Učenička kompanija „Suško Čajić“ Ekonomske škole iz Užica osvojila je treće mesto na regionalnom takmičenju i plasirala se u nacionalno finale. U konkurenciji ove godine bilo je 50 učeničkih kompanija iz pet regiona a u finalu će se takmičiti 20 timova. Pobednik će predstavljati Srbiju na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija. Ovo prestižno takmičenje za srednjoškolce realizuje organizacija Dostignuća mladih sa partnerima.
Kompanija „Suško Čajić“ uključena je u program Ujedinjenih nacija za zaštitu životne sredine a učestvovaće i u Evropskoj nedelji mladih koja se održava od 24-30 juna 2021.godine. Aktivnosti učeničke kompanije uključene su u mapu događaja koji se organizuju u Evropskoj uniji i prikazuju mogućnosti vezane za mlade i njihove uspešne priče.
Nikola Grbić, maturant Ekonomske škole i direktor kompanije „Suško Čajić“rekao je da su na osnovu stečenih znanja iz teorijskih i stručnih predmeta uspeli da to upotrebe u praksi. Ova kompanija predstavlja jednu vrstu simulacije pravog preduzeća na osnovu koga ćemo poslovati i koristiti znanja kako bismo bili efikasni u budućnosti.
-Postali smo tim preduzetnika koji uspešno posluje u privrednim aktivnostima. Svako je imao svoj deo posla, a moj zadatak direktora kompanije bio je da koordiniram svim službama, da brinem o finansijama, kreditima… Pošto živim na Zlatiboru omogućio sam timu da se upozna i da pronađe lekovito bilje za naše čajeve. Ovo mi je značajno iskustvo za ubuduće, jer moji planovi su da nastavim školovanje pa da se onda bavim preduzetništvom-istakao je Nikola.
Anđela Radivojčević, maturant i član kompanije „Suško Čajić“ rekla je da se bave proizvodnjom i prometom čaja.
-Na ideju smo došli jer želimo da približimo mladima i starijima da treba da piju čaj ne samo kada su bolesni i kada je hladno, nego tokom cele godine. Čaj nije samo lek nego je napitak u kome treba da se uživa. Mi smo radeći u kompaniji saznali dosta novih stvari, napravili smo azbuku čaja a kupcima dajemo dodatne savete jer su nam oni prioritet-objasnila je Anđela.
Teodora Selaković, član kompanije kaže da azbuka čaja je kreativna radionica koju realizuje preko instagram strane i uživo.
-Nije dovoljno samo proizvesti i prodati proizvod već treba biti uz kupce i prilikom korišćenja proizvoda i dati im korisne savete. Naš timski rad je zanimljiv, a pored toga što smo dosta naučili, mi smo i uživali- istakla je Teodora.
Jana Ćupović, maturantkinja i član kompanije imala je zadatak vezan za primenu čaja i uključivanje mladih u ovaj proces.
-Kroz prezentaciju i radionice sa decom iz vrtića važno nam je da svi što više saznaju korisnih stvari o značaju čaja. On ima primenu i u održavavanju higijene, negovanju lica ali i za umirenje bolova. Naša preporuka je čaj od nane, maline, kamilice…-navela je Jana.
Andrijana Mirković, maturantkinja ističe da se „Suško Čajić“ bavi i edukacijom kroz učešće na vebinarima.
-Izdvojila bih program Ujedinjenih nacija(UN) koji se bavi životnom sredinom. Ovo je novo iskustvo jer smo imali mogućnost da pratimo i druge prezentacije, ali i da naučimo nove veštine – istakla je Andrijana.
Već duži niz godina Ekonomska škola učestvuje na takmičenjima učeničkih kompanija pod mentorstvom profesorke Brankice Todorović i do sada su se tri puta plasirali u nacionalno finale. Dve kompanije iz proteklih godina su osvojile nagrade Mladi lider, a ovaj program pruža mogućnost sticanja praktičnih veština.
-Svaka kompanija je radila na svoj način što je i suština poslovne orjentacije. Što se tiče učeničke kompanije „Suško Čajić“, iako sam već dugo mentor, oni su po prvi put uradili nešto da ostave trag, a ne samo da se takmiče. Učešćem u programu UN imamo mogućnost da učestvujemo i u izradi poglavlja gde mladi daju svoje predloge i inicijative za očuvanje životne sredine. Predlozi treba da budu urađeni do septembra ove godine. Za nastavnika je privilegija kada ima učenike koji žele da urade nešto više osim redovnog školskog programa- zaključila je Todorović.
Učenici su registrovali događaje na dva evropska portala, pripremili su video materijal i pesmu koja ga prati, bojanku i razglednice za humanitarnu kampanju.