Pocetna Magazin Lajkovi za pošten rad

Lajkovi za pošten rad

1853
0
Podelite

David Pavlović, influenser iz Novog Sada

Ovaj dvadesetogodišnji mladić je sasvim neuobičajena pojava na domaćoj influenserskoj sceni. Obraća se prvenstveno najzahtevnijoj publici – deci i svojim vršnjacima, mladima, delu populacije koji od rođenja živi u digitalnom svetu i koji je u najranjivijoj životnoj dobi. Odgovornost i ozbiljnost stavlja na prvo mesto dok broj lajkova koji postepeno raste za Davida ne predstavlja prioritet. Želi da šalje poruke koje se odnose na prave životne vrednosti među kojima ističe pošten rad, iskrenost i poverenje

Zašto za sebe kažete da ste „influenser u početku“?

Ne mogu se smatrati još uvek velikim influenserom pre svega zato što moj foloving (broj pratilaca, prim.prev.) nije na nivou na kome su najpraćeniji influenseri, ali smatram da moj foloving raste ida ću jednog dana biti ono što se smatra odgovornim i ozbiljnim influenserom. Imam dvadeset godina i trudim se da budem što ozbiljniji u poslu koji radim, a to je snimanje i plasiranje sadržaja deci, čak i odraslima. Trudim se da ih uputim kako da pravilno koriste Internet, koje stvari treba da prate, odnosno šta je nebezbedno i loše i zato za sebe mislim i kažem da sam influenser u početku.

Koliko imate pratilaca i koliko je taj broj presudan za uspeh u influenserskom životu?

Ne mogu reći da je foloving presudan zato što Tik Tok kao društvena mreža ima takav ritam da se stalno novi ljudi pojavljuju, odnosno novi nalozi. Neki ljudi koji imaju čak i sto hiljada pratilaca, a ja na primer imam trideset nisu kredibilni da pričaju o nekim stvarima dok ja jesam zato što ne plasiram svakakve teme. Plasiram teme koje se odnose na zaštitu na Internetu, predrasude, nasilje, govor mržnje i to ne plasiraju svi. Zato smatram da ti ljudi imaju manji uticaj, nego mi koji zapravo pričamo o nečemu veoma važnom u društvu.

Koji je sadržaj koji ste do sada plasirali je doneo najviše lajkova i komentara publike?

Da tako kažem, najviše sam „ukrao“ na Tik Toku i na Internetu tako što sam letos prodavao lubenice i taj sadržaj snimao i kreirao. Ljudima se to mnogo svidelo što je mene iskreno iznenadilo. Bilo je onako, ničim izazvano i bili su pozitivni komentari i niko se nije našao da pruži ružan komentar. To je zato što je prodaja lubenica pre svega pošten posao, opet to je nešto novo na Internetu i sumnjam da je tokom leta influenserski sadržaj bilo ko zasnovao isključivo na lubenicama i to je mene uvelo u ovaj svet. Kroz temu prodaje lubenica plasirao sam i neke druge dobre teme, ali ističem pre svega pošten rad. A osim toga, dođe uvek neko u društvo da sa mnom prodaje, pa onda ja nekog edukujem o lubenicama, koliko su korisne kao voće i ljudi nauče nešto novo kroz taj moj sadržaj.

Šta je usledilo posle prodaje lubenica i kakvim sadržajima ostajete privrženi?

Kada sam prestao sa prodajom lubenica bilo je pitanje šta sada ? Gotovo je leto ja više ne radim, ali su se pojavile neke druge stvari iz mog života koje radim i na kojima sam angažovan tako da se nastavila tema o zaštiti na Internetu, zaštiti od sajber bulinga (cyberbullying, negativna pojava maltretiranja putem Interneta, prim.prev.), tako da i dalje ovu temu provlačim kroz svoj sadržaj, a istovremeno vodim taj Tik Tok realiti život, jer ljudima je ipak najzanimljivije da krajem dana prate ko šta radi, ko se s kim druži samo to plasiram na drugačiji način, za razliku od primera koje pratimo na raznim televizijama i drugim kanalima, društvenim mrežama.

Tabloidni mediji i rijaliti programi vređaju našu inteligenciju. Ipak vidimo da mnogo ljudi ne prepoznaje mamac, kako komentarišete ovu pojavu koja ne izostaju ni u influenserskom svetu?

