Gradski centar za usluge socijalne zaštite osnovan je u julu 2019.godine u Užicu. Od samog osnivanja preuzete su usluge Pomoć u kući za starije osobe i Dnevni boravak za decu i mlade sa smetnjama u razvoju, a od septembra je pružana usluga Lični pratilac deteta.
U 2020. godini preuzete su još usluge Savetovalište za porodicu, Usluga prilagođenog prevoza za korisnike Dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju, Stanovanje uz podršku za mlade koji se osamostaljuju, Personalna asistencija i Pomoć u kući za decu sa smetnjama u razvoju i osobe sa invaliditetom.
-U proteklom periodu organizovali smo dve obuke za lične pratioce pod nazivom „Obuka ličnih pratilaca za adekvatno pružanje podrške osobama sa smetnjama u razvoju“. Akreditovanom obukom stručnog usavršavanja 30 ličnih pratilaca je ojačalo svoje kapacitete i usavršilo svoja znanja u pogledu direktnog pružanja usluge.Trudili smo se da na najbolji mogući način zadovoljimo potrebe korisnika-ističe za „Vesti“ Dragica Milosavljević, direktorka Gradski centar za usluge socijalne zaštite
Koliko je ukupno korisnika iskazalo potrebu za pomoć i podršku kroz usluge koje pružate?
-Usluga Pomoć u kući za starije osobe – 40 korisnika, a u toku godine ukupan broj je 54 korisnika.
-U Dnevnom boravku je 20 korisnika.
-Uslugu Lični pratilac deteta je od septembra do kraja 2019. godine koristilo 25 korisnika, a od januara 2020.godine 30 korisnika.
-Savetovalište za porodicu- 71 porodica
-Usluga Prilagođeni prevoz za korisnike Dnevnog boravka – 11 korisnika.
-Jedan korisnik koristi uslugu Stanovanja uz podršku.
-Uslugu Personalna asistencija – 5 korisnika.
-Pomoć u kući za decu sa smetnjama u razvoju i osobe sa invaliditetom – 15 korisnika.
Od kada su uvedene vanredne mere šta se sve preduzima?
Kao i u svim ustanovama socijalne zaštite prvenstveno se obraćala pažnja na zaštiti korisnika. Za sva lica koja su neposredni izvršioci posla obezbeđene su maske, rukavice za jednokratnu upotrebu, alkohol, asepsol i viziri. Upoznati su sa mogućnostima širenja virusa, kao i potrebi dodatnog održavanja higijene. Istaknuta je potreba društvene odgovornosti svakog pojedinca i lično poštovanje svih mera prevencije, kao i obavezna konsultacija sa lekarom ako se pojave prvi simptomi prehlade ili gripa. Obavezno javljanje u COVID ambulantu Doma zdravlja i postupanje u skladu sa preporukama lekara.
Kako se obezbeđuje podrška korisnicima dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju, starijim licima a kako funcioniše usluga ličnog pratioca?
Za vreme vanrednog stanja Dnevni boravak nije radio, a u vreme vanredne situacije data je preporuka roditeljima ako su u mogućnosti ne dovode decu u Dnevni boravak iz preventivnih razloga. Inače, pre ulaska u prostorije je postavljena dezobarijera, deci i zaposlenima se meri telesna temperatura beskontaktnim toplometrom, češće je pranje ruku, obavezna dezinfekcija ruku više puta u toku dana, obavezno nošenje maski zaposlenih a po potrebi i vizira, nošenje maski i od strane dece mada ih imamo koja ne prihvataju maske, poštovanje potrebnog rastojanja, ako je to moguće ostvariti. Od epidemiologa smo dobili instrukciju da deca koja su u porodici imala osobu pozitivnu na COVID- 19 obavezno urade test i tek posle dobijenog rezultata, ako su negativani mogu dolaziti u Dnevni boravak.Pojačana je higijena i svakodnevna dezinfekcija prostorija dnevnog boravka.Posle ukidanja vanrednog stanja dva puta je dezinfikovan prostor od strane agencije „EKO-SS“. I dalje će se dezinfekcija vršiti periodično.
Usluga Pomoć u kući za starije osobe je pružana sve vreme uz korišćenje zaštite i pojačane mere higijene. Imalo je korisnika koji su sami ili njihovi bliži srodnici slali obaveštenje da u ovo vreme ne žele da im gerontodomaćica dolazi.
Usluga Lični pratilac deteta se pruža u vreme trajanja školske godine, pa pošto škole nisu radile usluga nije ni pružana. Roditelji su bili obavešteni da ukoliko imaju obaveze koje moraju da završe, mogu pozvati a lični pratilac otići u stan ili kuću da bude sa detetom.
Sa kojim se problemima suočavate?
Zbog sveukupne situacije pružanje pojedinih usluga nam je ograničeno.
Da li su korisnici imali i pomoć kroz donacije da bi lakše prebrodili ovaj period epidemije koronavirusa?
Krajem jula Fondacija Ana i Vlade Divac je isporučila porodične pakete sa osnovnim namirnicama i higijenskim sredstvima za sve korisnike Dnevnog boravka.
Šta biste još izdvojili?
Od osnivanja ustanove ostvarivali smo dobru saradnju sa Gradskom upravom, Centrom za socijalni rad, Domom učenika srednjih škola Užice, Predškolskom ustanovom Užice, Udruženjem za cerebralnu i dečiju paralizu i ostalim akterima u lokalnoj zajednici.
Tokom epidemije koronavirusa Gradska uprava nam je izlazila u susret pri nabavci potrebnih zaštitnih sredstava, zaključila je Milosavljević.