Pocetna Ekonomija Uvek prvi

Uvek prvi

307
0
Podelite

Više od dve decenije „Bel Plast“ je uvek bio prvi ili jedini proizvođač određenih vrsta plastičnih folija u Srbiji, a zahvaljujući modernizaciji proizvodnje uspešno se nosi sa konkurencijom na domaćem, ali polako i sigurno osvaja i strana tržišta

Kada je otišao iz Mokre Gore i došao u Užice da uči školu znao je da više nema povratka nazad kao što je to isto znao kada je 1990. godine u skučenom prostoru zakoračio u  sopstveni biznis. Morao je ići samo napred i graditi ambijent u kojem se mora uspeti. Tako je Milorad Špijunović, bivši ugostiteljski radnik, od zanatske radnje izgradio stabilno preduzeće „Bel Plast“ koje je prošle godine ostvarilo najveći rast u proizvodnji od kada postoji od 35 posto. Razvio je proizvodnju fleksibilne ambalaže, plastičnih folija za pakovanje svih vrsta proizvoda, od građevinske do prehrambene industrije i proizvoda  široke potrošnje i  sposobnost da se uvek prilagođava potrebama i trendovima tržišta. Od ukupne proizvodnje oko 30 posto plasira u izvozu, najviše u Švedsku, Norvešku, Rumuniju, Češku i ostale zemlje u regionu, Hrvatsku, Sloveniju, BiH, Albaniju. Sada na godišnjem nivou  dostiže proizvodnju od šest hiljada tona plastične folije i gotovih proizvoda zahvaljujući stalnom investiranju u modernizaciju proizvodnog procesa, u edukaciju kadrova, u širenju tržišta  gde je presudan kvalitet koji se dostiže uz poštovanje evropskih standarda, ali zahvaljujući i povoljnom privrednom ambijentu, pre svega, stabilizaciji kursa dinara. Preduzeće od nastanka nikada nije bilo u blokadi niti je izbegavalo svoje obaveze. Sada zapošljava 25 radnika, a prosečna zarada prelazi 75.000 dinara.

Bel plast 2-Počeo sam u vreme koje je bilo sjajno za pokretanje biznisa i koje je otvaralo velike prespektive. Tada ste mogli da počnete svoj posao sa šest do sedam hiljada evra, ali sada sa toliko para sigurno ne možete uraditi ništa ozbiljno. Međutim, ako se i odlučite za privatni biznis, najbitniji su strpljenje i želja za uspehom. Ne poznajem nikoga ko je bio ambiciozan i strpljiv, a da nije uspeo. Preko noći se ništa ne može uraditi,- ističe  Špijunović.

U sopstvenom poslovnom prostoru na Beloj Zemlji na ukupno 1,8 hektara, koji je kupovan postepeno godinama, od čega je oko četiri hiljade kvadrata korisne površine, „Bel Plast“ je već od 1996. godine. Od tada počinje proizvodnju komletnog proizvoda i sve za poznatog kupca. Lagerska roba su jedino kese za zamrzivač i treger kese namanjene širokom tržištu.

Bel plast 3U startu je osnovno opredeljenje bilo proizvodnja plastičnih  kesa, kasnije počinje proizvodnja ambalaže, zatim „teške“ plastične ambalaže za potrebe građevinske i industrije cementa, mlekarske industrije. „Bel Plast“  je od 1999. godine bio ekskluzivni proizvođač ambalaže za celu mlekarsku industriju Srbije, a delimično i regiona. Sada je prvi u Srbiji koji ima mašinu koja može da proizvede termoskupljajuću štampanu foliju za pakovanje mineralnih voda. Već radi za „Knjaz“, ali i probe za „Coca Colu“ i veoma brzo se šire mogućnosti primene ove folije.

