Pocetna Društvo Overen koncesioni ugovor

Overen koncesioni ugovor

1900
0
Podelite

Odbornici Gradske skupštine Užica dali su saglasnost na koncesioni ugovor između Grada Užica i “Bečej prevoza” na rok od 25 godina za gradski i prigradski prevoz. Vrednost ugovora 4,4 milijarde ili 190 miliona dinara godišnje.

Na javno-privatnom partnerstvu i koncesiji rađeno je petnaest meseci i nije moglo brže, navodi Slobodan Šiljković, gradski većnik za saobraćaj koji je na protekloj sednici obrazlagao proces i elemente ugovora sa jedinim ponuđačem na tenderu firmom „Bečej prevoz“koja sada obavlja gradski i prigradski prevoz. „Očekujemo bolji prevoz u gradu.To će biti autobusi na CNG ili  komprimovani prirodan gas što je mnogo bolje od dizel autobusa zbog smanjenja ugljen-dioksida i štetnih čestica. Ugledali smo se na velike gradove koji su to već uradili poput Beograda i Novog Sada. Karte će biti tiketne, a ne kao do sada osim u prelaznom periodu.  Polako će teći obuka njihovog korišćenja i svi će imati priliku da koriste tiketing, odnosno elektronsku dopunu kao u beogradskom gradskom saobraćaju. Dopunom mnogo stvari pojednostavljujemo i smanjujemo mogućnost korupcije. Imaćemo bus karticu sa novčanim iznosom koju očitamo u autobusu sa koje se skida iznos za vožnju i sve je proverljivo – navodi Šiljković. „Bečej prevoz“ mora promeniti sve autobuse u roku od dve godine, a prediviđena je nabavka 23 kao i izgradnja kompresorske stanice. „Vrednost radova na stanici je oko 1,5 milion evra kako bi autobusi mogli da se pune na plin.  Imaće klimu, a minimum deset autobusa će biti određeno za osobe sa invaliditetom. Kada se sklopi ugovor definisaćemo trase i uraditi rampe“, kaže za „Vesti“ Šiljković i dodaje da je ugovor vredan 4,4 milijarde dinara ili 190 miliona godišnje.

– Zakup autobuske stanice će ići zajedno sa prevozom, zato što je to bolje iz više razloga. Zamislite da jedan prevoznik  dobije ugovor o prevozu, a da drugi dobije zakup autobuske stanice? To bi sigurno bio rat i bilo bi povećanja cena i definisali smo da jedan prevoznik dobije sve to. Neko nam kaže “dali” ste autobusku stanicu’.. Nismo je dali nikome i ona je bukvalno zamena za tiketing.  „Bečej prevoz“ u stanicu mora da investira milion dinara godišnje. Verujte, ono što bi vlasnik davao u zakup mora više ulagati u tiketing. Kragujevac je napravio dva ugovora, za prevoz i tiketing koji Kragujevac svakog meseca košta dva miliona dinara. Mi takav ugovor nemamo zato što smo obavezali prevoznika da mora da investira u tiketing i da je sve njegova obaveza kartice i papiri, ljudi koji rade na tome, a bukvalno tiketing ide kod nas. Tako da kažem, urađena je kompenzacija za korišćenje autobuske stanice gde koncesionar nema veliki prihod i verujte ovo je odličan potez – zaključuje gradski većnik za saobraćaj Slobodan Šiljković.

A peronska od 100 dinara?

-Očekuje se da Vlada Srbije na jednoj od sledećih sednica   donese odluku i definiše koliko iznosi peronska karta za kategoriju stanica broj dva kojoj pripada užička. Grad Užice će sugerisati da ta cena bude niža i znamo da su mnogi građani nezadovoljni“,kaže gradski većnik za saobraćaj Šiljković..