Pocetna Ekonomija EkoGrill osvaja i domaće i strana tržišta

EkoGrill osvaja i domaće i strana tržišta

1416
0
Podelite

Od ideje do realizacije prvog proizvoda EkoGrill-a bilo je potrebno tri i po godine. Proizvodnja i prodaja počela je početkom 2010. godine. Sada se 95 odsto od ukupne proizvodnje ovog brenda užičke porodične firme „Okpiro“ plasira na stranom tržištu.

Uporedo sa Sajmom turizma u Beogradu je krajem protekle sedmice održan Sajam vina, ali i Sajam hotelsko ugostiteljske opreme „Horeka“ koji je okupio brojne izlagače iz zemlje i inostranstva. Među izlagačima na ovom sajmu bila je i užička porodična firma „Okpiro“ koja je predstavila svoj brend, EkoGrill pomoću kojeg se na moderan, jednostavan, ekološki način dobije tradicionalno spremanje mesa. To je električni roštilj koji se znatno razlikuje od opštepoznatog električnog roštilja, jer troši manje električne energije, brže se zagreva, a meso i povrće kao da su ispečeni na ćumuru i čisti se samo vodom bez upotrebe sredstava za pranje posuđa što spremljenu hranu na njemu čini dodatno zdravijom.

EkoGril 1Ideja o nastanku EkoGrill-a rodila se jednog dana u Mokroj Gori, kaže elektroinženjer Borivoje Vujić koji je već imao određene inovacije u svom poslu u državnoj firmi u kojoj je radio. Želeo je da napravi električni roštilj samo za svoje potrebe. Međutim, posle nekoliko godina počinje proizvodnju i za tržište. Od ideje do nastanka prvog roštilja po zamisli, Vujiću je bilo potrebno tri i po godine, a onda, još oko nekoliko godina usavršavanja kako bi sve funkcionisalo kako treba i da nema kvarova, tako da je 2010. godine počela kontinuirana proizvodnja za tržište kojem se sada nudi deset modela ovog roštilja koji se mogu koristiti i u domaćinstvima, a ne samo u ugostiteljskim objektima. Vujić kaže da je ovaj roštilj za sada jedinstven u svetu.

– Sada to izgleda veoma jednostavno, ali je ovaj roštilj veoma komlikovana naprava,- napominje Vujić i dodaje da firma raspolaže skoro svim potrebnim mašinama i alatima, osim lasera za sečenje limova, pa se roštilj komletno proizvodi u firmi.

EkoGril 3Kada je počeo proizvodnju EkoGrill-a, Vujić je imao skoro 20 godina iskustva i rada u privatnom biznisu. Zapravo, 1988. godine, napustio je preduzeće u kojem je radio i dobro zarađivao, otvora svoju firmu „Okpiro“ i počinje da se bavi proizvodnjom elektroopreme. Ovaj proizvodni program je zadržao i do danas s tim što je poslednjih godina akcenat na proizvodnji EkoGrill-a.

„Okpiro“ je bila i sada je tipična porodična firma. Nikada nije koristila subvencije ili  sufinansiranja za određene aktivnosti, mada je konkurisala prošle godine za subvenciju za resertifikaciju Ekogrill-a da bi mogla biti konkurentna na evropskom tržištu. Sredstva nije dobila, a sve što je u njoj urađeno do sada, sve je od sopstvenih sredstva, kako kaže Borivoje „koliko imamo, toliko se pružamo“ i dodaje da je veoma bitno da se od ovog posla može lepo živeti. Zadovoljan je kako se sve razvijalo kao i sadašnjom situacijom i ističe da su njegovi planovi koje je imao ostvareni onog momenta kada su deca, kćerka Jelena i sin Veljko, preuzeli firmu, a on im sada samo pripomaže.

EkoGril 4Jelena je finansijski menadžer, a Veljko, iako je  diplomirani elektroinženjer, bavi se prodajom i marketingom. Po Veljkovim rečima, 95 odsto od ukupne proizvodnje EkoGrill-a plasira se na stranom tržištu, a za potrebe osvajanja i  američkog tržišta u toku je proces zaštite proizvoda za ovo tržište. Inače, sada se ovaj proizvod može naći, osim u Srbiji i u Belgiji, Nemačkoj i mnogim drugim evropskim zemljama, ali i u Singapuru, Indiji, a nadomak je saradnja i sa kupcima u Nepalu, Filipinima, Ruskoj Federaciji.

– Raspolažemo kapacitetima za proizvodnju 300 roštilja mesečno različitih modela, a naša sadašnja proizvodnja je oko 100 komada. Poslednjih godina u proizvodnji beležimo kontinuirani rast. Prošle godine u odnosu na prethodnu imali smo rast od 30 posto. Nadam se da ćemo ovakav nivo održati, pa i povećati proizvodnju u narednim godinama, kaže Veljko i ističe da je prethodnih godina EkoGrill predstavljan uglavnom na sajmovima u inostranstvu, Milanu, Hamburgu, Štutgartu, Atini, širom Evrope. Sajmovi su po mišljenju Veljka najbolji način da se potencijalnim kupcima predstavi proizvod, jer oni tada mogu da ga vide, da se uvere kako radi.

EkoGril 5– Ljudi su prepoznali odnos cene i kvaliteta i uglavnom misle da je to neki nemački proizvod, kao da mi u Srbiji ne možemo da proizvedemo nešto kvalitetno, kaže Veljko i dodaje da bi privredni ambijent u našoj zemlji trebalo da bude bolji za mala preduzeća.

– Nadam se da će i država i grad prepoznati da i u male, porodične firme treba da ulože da bi se to vratilo kroz novo zapošljavanje i veće prihode, ističe Veljko.

Ostavite odgovor