Povodom značajnih jubileja, 81 godine postojanja nedeljnika Vesti, prvi broj je izašao 1. oktobra 1941. i 51 godine Radio Užica koji je počeo da emituje program 28. decembra 1971. godine, razgovarali smo sa Nađom Lazarević koja je od početka aprila ove godine direktor i glavni i odgovorni urednik Vesti i Radio Užica.
Biti direktor i glavni i odgovorni urednik Vesti uvek je bila čast, ali i velika obaveza. Sa kakvim izazovima ste se suočili na početku rukovođenja najstarijom medijskom kućom u užičkom kraju?
– Svako prihvatanje i imenovanje na određenu poziciju donosi, pre svega, veliku odgovornost. Najvažnije odluke donosila sam brzo, nisam preterano razmišljala, niti sračunavala. Vesti su se uvek čitale, a Radio Užice slušao kod moje kuće. Kada sam dobila poziv za mesto direktora i glavnog i odgovornog urednika, bila sam počastvovana, ali, na samom početku, nije mi bilo potpuno poznato u šta se upuštam. Učila sam i učim iz dana u dan – izazovno je, nepredvidivo, vrlo često zahtevno, ali, kada se prevaziđu svi izazovi, osećam duboku sreću i zadovoljstvo jer se nalazim na čelu najstarije medijske kuće koja ove godine obeležava 81 godinu postojanja. Umnogome mi olakšava iskusan i profesionalan tim ove kuće, koji predano radi svoj posao, sa kojim je uspostavljena dobra i kvalitetna saradnja, pa se tako svi potencijalni, ali i realni rizici, lakše prevazilaze.
Koji motivi su za Vas bili presudni da prihvatite odgovornu funkciju na čelu Vesti?
– Moj povratak u Užice bio je potpuno neplaniran – živela sam i radila u Beogradu. Moram priznati da sam se uželela svoje porodice, rodnog grada i bliskih prijatelja, pa je tako poziv da se pridružim Vestima i Radio Užicu bio jasan znak da moja želja za povratkom, koja je dugo tinjala, ima osnova da se pretvori u realnost. Osnovni motivi su, najpre, bili ljubav prema pisanim medijima i radiju, večita fascinacija novinarstvom i radijskim talasima, mogućnost da se oblikuje, stvara i napreduje, ali i lično sazrevanje – potrebna je izvesna hrabrost da donosite i stojite iza određenih odluka – nije uvek lako, ali je ključno i blagotvorno u ličnom i profesionalnom sazrevanju.
Kako komentarišete položaj lokalnih medija i da li reč snalaženje najbolje oslikava njihov sadašnji trenutak?
– Reč snalaženje, zaista, dobro opisuje položaj lokalnih medija. Živimo u eri gde primat zauzimaju velike medijske kuće, kao i rasplamsavanje digitalnog oglašavanja – u toj izazovnoj hijerarhiji, lokalni mediji često gube bitku ili jedva ulaze u korak. Pored štampanog izdanja nedeljnika Vesti, kao i Radio Užica, prisutni smo i u digitalnom prostoru putem sajta Infoera.rs, kao i na društvenim mrežama – na sve te načine pokušavamo da budemo zanimljivi i primamljivi za čitanje i praćenje, ali i sve vrste oglašavanja. Duga tradicija čini da imamo saradnju sa Gradom Užicem, kao i drugim velikim i uspešnim opštinama, poput Čajetine, regionom, ali i privrednim subjektima i privatni cima – oni imaju svest o značaju postojanja lokalnog medija, i uvek ima prostora za saradnju i neke nove ideje.
Opširnije čitajte u novom izdanju nedeljnika ,,Vesti“.