Pocetna Ekonomija Nastaviće ulaganja u razvoj

Nastaviće ulaganja u razvoj

108
0
Podelite

-Firma je do sada samo rasla i da mi je pre pet, šest godina neko rekao da ćemo dostići ovaj stepen razvoja koji trenutno imamo, ne bih mu verovao. Zahvaljujući velikom radu, predanosti poslu svih zaposlenih, vrhunskim, iskusnim majstorima, monterima i mom celodnevnom angažovanju stigli smo do nivoa kojim sam zadovoljan. Međutim, to ne znači da nećemo i dalje ulagati u razvoj. Do sada smo svake godine pomerali granice, zašto bismo sada stali, kaže za „Vesti“ Miloš Popadić, vlasnik firme „Rolo Pop“

Da zaista nema praznog hoda u toku dana, uverili smo se i sami dok smo pokušavali da započnemo razgovor sa tridesetčetvorogodišnjim Milošem Popadićem iz Užica koji predano vodi malo preduzeće „Rolo Pop“ koje se bavi proizvodnjom aluminijumske i PVC stolarije, venecijanera, zavesa, komarnika, rolo i segmentnih vrata. Jedan je od retkih u Užicu koji radi tende po meri od italijanskih vatrootpornih materijala, mehanizama i držača.

-Nekako odjednom smo upali u ceo sistem u ovoj branši. Mislio sam da će u poslu biti i promašaja, međutim, šta god sam do sada uradio, nisam pogrešio, tako da me „udarilo“ sa svih strana, potražnja, pre svega. Zato se nije bilo nimalo lako organizovati onako kako je najbolje da bi rokovi bili ispoštovani, ali smo uspeli,- kaže Miloš Popadić.

Milos PopadicZapravo, Milošev otac Dragoslav, 2003. godine je osnovao zanatsku radnju pod imenom „Rolo Pop“ za izradu žaluzina, trakastih zavesa, roletni, rolo vrata i taj posao je obavljalo četvoro zaposlenih. Kada se otac povukao iz ovog posla Miloš i njegov brat Marko su jedno vreme radili zajeno, a onda su se razdvojili i svako od njih gradi i razvija put sopstvenog biznisa u istoj branši. Miloš je nastavio da razvija posao u izvornoj firmi i pre pet godina proširuje proizvodni program proizvodnjom aluminijumske i PVC stolarije.

-Shvatili  smo da dosta gubimo posla zato što smo kupcu mogli da ponudimo samo roletne, zavese, a najveći broj njih želi komletnu uslugu, da i stolariju i roletne uradi u jednom mahu. Kako smo ponudu proširili stolarijom, proizvodnja i ostalih proizvoda odmah je zabeležila rast i do 30 posto,- priča Miloš i napominje da jesete bila hrabrost zakoračiti na tržište sa proširenim proizvodnim programom, jer je to bilo vreme kada su se u toj branši određeni proizvođači dokazali i pokazali i izgradili sopstvenu poziciju ne samo na domaćem, već i na stranom tržištu. Miloš kaže da nije bilo lako, ali se izborio da trasira svoj put korektnom ponudom, striktnim poštovanjem rokova i zahvaljujući dobro obučenim radnicima.

-Konkurencija jeste jaka, ali posla ima za sve. Sa svima imamo dobar, korektan odnos,- kaže Miloš. Smatra, da je trenutno„Rolo Pop“ dostigao određeni nivo u poslovanju kojim je zadovoljan. Zaokružio je proizvodni program, nabavio mašine i opremu neophodne za postojeći obim proizvodnje.

