U četvrtak 19. avgusta objavljen je javni poziv za izbor novog prevoznika, gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Užica. Rok za podnošenje ponuda je 70 dana, odnosno 28. oktobar tekuće godine. Po rečima Slobodana Šiljkovića, člana Gradskog veća za saobraćaj realizacija modelom javno-privatnog partnerstva doprineće poboljšanju i unapređenju komunalne delatnosti i pre svega smanjenju aerozagađenja.
“Neophodno je da prevoznici koji budu konkurisali poseduju autobuse koji koriste isključivo prirodni gas, što će doprineti smanjenju koncentracije ugljen dioskida. Pored toga osnovni kriterijum za dodelu ugovora je ekonomski najpovoljnija ponuda, odnosno onaj ko ponudi najnižu cenu po kilometru taj će vršiti prevoz u gradu, što će i građanima doneti korist. Pozivamo sve zainteresovane privatne prevoznike, da se prijave da rade u našem gradu. Naravno, ne mora da bude samo jedan prevoznik, može da se udruži više firmi koje mogu da ispune uslove predviđene konkursom.”
Po Šiljkovićevim rečima, važno je naglasiti i da o izboru ponuđača ne odlučuje Grad već se cela procedura odvija posredstvom sajta za javne nabavke na osnovu zadatih kriterijuma. Tek pošto odbornici u skupštini daju saglasnost sklapa se ugovor sa budućim prevoznikom.
“Kvalitetan i siguran javni gradski i prigradski prevoz nije jedini prioritet gradskog rukovodstva”, napominje Šiljković. Dodaje u prethodnih godinu dana, koliko je prošlo od formiranja novog gradskog rukovodstva prevashodno se radilo na bezbednosti saobraćaja.
“Tu smo imali maksimalnu saradnju sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, čiji je direktor nedavno i posetio naš grad. Do sada je nabavljeno 420 sedišta za bebe koje bespaltno dobijaju roditelji svakog novorođenog deteta uz obezbeđenu obuku u Crvenom krstu Užice. Radi se na uređenju zona škola, a počeli su i radovi na uređenju staze kod Medicinske škole, čime će se pešački spojiti dva dela grada, Carina i Krčagovo. Na taj način ćemo pokušati da animiramo građane da više pešače, a da manje koriste automobile.”
Kao veoma dobru, Šiljković ocenjuje saradnju sa taksi udruženjima u gradu a ono na čemu se , po njegovim rečima, mora još dosta raditi je problem nedostatka parking mesta.
“Morali smo da krenemo od streteškog plana, to je saradnja sa UNOPSOM, Kancelarijom Ujedinjenih nacija za projekte zadatke, gde smo zajedno sa njima doneli buduće zadatke. Jedan od zadataka je i Studija parkiranja koja će se sigurno završiti u roku od mesec dana. Studija bi trebala da pokaže da li se plava i crvena zona nalaze tu gde su sada, da li ih treba proširiti, uvesti još jednu zonu i da li je cena parkiranja u ovom momentu opravdana. Treba da se izgradi i jedna garaža za parkiranje što nije lako, jer retki su investitori koji žele da ulože u investiciju koja se dugo otplaćuje. Pripremili smo predlog koncesionog akta za parkiranje, formirali smo komisiju i doneli odluku koja će se 3. septembra naći pred Komisijom za javna privatna partnerstva i koncesije Vlade Republike Srbije, gde ćemo probati da na prostoru Međaja izgradimo 300 parking mesta.”
To je, zaključuje Šiljković tek prvi korak, nakon čega će se raditi na izgradnji još nekoliko garaža, kako bi se konačno rešio problem parkiranja u gradu.