Pored zatvaranja objekata, iza nas je uspešna letnja sezona iz nekoliko razloga. Jedan od njih je taj što je veliki broj gostiju prvi put letovao na Tari i oduševljeni su prvenstveno prirodnim lepotama planine a potom uslugom koja ih je dočekala kod nas, kaže za „Vesti“, direktor VU „Tara“ Ljupko Ćirović.
Ovu godinu, samim tim i celu turističku sezonu, obeležila je pandemija koronavirusa koja je ostavila duboke posledice na celokupnu pa i turističku privredu. Međutim, određene analize govore da su pojedini segmenti turizma ipak dobro podneli i podnose nepovoljnu epidemiološku situaciju. Kako biste ocenili poslovanje VU „Tara“ u proteklih deset meseci?
-Svima nam je jasno da je turizam privredna grana koja je najpogođenija posledicama koronavirusa i da su svi hotelijeri u početku bili potpuno nespremni na ovakav scenario. Naši objekti su bili zatvoreni do početka letnje sezone i imali smo dovoljno vremena da se pripremimo i našim gostima osiguramo bezbedan boravak. I pored zatvaranja objekata, iza nas je uspešna letnja sezona iz nekoliko razloga. Jedan od njih je taj što je veliki broj gostiju prvi put letovao na Tari i oduševljeni su prvenstveno prirodnim lepotama planine a potom uslugom koja ih je dočekala kod nas.
Koliko je u vašim hotelima bilo gostiju u ovom periodu, koliko je ostvareno noćenja? Kolika je bila popunjenost kapaciteta i da li je to i koliko više ili manje u odnosu na prethodne godine?
-U hotelu „Omorika“ tokom letnje sezone ugostili smo 8. 152 gosta koji su ostvarili 37. 849 noćenja, a u hotelu „Beli Bor“ 3. 576 gostiju koji su ostvarili 16. 721 noćenje. U odnosu na 2019. godinu tokom letnje sezone imali smo porast broja noćenja za 10 posto u hotelu „Omorika“ dok je hotel „Beli Bor“ bio najtraženiji u avgustu mesecu ove godine i zabeležio veći broj noćenja u odnosu na 2019. za čak 40 procenata.
Ko su bili vaši gosti, koliko su se zadržavali, da li se ponovo vraćaju?
-Naš hotel predstavlja dom za različite tipove gostiju i naša ustanova se bavi različitim vidovima turizma. Ovog leta nije bilo omladinskog turizma i kongresnog turizma već uglavnom individualnih putovanja. Naši gosti su uglavnom bračni parovi sa decom, kod nas se osećaju bezbedno i prepoznali su tip odmora koji im najviše odgovara.
Hotel „Beli bor“ je poslednjih godina bio orjentisan ka omladinskom i dečijem turizmu. Ove godine svi slični hoteli doživeli su najgori period. kako je bilo kod vas?
-Hotel „Beli Bor“ je tradicionalno domaćin generacija i generacija dece na školskim putovanjima, sportskim kampovima i letnjim školama. Za svaku sezonu se trudimo da obogatimo našu ponudu kako bismo mališanima pružili nezaboravno iskustvo, tako se i početak ove godine nije razlikovao od naše prakse. Međutim, zbog svetske pandemije koronavirusa i posledica koje je virus izazvao, hotel „Beli Bor“ je doživeo istu sudbinu kao i većina hotelijera koji se bave ovim vidom turizma. Iskreno se nadamo da ćemo sve naše planove uspeti da realizujemo naredne godine i da će „Beli Bor“ ugostiti daleko više putnika nego ove godine.
Šta ste sve mogli da ponudite svojim gostima u proteklom periodu?
-Akcenat uvek stavljamo na aktivan odmor. Tako je naša ponuda aktivnosti na Tari posebno obogaćena ove godine. Ovog leta smo imali organizovane pešačke ture i planinarske avanture, išli smo na izlete do obližnjih lokaliteta, kajacima smo se spuštali niz Drinu i družili smo se u prirodi. Za sve ljubitelje adrenalinskih sportova, turističku ponudu upotpunjuje i Extreme park koji se nalazi odmah pored „Omorike“. Želeo bih da naglasim da su gastronomski specijaliteti ono što će posebno oduševiti naše goste. U ponudi su sveže ceđeni prirodni sokovi, bogat izbor hrane pripremljene po posebnoj recepturi kao i poslastica koje su pripremljene bez ikakvih veštačkih dodataka.
Koji su sve objekti i kliko je ukupno smeštajnih kapaciteta VU „Tara“ na raspolaganju gostima u predstojećoj, zimskoj sezoni?
-Gostima je na raspolaganju hotel „Omorika“ i željno iščekujemo naše goste. Pripremili smo veliki akcijski popust od 20 odsto na sve aranžmane do 20. decembra. Uporedivši akcijske cene sa cenama u sezoni, neki od tipova soba su i do 40 procenata sniženi. Želimo da podstaknemo goste na putovanje kao i na to da otkriju lepote Tare i u nama prepoznaju prijatelje koji će ih uvek rado ugostiti.
Pripremate li nove sadržaje i šta biste izdvojili iz te ponude?
