Nastavnice Osnovne škole „Dušan Jerković“ u Užicu Branka Ljubičić i Danka Jovanović održale su ogledni čas u odeljenju IV4, podstaknute učešćem u radionici „Predlog mera za uključivanje finansijske pismenosti u nastavu matematike prvog i drugog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja“. Radionica je organizovana u Školskoj upravi u Užicu čiji je realizator Aleksandra Vesović, master matematičar, savetnik – spoljnji saradnik i evaluator Olga Jovančićević, prosvetni savetnik, u cilju osnaživanja nastavnika da u nastavu matematike uključe elemente koji doprinose finansijskom opismenjavanju učenika.
-Učenici su upoznati sa značenjem pojmova finansije, prihodi, rashodi i kućni budžet, a zatim su samostalno i u paru rešavali problemske zadatke iz oblasti finansijske pismenosti. Rešavanje problema iz svakodnevnog života kao što je odabir najpovoljnijeg paketa iz ponude mobilnog operatera, razvijanje takmičarskog duha kroz rešavanje zadataka u kvizu za osvajanje novčane nagrade, izazov da se donose efikasne odluke u različitim finansijskim kontekstima, motivisali su učenike za rad. Posebnu zainteresovanost učenici su pokazali za aktivnost koja je propraćena vizuelnim efektima u kojoj su procenjivali tačnost tvrdnji o životu i radu milionera- objasnila je nastavnica Danka Jovanović.
Finansijska pismenost kao kompetencija nije do sada bila prepoznata u našem obrazovnom sistemu. Prema istraživanju samo 38 odsto građana Srbije je finansijski pismeno. Zato je potrebno još od ranog detinjstva početi sa učenjem kako se novac troši i štedi, kao i sa upoznavanjem sa osnovama finansijskih usluga i proizvoda. Implementacija finansijskog obrazovanja u školama ima za cilj podizanje svesti o značaju i važnosti finansijske pismenosti koja predstavlja ključ za donošenje racionalnih odluka, istakla je za „Vesti“ Jovanović.