-Posao raste svake godine. Lane smo obnovili vozni park, dokupili i mašine koje su nedostajale da bismo komletirali ceo proces proizvodnje stolarije. Ostaje da rešim značajno pitanje, a to je da obezbedim sopstveni proizvodni i poslovni prostor. Sada smo u iznajmljenom prostoru, ovde u bivšem „Frotex“-u, odnosno „Cveti Dabić“. A potražnja i dalje raste tako da ćemo za koju godinu sigurno imati i više zaposlenih i veći obim proizvodnje. Radimo u jednoj, ali razmišljam da u nekom narednom periodu uvedem i drugu smenu u proizvodnji. Zbog svega toga je veoma bitno da obezbedim sopstveni proizvodni prostor, bilo da  izgradimo novi ili adaptiramo neki postojeći objekat. Sada se nalazimo na veoma povoljnoj lokaciji, tako da ću se truditi da i lokacija na kojoj će biti moj budući objekat ima bar slične prednosti,- kaže Miloš. Proizvodnja u„Rolo Pop“ –u radi bez prekida tokom cele godine bez obzira na godišnje doba. Nekada tako nije bilo. Najviše se proizvodilo od proleća do jeseni, pa se tokom februara radilo jedan, a odmaralo dva do tri dana u sedmici.

Rolopop 1„Rolo Pop“ trenutno zapošljava osmoro radnika, poseduje potrebne sertifikate za proizvodnju u kojoj koristi sertifikovane sirovine uglavnom iz uvoza od kvalitetnih evropskih proizvođača. Sve radi po meri i zahtevu kupaca kojih je do sada bilo ne samo sa područja užičkog kraja, već i iz cele Srbije, ali i iz Crne Gore, BiH. Ima mrežu svojih partnera  na domaćem tržištu koji otkupljuju „Rolo Pop“ proizvode, program roletni, venecijanera, trakastih i dan-noć zavesa i onda ih sami montiraju.

-Sa ovim brojem zaposlenih ne bismo mogli više da radimo, mislim pre svega, na tržišta van Srbije, jer bi to zahtevalo veća ulaganja u opremu, ali i povećanje broja zaposlenih. Firma je do sada samo rasla i da mi je pre pet, šest godina neko rekao da ćemo dostići ovaj stepen razvoja koji trenutno imamo, ne bih mu verovao. Ali zahvaljujući velikom radu, predanosti poslu svih zaposlenih, vrhunskim, iskusnim majstorima, monterima i mom celodnevnom angažovanju stigli smo do nivoa kojim sam zadovoljan. Međutim, to ne znači da nećemo i dalje ulagati u razvoj. Do sada smo svake godine pomerali granice, zašto bismo sada stali, ali sve to radićemo postepeno i promišljeno, uostalom kao i do sada, – kaže Miloš.

Ceo rast i dosadašnji razvoj firma je bazirala na sopstvenim izvorima, bez subvencija i pomoći fondova kapitala. Klijenti „Rolo Pop“ –a su fizička lica, ali i privredna društva i ostala pravna lica. Ukoliko se ne računa posao koji firma dobije učešćem na tenderima, Miloš ističe, da najveći deo posla dobija zahvaljujući preporuci onih za koje je već radio. Probleme u poslu rešava u hodu, a jedan od najizraženijih je to što od fizičkih lica teško može da naplati potraživanja, bez obzira što im nudi povoljne načine plaćanja. Tako da nije mali broj onih koji mu duguju.

Miloš je veoma posvraćen poslu.  Kaže, žao mu je što više ne može da se posveti porodici, supruzi, sinu i kćerki, prijateljima.  On se potpuno uključio u rad firme kada je napunio 18 godina, odmah posle završene srednje građevinske škole i onda su obaveze sve više rasle, a odgovornost se povećavala.

-Odricanja su velika, najviše prema porodici. Jedva nekako odvojim sedam dana u toku godine za odmor i to je sve. Sve više razmišljam kako drugačije da se organizujem,- kaže Miloš.

Vrednoću, upornost i hrabrost, Miloš je imao od koga da nasledi. Otac je sve započeo, ali nikako ne treba zaboraviti dedu Desimira Popadića, poznatog užičkog građevinskog preduzimača koji je, kako kažu, izgradio pola Kotora šezdesetih i sedmadesetih godina prošlog veka. Da je živ, sigurno bi se ponosio svojim unucima kojima tek predstoji vreme u kojem će i oni ostaviti  svoj trag za potomstvo.

PROJEKAT „VESTI“ „PREDUZEĆE U LOKALU, TRŽIŠTE U GLOBALU“ SUFINANSIRA GRAD UŽICE

Ostavite odgovor