Slažem se sa vama. Pre svega mi danas nismo u mogućnosti da dobro izaberemo sadržaj. Ljudi nisu deca, ali pre svega nisu dovoljno edukovani o tome kakav internet sadržaj postoji i gde mogu da ga pronađu. Prosto potrebno je vreme da se to filtrira, i da ne samo influenseri postanu svesni koliko samo jedna psovka može da utiče na neko dete, koju nikada nije čulo, čak i u rođenoj kući u najvećem besu svojih roditelja ili staratelja. Potrebno je prosto da prođe vreme da bi se cela Tik Tok scena obavestila o tome koliko zapravo i dobri i loši klipovi utiču na decu i mlade.

Opravdano kritikujemo novinske naslove na granici bizarnog koji se tiču tragičnih događaja. Kako to izgleda na Tik Tok sceni?

U Tik Tok svetu sadržaji su daleko eksplicitnije predstavljeni za razliku od novinarskog. Kod nas je naslov direktno tragedija koja ima i preglede i lajkove što je krajnje katastrofalno. Neke stvari i ne prođu dobro na društvenim mrežama, zato što to ljude prosto ne zanima i ne pokrećete algoritam, jer to društvena mreža i ne plasira. Međutim, smatram kako vreme bude prolazilo i kako se teme budu nadovezivale i ljudi budu pratili sadržaje koje i ja se trudim da plasiram, smatram da će se i sama Tik Tok scena i svest ljudi promeniti.

Šta je vaš cilj, kakve poruke šaljete?

Pokušavam da kroz zabavu i kroz moj lični život promovišem dobre stvari, da deci koja jednog dana kada prođu pubertet kao što sam i sam prošao, pokažem da nije sve u psovkama, u pokazivanju ko šta ima, ko se kako oblači, ko se s kim druži, nego da svako ima svoje vrednosti koje nosi iznutra. Mislim da je to na kraju dana i najvažnije, jer mi nećemo leći u krevet ni sa našim markiranim stvarima niti sa snimcima izlazaka. Mi ćemo leći u krevet sa onim što nosimo u duši i sa onim šta smo i na kraju dana i uradili.

Kao davno zaboravljeni pozitivni junak iz našeg komšiluka…

Moguće, da …

Kult lepote tela naročito je izražen u vremenu u kome živimo i mnogi influenseri vide polje delovanja baš u modnim preporukama i preporukama kozmetičkih preparata. Koje su zamke influenserskog posla u pogledu reklame roba i usluga?
Influenseri jesu vrlo dobra komponenta reklamiranja, ali svaki influenser treba da prati šta reklamira. Lično znam primere, naravno neću ih navoditi, kada su moje kolege reklamirale neke proizvode koji su bili loši i nisu zapravo razmišljali šta reklamiraju i šta će im to doneti, tako da smatram da infuenseri koji reklamiraju stvari treba dobro da paze šta reklamiraju. Nije poenta u tom da se samo proizvod izreklamira. Svaka kompanija će influenserima nuditi reklamu, a zašto je tako? Ljudi kada vide reklamu na Internetu i piše da je plaćeno odmah je preskoče, ali kada vide da je influenser reklamira to ima emotivni momenat koji ljudi vole da vide. Ako je neko koga oni prate probao nešto i ako je prikažu kao dobru stvar oni će sigurno kupiti i probati.

Kakva je budućnost influenserskog sveta, vidimo stalni rast naloga?

Influenseri su stekli veliko poverenje publike i mislim da će mlađa publika koja dolazi, glupo mi je da to pred vama koji dolazite iz štampanih medija to i kažem bukvalno „pojesti“ i televiziju i novine zašto što su influenseri neki novi kanali televizije. Medijske javne ličnosti u Srbiji samo jednom rečenicom mogu da preokrenu mišljenje publike o bilo kojoj temi nebitno da li je u pitanju muzika ili nešto drugo. Prosto imaju tu moć, jer to su ljudi koji nisu televizija koja ima svoje novinare koji ponekad ravnodušno kažu vesti, dok mi influenseri to sa emocijom prenosimo, deci se to sviđa, a primeđujem sve više i starijima.

Da li ste se do sada dvoumili u plasmanu određenih sadržaja?

Do sada nisam imao nekih škakljivih ponuda i ako naletim na njih trudiću se da se što bolje iskobeljam iz toga. Smatram da treba plasirati pravi sadržaj na Internetu zato što Internet nije više naša budućnost već sadašnjost i pratiće nas i u budućnosti.

Iskrenost je najvažnija?

Pre svega, ako niste iskreni i ukoliko plasirate neki sadržaj to će imati loše posledice i po publiku i po vas same kao influensera.

I na kraju, da li je sve za klik i lajk?

Naravno nije sve. Mora se uvek paziti, jer ako sve radite za klik i lajk kako ćete vi mirno zaspati na kraju dana?

Pratite Tik Tok, pratite televiziju, pratite novinare i sami procenite šta je najbolji servis informisanja i zabave za vas.