Odbornik LDP-a Zoran Plećević smatra da je krajnje vreme za zamenu ploča na Trgu partizana i obnovu cetralnog urbanog dela Grada po kome je Užice prepoznatljivo. Da li se parkiralište “Međaj” može izdavati za ringišpil kada Gradu nedostaju parking mesta, da li je peronizacija samo 3 miliona na godišnjem nivou i šta je sa obilaznicom, Plećević govori za “Vesti”.
Po struci građevinski inženjer Zoran Plećević čest je govornik na sednicama užičkog parlamenta. Na protekloj izneo je svoje primedbe na Studiju koja je prethodila donošenju Odluke o javno-privatnom partnerstvu za gradski prevoz i zakup Autobuske stanice. Navodi da je do pre pet godina gradski prevoz bio u haosu, a prevoznicima davane pare bez potrebne kontrole. U proteklih pet godina dogodile su se javne nabavke, plaćanja po kilometru i prevoz doveden u red i koliko se može – kontroliše, a troškovi i prihodi planiraju. Na protekloj sednici doneta je Odluka o javno-privatnom partnerstvu u gradskom prevozu i zakupu stanice na period od 25 godina.
-Po zakonu usluge prevoza mogu da se izdati najviše do tri godine, te je dobra stvar da se sa privatno-javnim partnerstvom taj rok produžava na 25 godina. U roku od 25 godina moraju se kupovati autobusi od najmanje pet godina i “euro 5” motorom i investicija je vredna milijardu i 90 miliona dinara. Ideja je super, prevoznici će konkurisati i videćemo šta će biti. Međutim, smatram da je Studija urađena nekvalitetno i da parametzri koji su prikazani ne odgovaraju stvarnom stanju stvari. Prva stvar koja bode u oči jesu turnusi od pet godina. U tom intervalu se kupuju autobusi, voze se do 5 godina, pa se kupuju novi autobusi. Međutim, navedeno je i da se 25. godine od ugovorenog partnerstva kupuju autobusi što je iznos od 181 miliona. Dvadeset pete godine partner neće kupovati autobuse već se prekida ugovor i ti troškovi ne postoje. Automatski investicija nije milijardu i 90 miliona manja je za 181 milion – objašnjava Plećević. On iznosi primedbe i na naveden iznos peronizacije od 3 miliona dinara. Pri tom iznosi podatak da su protekle godine troškovi gradskog prevoza, plaćeni iz budžeta 154 miliona, ali da je Grad prihodovao od prodatih karata oko 74 miliona dinara (karte koje se kupe u autobusima i povlašćen prevoz) i na ime zakupa Autobuske stanice 25 miliona dinara. Grad je na godišnjem nivou imao trošak od 60 miliona dinara na prevoz, zaključuje on.
-Imao sam zamerku na Studiju, jer se kaže da je prihod od peronizacije 3 miliona dinara godišnje. To nije samo peronizacija koja važi za ljude (cena peronske 100 dinara) i koja je “sitna stavka” u čitavom iznosu već i za autobuse što je značajniji iznos. Postoji firma koja mesečno plaća perionizaciju 750.000 dinara našoj Autobuskoj stanici. Ta cifra od 3 miliona nije tačna i na godišnjem nivou ne može biti manja od 40 miliona dinara već samo više – izričit je odbornik LDP-a koji smatra da je dobro što će ubuduće cene peronskih karata određivati Grad. Tokom razgovora pažnju smo posvetili i parkiralištima, večitom problemu Užica. Plećević kaže da je stanje u centru blago rečeno haotično sa vozilima parkiranim niz ulicu, na trotoarima, a da niko ne reaguje. Po njemu prvi korak jeste da kola sklonimo sa trotoara da ljudi mogu slobodno da se kreću.
-Grad u nekim slučajevima greši. Kvantaška pijaca je kod stadiona, a tamo je zabranjeno parkiranje teretnihz vozila kao i na drugim parkinzima i automatski sami kršimo gradsku odluku. Kvantaš treba izmestiti na drugu lokaciju. Problem nastaje i izdavanjem parkinga “Međaj” sa preko 100 parking mesta za potrebe ringišpila tokom letnja dva meseca. I za ova mesta u gradu tada treba naći parkirališta. I tada je bukvalno haos u gradu, jer vozilo nemate gde parkirati, a za ringišpil treba naći bolje mesto i svuda uvesti zone, recimo u Krčagovu, kao treću zonu, simbolično 20 dinara – predlaže Zoran Plećević. Obilaznica oko Užica u cilju izmeštanja teretnog saobraćaja pomalo je zaboravljen projekat. U danima kada se mnogo govori o zagađenju vazduha koje nam dolazi i od saobraćaja obilaznica gotovo da nije pomenuta. Odbornik LDP-a smatra da je krajnje vreme da se uradi preprojektovanje obilaznice oko Užica i dobije kompletna građevinska dozvola. Dodaje da se radi projekat puta Jelova Gora – Kadinjača što će značiti da će teški kamioni kod RK “Progres” biti upućeni na ovu deonicu.
-Tunel ispod Kadinjače nema svrhe, ukoliko ne uradimo obilaznicu. Zamislite uradimo tunel i onda sva teretna vozila prođu kroz Omladinsku i Užice. Tek onda nismo ništa uradili – dodaje Plećević koji završava svoj drugi mandat kao odbornik Liberalno-demokratske partije u užičkoj Gradskoj skupštini.
Arhitektonsko delo Slavka Mandića Trg partizana u Užicu koji je otvoren 1961. godine pod zaštitom je države kao kulturno dobro. Prošlo je 60 godina, a Trg po kome se Užice kao grad prepoznaje sve teže odoleva zubu vremena. Mermerne ploče po kojima su prošle generacije Užičana odslužile su svoje i traže zamenu, a Plećević podseća da je nešto i započeto kada je deo pločnika Trga prema Pozorištu, zamenjen 2007. godine, ali se na tome stalo.
-Trg nam je zaštićen, a čini mi se da ga svi štite osim nas! Mislim da je krajnje vreme, posle šezdeset godina da promenimo ploče na donjem delu Trga, jer je sve ispucalo. Ženama upadaju štikle, ploče se pomeraju i prolaznike zapljusne blato, istrošene su. Rekonstrukcija jeste skupa, ali to je centralni deo grada! Osim tekućeg održavanja, odnosno krpljenja i ove godine nije ništa drugo predviđeno za Trg partizana – navodi Plećević i dodaje da je to po njemu urbani problem broj jedan.