Narodno pozorište Užice s ponosom najavljuje 17. festival predstava za decu i mlade „Mali Joakim“, koji će se održati od 18. do 25. novembra. Ovaj značajan događaj okuplja profesionalna pozorišta Srbije s ciljem da promoviše umetnost za najmlađe i potakne estetičko vaspitanje.
Festival je nastao iz inicijativa Branislava Nedića, direktora Kruševačkog pozorišta, koji je nastojao da pozorišne predstave za decu postanu ravnopravne na repertoaru. U saradnji sa kolegama, Nedić je omogućio da „Mali Joakim“ postane samostalan festival, koji se ove godine održava po 17. put.
Ove godine, festival će predstaviti raznolike predstave koje istražuju teme kao što su prijateljstvo, bliskost i želja za nezavisnošću. Odlukom selektora Nemanje Rankovića, odabrane su predstave koje se fokusiraju na različite aspekte života i simbolizma, pružajući mladima nova iskustva kroz kreativne umetničke strategije.
Među predloženim predstavama su ONDA KADA SMO SE IZGUBILI – Lota Farup, u režiji Damjana Kecojevića, u produkciji Kraljevačkog pozorišta, GRAD SVETLOSTI – koncept i režija David Zauzola, u produkciji Pozorište za decu i mlade Kragujevac, PETA STRANA SVETA – u režiji Bojane Lazić, u produkciji Puls teatar Lazarevac, PINOKIO – Branislav Milićević, adaptacija teksta i režija Miodrag Dinulović, u produkciji Šabačkog pozorišta, MEDUZA SUZA – po tekstu Jelene Paligorić Sinkević, u režiji Marka Torlakovića, u produkciji Narodno pozorište Pirot, PEPELJUGA – po tekstu Igora Bojovića, u režiji Branka Popovića, u produkciji Pozorište lutaka Niš, LETO KADA SAM NAUČILA DA LETIM – Jasminka Petrović, dramatizacija Branislava Ilić, režija Goran Golovko, predstava grada domaćina – Narodno pozorište Užice, i predstava u čast nagradjenih – ALISA U ZEMLJI DRVEĆA, prema poemi „San o drveću” Jovana Ristića, u režiji Aleksandra Pejakovića i produkciji Kruševačkog pozorišta“. Svaka od njih nudi jedinstven pristup i poziva mlade gledaoce da kroz igru i umetnost istraže svet oko sebe.
Festival „Mali Joakim“ ne samo da obogaćuje kulturnu scenu Užica, već i doprinosi razvoju nove generacije pozorišne publike.