameravaju da do kraja ove godine urade i najveći deo posla.

– Posle dugogodišnjeg rada, truda, odricanja, ulaganja i verovanja u ovaj važan projekat, dočekali smo i taj dan da postavimo kamen temeljac na vrhu Tornika. Kuriozitet je da jedna ovako važna investicija  kreće od kraja ka početku, ali, nažalost živimo u takvoj državi, u takvim uslovima bez političke tolerancije gde smo morali da preskačemo prepreke koje su nam postavljane u poslednjih deset godina. Mi smo verovali u ovaj projekat, verujemo i danas i vreme će sigurno vrlo brzo pokazati da on opštinu Čajetinu, Zlatibor pa i Srbiju vodi u budućnost, a sve one koji su nas saplitali i opstruisali ga, odvešće, nadam se, vrlo brzo na političko smetlište Srbije,- izjavio je između ostalog ovom prilikom Milan Stamatović i istakao da će gondola uticati na povećanje kvaliteta turističke usluge na Zlatiboru.

Gondola radovi 4– Sama činjenica da će gondola biti najduža na svetu ove vrste, govori da će biti veoma zanimljiva i da će brojni gosti iz inostranstva, što nama i jeste cilj, dolaziti da posete ovu planinu. Naša namera je da Zlatibor vrlo brzo stane u red svetskih turističkih centara,-  istakao je Stamatović i podsetio da je opština već podnela zahteve i dokumentaciju za izdavanje građevinskih dozvola i za ostale faze gradnje gondole.

– Nadam se da ćemo vrlo brzo dobiti dozvole i za ostale četiri faze, jer nema razloga da nam vraćaju proceduru,- rekao je Stamatović i dodao, da ostaje samo da se vidi da li će spor oko zemljišta biti kočnica i izrazio nadu da „džava neće više praviti opstrukciju“.

Gondola radovi 5Podsećanja radi, spor opštine Čajetina sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, tiče se neraščišćenih imovinsko pravnih odnosa nad zemljištem na trasi gondole od 2.213 hektara koje koristi kupac i vlasnik PK „Zlatibor“.

– Zaista sam srećna što smo započeli radove koji bi, kako stoji u ugovoru sa izvođačima, trebalo da traju dset meseci. Iskreno verujemo, ukoliko ubrzo dobijemo dozvole i za ostale četiri faze, da će oni biti završeni ranije i da ćemo moći već početkom leta iduće godine da gondolu  pustimo u funkciju, – izjavila je Bojana Božanić, direktorka JP „Gold gondola Zlatibor“, istakavši da je gondola izuzetna investicija koja je podstakla brojne investitore da dođu na Zlatibor.

Gondola radovi 6Bojana Božanić je podsetila  i ovog puta da će gondola prevoziti turiste u 55 kabina sa polazne stanice u centru Zlatibora, preko međustanice na Ribničkom jezeru, do zadnje stanice na vrhu Tornika. Kabine marke „sigma“ izgrađene su po najvišim tehničkim standardima, poseduju držače za skije i bordove i imaju osvetljenje koje se napaja preko solarnih panela. Širina i visina kabina jedva metra. Prvi kontigent kabina dopremljen je na Zlatibor u februaru ove godine i smešten  je u skladište u Braneškom polju gde će sačekati montažu. Kapacitet gondole je da preveze 600 putnika na sat, radiće i leti i zimi, a vožnja će trajati 20 do 25 minuta.

Danas je na Torniku gde se gradi završna glavna stanica i dva noseća stuba, bilo samo oko jedan stepen Celzijusa, dok je u podnožju Tornika gde su se okupili meštani da uz trubače obeleže zvaničan početak izgradnje gondole, bilo nekoliko stepeni toplije. Okupljene je pozdravio i obratio im se Milan Stamatović, ali pesnik LJubivoje Ršumović koji je, između ostalog rekao, da se izgradnjom gondole ostvaruje njegov dečački san kada je sanjao kako kao đak škole u LJubišu što pre da stigne od kuće do škole udaljene šest kilometara, pa je smislio vozić na „nikakav pogon“ čiji bi se vagončići kretali lakomicom, odnosno, drvenim koritom.

1 komentar

  1. Brate Stamatovicu poguraj ako ikako moze da se popravi most na putu za Kremna u Sljivovici
    Kremanci sirom sveta bi ti bili puno zahvalni
    Nadam se da ce inicijativa da se Kremna pripoje Cajetini biti uspesna,
    Puno pozdrava i da si nam ziv i zdrav

Ostavite odgovor