Radovan Pavlović iz Požege primenjujući tehnologiju iz 19. veka stvorio je jedinstven proizvod, reklamni šećer bez ikakvih dodataka na kojem može da oteskuje u reljefu amblem ili logo firme, institucije kao i svaki motiv na bilo koju temu po želji naručioca, zato ovo može biti i ekskluzivni suvenir, a jestiv je. Faza promovisanja ovog novog proizvoda uveliko traje pa bi rezultate u plasmanu i proizvodnji trebalo očekivati u narednom periodu, ali određene, za sada neznatne količine već plasira na tržište
Radovan Pavlović (1968) iz Požege, direktor DOO „Kanela“, tvorac je novog, jedinstvenog proizvoda, reklamnog organskog šećera od trske koji je jestiv, nema rok upotrebe, a može biti i suvenir. Proizvodi ga na jednoj vrsti tabletirke koja ne može biti kupljena na tržištu, jer je inovirana za potrebe ove proizvodnje, a primenjuje tehnologiju obrade šećera iz 19. veka po kojoj su stvarane konusne vekne poznate kod nas kao „glave šećera“. Maksimalna dnevna proizvodnja postojeće prese sada je do 7.000 jedinica, ali su već pripremljeni nacrti za buduću verziju koja će moći dnevno da proizvede do deset puta veću količinu ukoliko to bude zahtevala tražnja. Sada uveliko radi promociju proizvoda, uzorci su stigli u brojne kompanije velike i male, poznate i manje poznate širom sveta, na sve kontinente. Ovih dana, Pavlović je poklonio paviljonu Srbije na Svetskoj izložbi „Ekspo 2020 Dubai“ određenu količinu ovog četvorogramskog reklamnog šećera, kružnog oblika, na kojem je u reljefu urađen logo Prviredne komore Srbije, a sa druge strane grb Srbije ili logo izložbe.
Radovan Pavlović rodio se i školovao u Parizu i duži niz godina je kao informatičar radio u centru za istraživanje kao ekspert za informacione mreže, studirajući uporedo psihologiju rada. Kada je sve to napustio i pre deceniju i po došao u Požegu odakle su mu preci, počeo je pre par godina da razvija proizvod, reklamni šećer, za koji je, kako sam kaže, siguran da ga niko ne proizvodi u Evropi. Zahvaljujući preciznim alatima u kojima je i suština celog procesa proizvodnje, a koje mu izrađuje jedna firma u Beogradu, u reljefu na ovom komadu šećera, može da uradi logo, amblem firme ili institucije, bilo koji motiv koji je za naručioca jedinstven reklamni materijal sa dva lica i koji može da reklamira i klijenta i proizvođača i, reklo bi se, ne može nikoga ostaviti ravnodušnim. Pavlovićev reklamni šećer nema dodirnih tačaka sa ukrasnim šećerima kojih na tržištu ima već odavno.
-Ovo je sasvim druga priča. Reklamni šećer radimo presom, tabletirkom, a ne koristimo kalup. Tabletirke se koriste u farmaceutskoj industriji i to isključivo za suvu masu. Pošto radimo sa vlažnom, lepljivom masom morali smo da stvorimo našu tabletirku. Kristalizacija se izvodi pod određenom temperaturom, ona je veoma bitna, ne sme da se ubrza i zahvaljujući njoj naš šećer sam postaje kristal i ima izuzetnu tvrdoću poput keramike. Zato je namenjen isključivo toplim napicima da bi mogao da se otopi. Pošto želimo eksluzivni, luksuzni proizvod koristimo šećer od trske koji osim što je organski on je istovremeno i bio organska reklama. NJime dobijamo bolji vizuelni efekat jer sam po sebi ima boju – pojašnjava Pavlović.
Radovan Pavlović je direktor male firme „Kanela“, osnovane pre dve decenije koja se u početku bavila pekarstvom. Posle nekoliko godina, firma počinje da radi samo šećerne jestive cvetove za ukrašavanje torti za domaće i strano tržište, a onda je Radovan ušao u novi izazov, proizvodnju reklamnog šećera što je zahtevalo više od godinu dana tehničke, ali i pripreme mase od koje će biti proizveden.
Prema rečima Pavlovića, njegova osnovna ciljna grupa su hoteli, restorani, kafići i sve druge kompanije, firme i institucije koje su na bilo koji način vezane za turizam, služenje hrane ili smeštaj gostiju i do njih stiže raznim putevima. Uzorci reklamnog šećera „Kanele“ pojavili su se posredno pre godinu i po dana i na sajmu hrane u Moskvi.
-Problem je što je naš šećer nastao pred početak pandemije pa nam je osnovna ciljna grupa već dve godine širom sveta u nezavidnom položaju. Dok ne prođe ova oluja pokušaću da zainteresujem druge potencijalne kupce u privatnom sektoru – kaže Pavlović, mada su određene količine već plasirane na tržištu.
U predstojećem periodu treba očekivati da se reklamni šećer, sa univezalnim, ali i temama iz oblasti sporta i turizma u reljefu, pojavi u radnjama „zdrave hrane“ i suvenirnicama na domaćem tržištu.
Pavlović veruje u uspeh svog proizvoda, ne posustaje u promociji koja zahteva značajna ulaganja, upornost, strpljenje i vreme.
Kao dar manastiru Hilandar na Svetoj gori Pavlović je uradio značajan broj jedinica reklamnog šećera.
Reklamni šećer je namenjen da se servira uz kafu ili čaj, a reklama je na samom proizvodu, a ne na ambalaži i omogućava firmama de se promovišu na BIO način.