-Već od 1996. godine proizvodimo štampanu plastičnu ambalažu, ali smo prošle godine u taj proces investirali blizu dva miliona evra, jer smo potpuno inovirali ovu liniju kupovinom šest novih  mašina, između ostalog i mašinu za štampu. Cilj nam je da izađemo na tržište fleksibilne ambalaže u koju se pakuju proizvodi široke potrošnje. Od ove godine naš novi proizvod je i folija za etikete,- kaže Špijunović i napominje:

– Oduvek smo težili da za domaću industriju  proizvedemo svaku vrstu plastične ambalaže koja će biti jeftinija, a istog kvaliteta kao i ona koja jedino može da se nabavi u inostranstvu. I 2009. godine naš osnovni cilj bio je da proizvodimo Stretch hood foliju koju u državi niko nije proizvodio. Tada smo kupili novu liniju za ovu proizvodnju  i do danas smo jedini njen proizvođač  u Srbiji. U početku je bilo samo sedam mašina u našoj zemlji koje su pakovale cement, blokove i drugo u našu foliju, a danas ih je preko 35. Mislim da je naš doprinos u tome veoma veliki. Sve ovo se pokazalo veoma opravdano i mi smo isti recept iskoristili i prošle godine kada smo kupili nove mašine za osvajanje flrksibilne ambalaže,- ističe Špijunović.

Bel plast 4Bez obzira što je „Bel Plast“ tokom svih proteklih tridesetak godina bio mnogo puta jedini ili prvi proizvođač u Srbiji u proizvodnji plastičnih folija, tržište mu nikada nije zagarantovano.

-Imamo jaku konkurenciju velikih stranih firmi koje su pre nas bili dobavljači na domaćem tržištu. U narednom periodu očekujem još veći pritisak, jer nam je dinar stabilan, imamo predvidivost plaćanja i Srbija počinje da bude veoma interesantna za našu konkurenciju. Međutim i za nas su se uslovi poslovanja poboljšali. Prvi put prošle godine imali smo pozitivne kursne razlike pa se na ovaj način otvara veliki prostor za dalji razvoj za sve koji su preživeli prethodna vremena,- ističe Špijunović i dodaje da su za osvajanje novih kupaca u zemlji najbolje preporuke onih koji proizvod već koriste. Kada su u pitanju strani kupci, onda je veoma značajno da ste već ušli u određenu kompaniju. Na primer, „Bel Plast“ osim Titan cementare Kosjerić, snabdeva i Lafarge cementaru u Beočinu, a ta kompanija ima preko 100 fabrika u svetu. I dok čitamo ove redove, „Bel Plast“ se bori na velikom tenderu LafargeHolcim u Parizu za snabdevanje Stretch hood folijom Lafarge fabrika u okolnim zemljama.

-Prvo smo se dokazali na domaćem terenu, a sada postoji velika mogućnost  da dobijemo ovaj posao,- kaže Špijunović.

U „Bel Plast“ -u rade obe Miloradove kćerke, Jelena vodi finansije, a Sanja proizvodnju i ljudske resurse, a on je ponosan što je porodica  uvek bila uz njega.

-Želim da se nastavi ovaj tempo razvoja. Mislim da je to potpuno realno i da imamo dobre uslove za dalje napredovanje. Uz  sadašnju stabilnost koju nudi  privredni ambijent, mislim da u narednom periodu možemo biti i izvozna i firma sa dobrim plasmanom na domaćem tržištu,- kaže Špijunović.

Bel plast 5– Prvi smo dobili sertifikat za biorazgradivu kesu još pre sedam godina. Primenjivali smo jedan aditiv koji utiče na njihovu razgradnju i Zakon je donet u Srbiji da te kese imaju prednost. Međutim, sa tim se stalo. Prave biorazgradive kese se prave od skroba kukuruza i krompira. Mi smo spremni i možemo bez problema da ih proizvodimo, ali je pitanje da li ćemo moći da ih prodamo. Ni u bogatim zemljama ova prodaja nije zaživela, mada ih pojedini marketi imaju u ponudi. Te kese su kvalitetne, deblje, duže traju, ali im je cena visoka i sada se kreće oko dva evra,- kaže Špijunović.

Milorad Špijunović ne krije zadovoljstvo što je u oktobru prošle godine počela izgradnja crkve i parohijskog doma na Beloj Zemlji na oko 500 kvadrata, a on je predsednik Odbora za izgradnju. Plan je da građevinski radovi budu gotovi do kraja ove godine.

-Na Beloj Zemlji nikada nije bilo crkve i mi smo generacija koja ima čast da je sagradi dobrovoljnim prilozima građana i firmi. Nadam se da ćemo u tome uspeti, jer smo za sada u kratkom roku uradila dosta,- podseća Špijunović.

Ostavite odgovor