U toku su geotehnička istraživanja za deonicu auto-puta od Požege do Kotromana. Vladimir Filipović, direktor Zavoda za geotehniku Saobraćajnog instituta CIP, naveo je da se trenutno izvode radovi na prve dve deonice od Požege do Mačkata.
„Istraživanja se rade u cilju ispitivanja zemljišta i njegovih kvaliteta. Trenutno se radi na lokaciji u Potočanju i na tunelu koji prolazi kroz sledeće brdo. Geotehnička istraživanja za idejni projekat obuhvataju oko 4 000m bušenja, a projekat za građevinsku dozvolu zahteva još oko 11 000m bušenja. Planiramo da istraživanja završimo do zime kako bi što pre krenuli u projektovanje.“
Gradonačelnica Užica dr Jelena Raković Radivojević istakla je da je za Grad Užice izuzetno bitna i važna blizina auto-puta i dodala da će deonica od Požege do Kotromana biti dugačka 61 km od kojih 26 km pripada teritoriji grada Užica.
„Po sadašnjim rešenjima izlazak građana Užica na budući auto-put biće na petlji Zlakusa i petlji Mačkat. Ova geotehnička istraživanja odrediće preciznije i buduću trasu auto-puta. Gradsko rukovodstvo radi analizu za lokacije potencijalnih budućih industrijskih zona koje su našem gradu nedostajale, a biće od velikog i neprocenjivog značaja kako za razvoj Užica, tako i čitavog regiona.“
Direktor JP Užice razvoj Nikola Maksimović naveo je da na deonici budućeg auto-puta od Požege do Kotromana ima ukupno 66 tunela i 27 mostova.
„Na delu koji prolazi kroz naše mesne zajednice, Zlakusa, Krvavci, Mokra Gora i Gradsku opštinu Sevojno, trećina deonice je u mostovima, trećina u tunelima, a ostatak su nasipi. Mi smo u stalnoj komunikaciji sa preduzećem CIP, gde smo i dostavili naše uslove. Na celokupnoj deonici nijedna kuća neće biti rušena. Ovo su pripremni radovi koji će dati detaljnu analizu u kom pravcu i da li će biti nekog delimičnog pomeranja trase budućeg auto-puta. Sve informacije koje smo imali smo dostavili CIP-u, kompletno planska dokumenta i projekte koje smo imali na ovim deonicama i to će nam biti jako bitno pri realizaciji ovog velikog projekta za grad Užice.“