Izložba skulptura Miloša Lišanina Pifkija otvorena je u Galeriji “Čigota” na Zlatiboru. Lišanin izlaže ogledala i maske od kombinovanih materijala. Izložbu je u ponedeljak uveče otvorila istoričarka umetnosti Katarina Dogandžić Mićunović.
U katalogu ove izložbe ističe se da se metamorfoze njegovog stvaralačkog postupka već godinama unazad ogledaju u preispitivanju estetskih potencijala i artikulaciji prostora jedinstvene umetničke pustolovine. “Ta pustolovina se u najkraćem može razumeti i kao mogućnost da se u odbačenim predmetima pronađe njihov umetnički sublimat. Na početku svog prvenstveno skulptorskog rada Lišanin je tražio plastične vrednosti u elementarnim prirodnim formama, da bi se kasnije približio umetnosti instalacije i redimejda. Njegove maske kao svojevrsne metafore otiska bića, epohe, diskontinuiteta, kao čin duhovitog, često ironičnog i ciničnog preoznačavanja skrajnutih predmetnih realija održavaju duh budnim. Jednom prekinute funkcionalne veze predmeta iz zaboravljenog drangularijuma na “objektima” Miloša Lišanina zapažamo kao likovno ubedljivo preoblikvane iskaze o ljudskoj prirodi i karakterima.
Te čudesne antropoidne svetove ekspresivnog gesta i dalekosežne simbolike posmatramo kao dela lišena šematizma percepcije. Poziv na igru Lišanin istovremeno koristi i kao mogućnost da nam nešto važno kaže i o samoj prirodi te igre, o njenoj mimikriji, o njenim nepisanim pravilima. Stoga Lišanin „misli formom i misli formu“.
I dok kroz lucidne naslovne narative svojih radova pokušava da u medijski kontuzovanom posmatraču probudi homo ludensa, Lišanin istovremeno iznalazi višesmislena značenja i pritom jasno formuliše svoj angažovani autorski stav o pitanjima porekla i aktuelnosti drevne igre skrivanja iza maske vlastitog (ne)spokoja.”
Izložba je otvorena do 16. januara