Pocetna Društvo Čarobni štapić: struka bez politike

Čarobni štapić: struka bez politike

1014
0
Podelite

Na Zlatiboru su tradicionalno održani prolećni RAB Radio dani, petnaesti po redu. Ovu su bili najposećeniji Radio dani, gde su učesnici imali prilike da govore o radio imidžingu, pravljenju muzičkih plej lista, pripremi radijskih vesti, predstavljen je radio kamp, a na okruglim stolovima bilo je reči o autorskim pravima i medijskoj regulativi. Predsednica RAB Srbija, Maja Rakovic je izuzetno zadovoljna Radio danima.

RAB MajaKad napravite 14 odličnih Radio dana, petnaesti mogu da budu još bolji, a to govori posećenost, 400 učesnika iz celog sveta. Od predavača iz Amerike, Engleske, Irske, Mađarske čuli smo i naučili mnogo interesantnih stvari. Zatim gosti iz regiona, kako udruženja iz regiona, tako i radio stanice koje su u svojim prostorima najpopularnije (Bosna i Hercegovina, Makedonija, Crna Gora, Hrvatska, Slovenija). Jako mi je drago što je sa nama bio državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja, Aleksandar Gajović koji je otvorio Radio dane i učestvovao na dva okrugla stola posvećenim trenutnoj situaciji u medijima, radiju i pitanjima autorskih prava. Sa ovih skupova RAB Srbija ćemo poslati saopštenje za javnost u kome OFPS, SOKOJ, PI i RAB Srbija traže da se što pre donese novi Zakon o autorskim pravima.

Radio dani su završeni Skupštinom RAB-a na kojoj su dogovoreni naredni potezi udruženja, konstatovani su problemi sa kojima se susreću radio stanice u Srbiji vezani za autorska prava i tarife, a bilo je reči i o novoj Medijskoj strategiji.

Radio je samoodrživ, pa smo pričali o tome da pokažemo koliko je radio bitan u životu ljudi i zajednice i koliko je važan u deobi marketinškog kolača. Tržište i reklame ne postoje samo na jednom mestu, u Beogradu i u Novom Sadu, u drugim gradovima Srbije je na vrlo niskom nivou, pa se mora pojačati svest da je radijska reklama potrebna. Svet i statistika kažu da ljudi govore da najviše veruju radiju. Kad je u pitanju lokalni radio, tu je još veće poverenje, ljudi u gradovima slušaju svoje lokalne radio stanice. To je mesto o kome treba da razmišljaju marketinške agencije i da nacionalne kampanje daju onima koji slušaju svoj radio. Dakle, nije jedino mesto za oglašavanje nacionalni emiter, već je pravo mesto lokalni radio i lokalna televizija, objašnjava Maja Rakovic.

RAB Srbija postoji osmu godinu i za to vreme je postala najmasovnija i najuticajnija medijska organizacija. Ovo udruženje sada broji 138 radijskih članica, što je polovina broja radio stanica u Srbiji, a osnovali su ga najuporniji radijski entuzijasti zaljubljeni u radio.

RAB 1Ja sam uvek imala viziju da će to biti velika, najvažnija, najreprezentativnija organizacija. U samom startu bilo nas je 60, ljudi koji zaista vole radio i koji su krenuli da pokažu celom svetu i Srbiji koliko je važan. Iz godine u godinu broj je rastao, jer su rasli i naši uspesi. Mi smo se pojavljivali na mnogim mestima, imali promocije koliko je važan radio u životu ljudi, koliko je važna reklama, koliko je važan odnos između čoveka i radija. Internet je dodao mnogo na slušanosti radija, jer sada možete širom sveta da čujete bilo koju radio stanicu, što je dalo krila radiju. Prepoznati smo kao najreprezentativnije, najveće udruženje. Nikad nismo govorili o konkurenciji, trudili smo se da napravimo što bolje sve radio stanice, da bi radijska industrija bila bolja. Tajna našeg uspeha je što nikada nismo pričali o politici, već isključivo o struci. Ja mislim da je to čarobni štapić kojim smo privukli toliko ljudi, stekli ogromno poverenje i u Srbiji i među radijskim svetom. Mislim da je to razlog uspeha RAB Srbije, sigurna je Maja Rakovic.

RAB Srbije je udrženje koje nikad nije mnogo komuniciralo sa javnošću saopštenjima, već delima. Kako kaže predsednica, gaje se isključivo dobri odnosi sa svima, sa REM-om, sa autorskim agencijama, a vrata su nam otverena i kao skupštinskim predlagačima. Maja Rakovic je predstavnik grupacije u okviru Privredne komore za radio i televiziju i predstavnik RAB-a, u radnoj grupi za izradu nove medijske strategije.

RAB 2Uradili smo zaista ogroman posao. Na kraju mi je bilo žao što se u medijima pisalo o tome ko je izašao iz medijske strategije, a ne o tome šta ona sadrži. Oni koji su izašli, to su učinili svojom voljom. Tvrdim da je svaki materijal, svakog od tih ljudi koji su pisali, a svi su pisali ušao u medijsku strategiju. Obuhvaćene su i njihove i naše ideje i napravljen je materijal kao Nacrt medijske strategije, očekujemo da bude javna rasprava, kojoj se najviše radujem. Mi izlazimo sa nacrtom, a tek sada će udruženja, novinari i sve druge struke reći svoje mišljenje. Ima li veće demokratije? Tek tada, kada budemo dobili predloge, zamerke, želje da se doda još nešto, izbaci, mi ćemo se ponovo sastati i napraviti medijsku strategiju, jer iz nje izlazi akcioni plan u kome će biti predlozi za promene u zakonu. Tražili smo bitne stvari, a vodili smo računa o statusu i položaju novinara i medijskih radnika. Kad pišete strategiju morate da shvatite da pišete za narednih deset godina i da se stvari u medijima, pogotovu kad je tehnologija u pitanju, brzo menjaju, pa morate da imate viziju budućnosti, objašnjava Maja Rakovic.

Ostavite odgovor