Pocetna Društvo Potrošači, oprez prilikom reklamacija

Potrošači, oprez prilikom reklamacija

818
0
Podelite

-Popravka nekog tehničkog uređaja koji potrošač reklamira jedino je moguća uz njegovu pismenu dozvolu u roku od šest meseci od dana kupovine – navodi načelnik Odeljenja tržišne inspekcije u Užicu Rade Radivojević koji skreće pažnju potrošačima da dobro pogledaju obrazac koji potpisuju, jer je na njemu možda i ova saglasnost koju ne žele.

rade radivojevic potrosaciU odnosu na prethodnu, protekle godine smanjen je broj prijava potrošača za 13,5 odsto, podatak je Republičke tržišne inspekcije. Prema podacima užičkog Odeljenja broj reklamacija u Užicu je na istom nivou kao i prethodne godine uz tendenciju opadanja.

-Reklamacije su najčešće kada su u pitanju patike, tekstil, ali ih je sve više kada je u pitanju tehnička roba, kompjuteri, mobilni telefoni, bela tehnika, auto-delovi i akumulatori – navodi Rade Radivojević, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije Užice. On dodaje da građani nisu dovoljno informisani i često ne pročitaju kako se popunjava zahtev za reklamaciju.

-Događa se da potrošači odu u radnju gde su recimo kupili neku tehničku robu, potpišu blanko obrazac i ne pogledaju šta su potpisali. U tom obrascu recimo piše da potrošač pristaje na popravku! Ističem da je popravka nekog tehničkog uređaja jedino moguća uz navedeni potpis potrošača u prvih šest meseci od kupovine nekog tehničkog uređaja – kaže načelnik Radivojević.

U užičkom Odeljenju tokom prošle godine registrovano je 16 prijava za neizdavanje računa, dve za neisticanje cene, dve prijave za dovođenje u zabludu potrošača zbog neadekvatno istaknute cene, deklaracije i drugo. Nije bilo prijavapotrosaci snizenje za prodaju duvana, pirotehnike i alkohola maloletnicima kao ni za nepošteno poslovanje. Dve prijave registrovane su u slučaju daljinske trgovine i najveći broj 29 prijava odnosi se na reklamaciju i način rešavanja reklamacije. Inspektori skreću pažnju potrošačima da je elektronska trgovina sve prisutnija i upozorenje, ako se upuštaju u trgovinu sa fizičkim licima koji prodaju robu preko Interneta, recimo preko fejsbuka ili od lica koji se ne mogu identifikovati kao legalni trgovci da je velika verovatnoća da će robu kupiti od nelegalnog trgovca, a samim tim sebi uskratiti pravo koje imaju pri kupovini od legalnog trgovca.

Ostavite odgovor