Pocetna Društvo Užičani veruju lokalnim medijima

Užičani veruju lokalnim medijima

231
0
Podelite

Na javnoj debati „Kakve lokalne medije želiš“ izvršni direktor Slavko Ćuruvija fondacije Marko Vujačić saopštio je rezultate istraživanja koje su sproveli, prema kojima se Užičani informišu preko lokalnih medija.

– Podaci pokazuju da građani Užica prate lokalne medije i da se informišu u većem procentu nego u drugim lokalnim samoupravama. To jedan od nalaza koji nismo imali u ostalim gradovima, gde su se građani i o lokalnim temama informisali u nacionalnim medijima. Građani u Užicu imaju uglavnom poverenje u lokalne medije, ali su postojale određene zamerke u pogledu profesionalizma, u pogledu pokrivanja lokalnih tema. Neka objašnjenja i shvatanje zašto je to tako, bila su zato što je lošiji materijalni položaj, zato što je finansiranje tako, zato što ne postoje kapaciteti koji su ulažu u novinare, kaže Vujačić.

Mediji istrazivanje 2Prosečna plata u užičkim medijima je oko 25 hiljada dinara, negde se mali deo isplaćuje i na ruke, kaže Nenad Kovačević, dopisnik dnevnog lista Danas.

– U oktobru prosečna neto plata u Užicu bila je 48.229 dinara, a na nivou republike nešto niža 46.879 dinara. To znači da u medijima užičkim rade ljudi koji su prosto obespravljeni, i finansijski i angažovanjem. Oni rade non-stop, oni rade i vikendima, i praznicima. Duplo manji iznos užički novinari primaju od svojih rođaka, komšija, kumova i drugih. Jedna užička firma koja ima nekoliko medija je već pet godina na minimalcu, što je nedopustivo, rekao je Kovačević.

Mediji istrazivanje 3U Užicu nema državnih medija, svi su u privatnom vlasništvu, uglavnom se finansiraju prihodima od marketinga, koji nisu dovoljni za funkcionisanje. Zbog lošeg tržišta za marketing, mnogi svoje budžete dopunjuju kroz projektno finansiranje. Grad Užice u tu svrhu izdvaja osam miliona dinara ili 0,25 odsto iz budžeta, što je u odnosu na većinu gradova i opština, pa nekih i manjih mala suma.

– U svakoj oblasti rada lokalne samouprave mi imamo veće potrebe nego što su realne mogućnosti, tako je i u medijskoj sferi. Ovaj iznos od 8 miliona dinara koji izdvajamo, apsolutno svesni da nije dovoljan za povećanje kvaliteta informisanja lokalnih medija, on će ostati na istom nivou i u narednoj godini, jer je struktura iznosa budžeta projektovana na nivou onog iz 2017., kaže zamenik gradonačelnika Užica Nemanja Nešić.

Mediji istrazivanje 4Javna debata je deo programa „Podsticanje vladavine prava i uspostavljanja standarda EU u oblasti slobode medija u Srbiji“, koji sprovodi Slavko Ćuruvija fondacija uz podršku USAID-a, a cilj je i da i lokalna zajednica  učestvuju u radu na novoj medijskoj strategiji.

Ostavite odgovor