Kada će konačno biti završena deonica Pakovraće – Užice s obzirom da je putovanje Užičana do Beograda duže za pola sata zbog zaustavljanja na semaforima što anulira prednosti autoputa od Preljine do Beograda? Kada su počeli radovi na navedenoj deonici, koliko su vredni i šta je uslovilo kašnjenje završetka radova? Iz „Puteva Srbije“ dobili smo sledeće odgovore.
Radovi se izvode u okviru Projekta rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja, koji se finansira iz zajma Svetske banke i Evropske investicione banke. Na državnom putu I B reda broj 23, izvode se radovi na pojačanom održavanju na deonici Pakovraće (Markovica) – Užice, u dužini od 37 km. Ugovor sa prvim izvođačem je raskinut u oktobru 2018.g. zbog nepoštovanja dinamike izvođenja radova. U maju mesecu 2019.g. zaključen je novi ugovor sa izvođačem Konzorcijum „Štrabag“ d.o.o. Beograd & „Štrabag“ AG za izvođenje preostalih radova na iznos od 1.276.174.158,41 dinara. U toku izvođenja radova saobraćaj se odvija naizmeničnim propuštanjem vozila i očekivani rok za završetak radova je septembar 2020.g.
Kada će biti završeni radovi na deonici Kneževići – Bela Zemlja – Užice, koliko su vredni i kada su započeti i kada će biti završeni?
Na državnom putu I B reda broj 23 i I B reda broj 28, deonica Kneževići- Bela Zemlja – Užice izvode se radovi na deonici u mestu Bela Zemlja u dužini od 15 km. Ugovor je potpisan dana 21.12.2018. g. sa izvođačem AD „Putevi“ Užice, na iznos od 1.062.796.878,45 dinara. Na ovoj deonici saobraćaj se odvija
naizmeničnim propuštanjem vozila i regulisan je semaforima. Preporučen je alternativni putni pravac – lokalni put kroz Mačkat, očekivani rok za završetak radova je septembar 2020.g. Na delu državnog puta I B reda broj 23 i 28, Kneževići – Bela Zemlja – Užice, kod petlje Sušica izvode se radovi na sanaciji nadvožnjaka „Kneževići“ (druga faza). Na ovoj deonici saobraćaj se preusmerava preko novoizgrađene devijacije, očekivani rok za završetak radova je septembar 2020. g. Imajući u vidu da se radovi istovremeno obavljaju na tri deonice u ukupnoj dužini od 52 km, neophodno je bilo i na poseban način organizovati radove, a sve u cilju bezbednosti saobraćaja, tako da je kretanje vozila regulisano semaforskom signalizacijom, odnosno naizmeničnim propuštanjem vozila. Naglašavamo da se radovi izvode „pod saobraćajem“ i to na deonicama koje vode do turističkih centara i na kojima je veliko saobraćajno opterećenje – veliki broj putničkih i teretnih vozila, te su gužve u saobraćaju očekivane, kažu
na kraju „Putevi Srbije“ o rehabilitaciji magistrale pored Užica.