Pocetna Pozorište Sve na svetu je račun

Sve na svetu je račun

214
0
Podelite

Ovogodišnji, 23. Jugoslovenski pozorišni festival, otvorila je predstava Zvezdara teatra iz Beograda „Korešpodencija“.

-Imao sam  želju ili potrebu da radim sva tri značajna srpska komada koja se bave 1848. godinom, a to su Sterijini „Rodoljupci“, „Maska“ Crnjanskog i „Korešpodencija“ . Pre svega, pozorište je živa umetnost, a mi smo imali priliku da radimo nešto što je nama zadovoljstvo, a nadamo se i publici, rekao je posle predstave reditelj, Gorčin Stojanović.

Branko  Vidaković, koji je u predstavi imao ulogu „Šamsika Tot i ostali“ istakao je da je reditelj „veoma lukovo sve stavio u prostor koji je nešto između cirkusa i bordela“.

-U odnosu na „Korešpodenciju“ koja je čuvena, proslavljena osamdesetih  godina, ova je duplo brža. Taj prostor  likovi koje igram, pomogli su nam da to više pretvorimo u život. To je pismena korešpodencija i publici nije uvek lako da je prati, pogotovo zbog jezika koji je malo arhaičan, nije današnji.

Korespodencija 2Branislav Lečić, u predstavi Simeon Njegovan – Lupus smatra da bordel i cirkus imaju posebno značenje u predstavi.

-To u sebi krije atrakciju, šampanjac, opuštanje, radost, avanturu, skrivene misli, slobodu… sve ono što ne može da se oseti u uređenom sistemu, ma koliko bio savršen. To je potreba čoveka za kontaktom sa sopstvenom prirodom. To i jeste priča o mladom Simeonu, koji je školovan da vodi firmu od samog početka, a zarobljenog uma ne shvata ni prednosti ni mane toga. Jedino što mu duša govori je čežnja da oseti slobodu. On u nju odluta, a deda je svestan svega toga, on to zna. Da ne zna, ne bi našao način da unuka stigne, kaže Lečić.

Korespodencija 6Slavko Štimac, tumačio je lik Simeona Njegovana – Hadžije, za koga kaže da je rođen u pogrešnoj porodici.

-On je jedan od onih ljudi koji su postali pobožni kroz knjige. On je intelektualac. To što je u pitanju period od pre 150 godina nema nikakve veze, isto bi tako danas bilo, kaže Štimac.

Korespodencija 3Lik Milice Njegovan tumačila je Anica Dobra.

-Osim što smo se bavili crvenom bojom, bavili smo se i odnosima, bez kojih ne bi bilo života u ovom komadu. Tu smo našli rešenja za našu današnju „Korešpodenciju“. Ako je Lupus vertikala, onda je Milica, njegov paralelni svet, takođe vertikala. To je ženska figura koja je jaka, promišljena, koja takođe pokreće stvari. Mi i danas živimo u vremenu kada se bavimo pitanjima ženskih prava i pričamo o tome zašto su bitne žene. Možda zato Milica sebi daje za pravo da ne bude, kao pre trideset godina, samo mudrica, već i kaćiperka, koja ima drskost, bezobrazluk.

Korespodencija 4Joakim Tasić u predstavi je Simeon Njegovan – mladi gazda, koji kaže da će Simeon postati kao Lupus, čak i gori, jer je pokupio iskustvo.

-Obojica su svesni toga. Lupus zna da je to samo faza u životu, koja će proći. Bane kaže: „Sve na svetu je račun“ i to i jeste bilo najvažnije Cincarima. Da im je trebala istorija, oni bi je platili, ali nije im trebala. To je Gorčin dodao, kao i mnogo drugih stvari, kojima je zaoštrio sve , a nas je upućivao kako da ih i mi produbimo, kaže mladi glumac.

Korespodencija 5Jelena Stupljanin, koja je tumačila lik Juliške Tolnaj kaže da su svi likovi arhetipski.

-Juliška je revolucionarka, nije samo ono što se odmah vidi. Ona je mnogo toga. Takav je svaki lik. Mislim da upravo zato ovaj tekst isto korespondira sada, kao i pre dvadeset godina. Zapravo smo svi u životu, u zavisnosti od situacije, mnogo toga.

Druge večeri Festivala, biće izveden autorki projekat Kokana Mladenovića, „Kad bi Sombor bio Holivud“, Narodnog pozorišta iz Sombora.

 

Ostavite odgovor