-Poslednje pripreme za zimsku sezonu su u toku i verujemo da je uspešna sezona pred nama. Izdvojio bih posebnu ponudu hotela „Beli Bor“ pod nazivom Tara Winter Opening. Ovaj naziv označava početak zimske sezone na Tari i „Beli Bor“ će biti domaćin ove manifestacije. Ideja nam je da sve goste izvedemo u prirodu gde ćemo se svi zajedno družiti u bezbednom okruženju. Osmislili smo niz aktivnosti za celu porodicu u prirodi i iskreno verujemo da će ovaj naš projekat zaživeti i pretvoriti se jednog dana u tradiciju. Ideja nam je da podstaknemo proizvođače zdrave hrane, suvenira i svih onih koji žele da izlažu svoje proizvode kod nas i da nam pomognu da ovu ideju sprovedemo u delo. U ponudi su tri različita paketa Family, Friends i Romantic i cene nikada nisu bile povoljnije. Takođe, napomenuo bih da će svim gostima koji dođu na ovaj vikend 25/27. decembra cene ski pasa biti sa 50 odsto popusta. Svi se uveliko pripremamo i za proslavu Nove godine u našim objektima. Već tradicionalno, u „Omorici“ će biti nezaboravan doček uz Chegi i Braća bluz bend. Napomenuo bih da, ukoliko Vlada RS donese mere kojima se zabranjuje ovakav vid dočeka Nove godine, mi ćemo organizovati muzički program na otvorenom ispred restorana „Jeremičak“ i na taj način isprati ovu i dočekati Novu godinu.
Da li je epidemija koronavirusa povećala troškove u poslovanju VU „Tara“ i kako se to odražava na cene njenih usluga?
-Svakako da je epidemija virusa znatno uticala na troškove hotela ali nismo dozvolili da ti troškovi utiču na naše cene. Naš cenovnik se formira godinu dana unapred i nismo želeli da cene menjamo odmah po povećanju naših troškova. Svesni smo u kakvoj se situaciji nalazi naše društvo a naš cilj je ostao nepromenjen kao i pre epidemije – da budemo dobri domaćini našim gostima i da se oni uvek vraćaju sa osmehom na licu.
Evidentno je da je sama planina Tara, ali i celo područje oko nje u proteklih nekoliko meseci bilo mesto gde su ljudi pokušali da se sklone, nađu mir i očuvaju svoje zdravlje. Kako se VU „Tara“ bori sa epidemijom koronavirusa, koliko ona otežava njen rad, jeste li imali obolelih zaposlenih i kako čuvate njihovo, ali i zdravlje vaših gostiju?
-Moram da priznam da je u početku bilo teško da promenimo ceo sistem rada ali želeo bih i da se pohvalim da smo kreirali jedno bezbedno okruženje. Svakodnevno pratimo instrukcije nadležnih organa i postupamo u skladu sa njima. Svi naši zaposleni su u obavezi da nose zaštitnu opremu, temperatura zaposlenih se meri prilikom dolaska i odlaska sa posla. Bezkontaktna sredstava za dezinfekciju se nalaze na svim bitnim tačkama u hotelu gde je najveća cirkulacija gostiju. Takođe, posebnu pažnju smo posvetili dezinfekciji zajedničkih prostorija poput restorana, lobija, bara, toaleta… Uveli smo i novi način dezinfekcija soba kada se pripremaju za nove goste. Želeo bih da naglasim da do sada nismo imali nijedan zabeleženi slučaj da je neko od naših radnika bio pozitivan na virus i nadamo se da će tako i ostati.
Da li je i koliko korona mogla da naruši poruku iz slogana vaše ustanove: „Mesto gde počinje lepota“?
-Iskoristiću reči direktora evropske fondacije za zaštitu prirode i nacionalnih parkova Etkina Klarka koji je za Taru rekao: „Ovako zamišljam raj“. Da li bilo šta može da naruši raj?
U odnosu na 2019. godinu tokom letnje sezone imali smo porast broja noćenja za 10 posto u hotelu „Omorika“ dok je hotel „Beli Bor“ bio najtraženiji u avgustu mesecu ove godine i zabeležio veći broj noćenja u odnosu na 2019. za čak 40 procenata.
Tara Winter Opening
-Poslednje pripreme za zimsku sezonu su u toku i verujemo da je uspešna sezona pred nama. Izdvojio bih posebnu ponudu hotela „Beli Bor“ pod nazivom Tara Winter Opening. Ovaj naziv označava početak zimske sezone na Tari i „Beli Bor“ će biti domaćin ove manifestacije. Ideja nam je da sve goste izvedemo u prirodu gde ćemo se svi zajedno družiti u bezbednom okruženju. Osmislili smo niz aktivnosti za celu porodicu u prirodi i iskreno verujemo da će ovaj naš projekat zaživeti i pretvoriti se jednog dana u tradiciju. Ideja nam je da podstaknemo proizvođače zdrave hrane, suvenira i svih onih koji žele da izlažu svoje proizvode kod nas i da nam pomognu da ovu ideju sprovedemo u delo. U ponudi su tri različita paketa Family, Friends i Romantic i cene nikada nisu bile povoljnije. Takođe, napomenuo bih da će svim gostima koji dođu na ovaj vikend 25/27. decembra cene ski pasa biti sa 50 odsto popusta.