Pocetna Čajetina Priroda u trendu

Priroda u trendu

1077
0
Podelite

Ove godine ljudi su bili više okrenuti prirodi, zainteresovaniji za aktivan odmor, jahanje, planinarenje, vožnju kvadova, paraglajding, pešačenje, biciklizam, kaže direktor Turističke organizacije „Zlatibor“ Vladimir Živanović

Dok ostale delatnosti polako svode ovogodišnje račune, turističke poslenike na Zlatiboru tek očekuje sve ono što novogodišnji praznici donose ovoj planini. Dosadašnji rezultati, prema rečima direktora Turističke organizacije „Zlatibor“ Vladimira Živanovića daju razlog za optimizam.

-U ovoj neobičnoj i nepredvidivoj godini, mi donekle i imamo razloga za zadovoljstvo. Jul, avgust i septembar su izvukli turističku sezonu, iako tri meseca, u toku marta, aprila i maja, ugostiteljski objekti na Zlatiboru nisu radili. Uprkos tome, do ovog momenta ostvareno je skoro 700.000 noćenja, što je u ovakvim okolnostima dobar rezultat. Sada se intenzivno pripremamo za zimsku sezonu, a fokus nam je da Zlatibor predstavimo kao bezbednu destinaciju, što on i jeste. Želimo da stvorimo svest da se ovde, pre svega vodi računa o bezbednosti i zdravlju, a u skladu sa tim je i ponašanje lokalne samouprave. Zajedno sa hotelijerima radi se dezinfekcija javnih površina i ugostiteljskih objekata. Zapravo, radimo sve za bezbednost i verujemo da je pred nama dobra zimska sezona, kaže Živanović.

Ova godina je i one koji nisu tako razmišljali ranije, više okrenula prirodi. Zlatibor je sam po sebi definicija prirode, pa je odgovornost za njegovo očuvanje time možda i veća.

-Turisti su ove godine bili zainteresovani za neke nove i drugačije sadržaje i atrakcije. Ljudi su bili više okrenuti prirodi, zainteresovaniji za aktivan odmor, jahanje, planinarenje, vožnju kvadova, paraglajding, pešačenje, biciklizam… Ti novi trendovi, koji će se verovatno zadržati i narednih godina od nas kao lokalne samouprave iziskuju veće napore za očuvanje životne sredine i svi u tom smislu i dajemo svoj maksimum. Podsećam da je Opština Čajetina sa KJP Vodovod izdvojila značajna sredstva za izgradnju postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, što nas takođe svrstava među zelene opštine koje vode računa o očuvanju životne sredine. Zapravo, mi konstantno obilazimo teren i unapređujemo okruženje.

Ovogodišnja kampanja „Zlatibor za pešake“, bila je izazov za izdržljive, ali i svojevrsno ulaganje u ekološku svest ljubitelja ove planine.

-Namerno smo posle letnje sezone pokrenuli kampanju kojom smo kroz niz spotova mogli da akcenat stavimo van naseljenog mesta Zlatibor i ljudima ponudimo alternativne vidove zabave, da ih podsetimo čime sve naša planina raspolaže. Pešačke staze su bile jako posećene, ali primera radi i Stopića pećina koja sa današnjim danom ima već 117.000 poseta, što obara rekorde svih prethodnih godina. Veoma smo zadovoljni i posećenošću Mezeja „Staro selo“ Sirogojno, vodopada u Gostilju, tematskih parkova, prirodnog rezervata „Uvac“… sve su to izleti organizovani sa Zlatibora koji su privukli veliki broj turista.

Uprkos specifičnim okolnostima, ni ova godina nije protekla bez ulaganja u turističku infrastruktutu, kaže direktor TO „Zlatibor“.

-Opština Čajetina je izuzetno proaktivna i dobro se prilagođava situaciji. Iskoristili smo prve mesece ove godine u kojima je posećenost bila manja za velike infrastrukturne radove u centru Zlatibora gde su uložena ozbiljna finansijska sredstva za uređivanje šetališta, Kraljevog trga, pozornice, jezera, za potpuno preuređenje tog prostora koji dobija grandiozan izgled. Uređena je cela pešačka zona, a paralelno sa tim išli su i radovi na gondoli. Uz postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda, to su za nas ove godine bili najvažniji projekti. Konkretno, Turistička organizacija je imala manja ulaganja u smislu uređenja novog Info centra, koji će takođe krajem ove godine biti otvoren u pešačkoj zoni. Osim toga, značajna sredstva su, zajedno sa TO Regije Zapadna Srbija odvojili za uređivanje Stopića pećine, pre svega prilaznog puta, ali i izgradnje suvenirnice i mokrog čvora na parkingu. Dakle, uprkos teškoj godini, uspeli smo da uložimo u unapređenje turističke infrastrukture.

U okolnostima u kojima je interesovanje je veliko, čini se da se planovi za narednu, takođe neizvesnu godinu prave sami.

-Očekuje nas nepredvidiv period, a na nama je da se prilagodimo svim merama i pre svega da svi ostanemo zdravi. Sve će biti usklađeno sa tim osnovnim zadatkom, pratićemo situaciju i u skladu sa tim organizovati ili ne, manifestacije u centru Zlatibora. Naredne godine ćemo nastaviti intenzivnu promociju na način na koji možemo. To će možda biti novinarske, studijske ture, sajmovi ili prezentacije u različitim gradovima, a možda onlajn promocija na internetu i društvenim mrežama. Svakako ćemo biti aktivni, jer imamo šta da prezentujemo. Od naše vizije razvoja Zlatibora nećemo odustati, a siguran sam da će to dati rezultate u broju posetilaca i noćenja, koji će se povećavati iz godine u godinu, objašnjava Vladimir Živanović, direktor TO „Zlatibor“.

Projekat Radio Užica “Čajetina: Put ka ekološkoj opštini” se sufinansira iz budžeta opštine Čajetina”

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva