Pocetna Društvo Kampanja „Biram Srbiju“ u užičkom kraju

Kampanja „Biram Srbiju“ u užičkom kraju

942
0
Podelite

U okviru kampanje „Biram Srbiju“  Turističke organizacije Srbije  grupa  beogradskih novinara ima priliku da se uveri šta nudi užički turizam sa svojim odredištima poput Mokre Gore sa jedinstvenom prugom uskog koloseka Šarganskom osmicom i Zlakuse, sela poznatog po brojnim grnčarima čije je umeće zaštitio i UNESCO kao deo svetske kulturne baštine.

Promotivne aktivnosti usmerene su ka domaćim turistima kako bi se odlučili da odmor ili njegov deo provedu užičkom kraju koji podrazumeva  boravak u prirodi,  upoznavanje sa bogatim kulturno-istorijskim nasleđem Užica i okoline i uživanje u gastronomskim specijalitetima ovdašnje kuhinje sa  neizostavnom komlet lepinjom. .

Zahavaljujući novinarima beogradskih medija gledaoci i čitaoci širom Srbije moći će još jednom da se uvere koliko je njihova zemlja lepa i kroz  priče i iz užičkog kraja  saznaju mnogo toga što ranije nisu znali.

Olgica Miljković iz TO Srbije kaže da turistička organizacija svake godine promoviše turističku ponudu Srbije pod određenim sloganom vodeći računa da bude aktuelan i atraktivan i kroz kampanju predstavi u najlepšem svetlu  lepote i kulturno nasleđe zemlje.

-Tema ovogodišnje kampanje jeste „Biram Srbiju“. Započeli smo studijska putovanja novinara širom Srbije, najpre u Soko Banju, a tokom protekla dva dana u birani su Čačak i Užice.  Između ostalog sa vrha Kablara zabeležen je pogled na meandre Zapadne Morave, upoznati  manastiri Ovčarsko-kablarske klisure,  Međuvršje. Želimo da novinari predstave Zlakusu i kako se stari zanat našao na UNESCO listi, obilazimo  Mokru Goru i Mećavnik i vozimo Šarganskom osmicom. Nećemo izostaviti ni zlatiborski kraj kako bi novinari u Šljivovici napravili zapise o još jednom zanatu – tradicionalnom pravljenju rakije koja je kao „Rakijski put“ takođe na UNESCO listi – navodi Miljković uz napomenu da su sledeća odredišta kampanje „Biram Srbiju“ Tara i Bajina Bašta.

Ona dodaje da TO Srbije proteklih 15 godina aktivno radi na promociji domaćeg turizma uključujući studijska putovanja, kampanje, bilborde, spotove i razne akcije na društvenim mrežama i napominje da su turisti dosta upoznati sa ponudom, ali da u Srbiji uvek ima atraktivnosti i znamenitosti za koje se prvi put čuje. Miljković kaže, da su mnogi čuli za Zlakusu, ali možda nisu imali priliku da vide kako se pravi poznata grnčarija i posete ovo selo.

Direktorka Turističke organizacije Užice Danijela Đorđevic Arsić izrazila je zadovoljstvo što je ova organizacija u prilici da ugosti novinare i kolege iz TO Srbije. Istakla je mogućnosti za aktivni odmor  u samom gradu Užica tokom olvog leta.

-Naši posetioci i turisti imaće priliku da se voze biciklima stazama i kajacima kanjonom reke Đetinje. Kao turistička organizacija i upravljači sa Gradom Užice otvorićemo tokom sezone i Neolitsko naselje u Staparskoj banji. Pozivam sve da posete selo Zlakusa koja se sa svojim grnčarskim zanatom od prošle godine nalauzi na listi UNESKO i u kojoj se održava po 26. put čuvena Kolonija Keramika Zlakusa na koju smo jako ponosni – kaže Đorđević Arsić. Poziv turistima odnosi se i na posetu Potpećkoj pećini koja beleži sve više turista. U samom gradu blago se krije u Narodnom muzeju, a treba  posetiti i Staru hidrocentralu i Stari grad  na kome je u završnici treća faza rekonstrukcije. Planina Tara, Šarganska osmica, Mećavnik i Kremna sa seoskim turizmom i ovog leta čekaju turiste u Užicu i okolini, dodale je direktorka užičke turističke organizacije.

Sa tajnama grnčarskog zanata i vatrom koja se čuva u Zlakusi novinare su upoznali grnčari Darko Tešić i Mileta Lazić iz Udruženja lončara „Zlakusa“. Grnčarski proizvodi iz Zlakuse upisani su prošle godine na UNESCO listu nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva i označeni žigom geografskog porekla tako da bezbedno putuju i van granica zemlje, recimo u Sloveniju, a posebno u daleku Australiju.

Na turističkim novinarima je ozbiljan i zahtevan posao kako da snimkom, fotografijom, lepom i zanimljivom rečenicom približe i dočaraju javnosti sve što su videli i zbog čega bi se vredelo zaputiti i u ovaj deo Srbije.

Priloge novinarke  TV Hepi Ivana  Pešić imaćemo uskoro prilike da vidimo. Kaže da turizam užičkog i čačanskog kraja zauzima značajno mesto na turističkoj mapi Srbije i da su uvek  prisutni ljubaznost i gostoprimstvo.

-Za novinara je važno da dođemo do adekvatnih informacija, što znači konkretan odgovor na konkretno pitanje. U užičkom kraju to je uvek dostupno na jako ljubazan, pristojan i gostoprimljiv način. Nama su potrebni elementi za priču  i boravkom ne samo sada u Užicu nailazili smo na adekvatne sagovornike  koji su kompetentni za temu o kojoj govore  argumentima što nam mnogo znači  –  dodaje Ivana.

Oksana Skendžić je majstor fotografije čiji je profesionalizam neupitan. Njeno oko  i u Zlakusi stvaralo je magiju koju će preneti na nas kada na portalima i njenom blogu ugledamo fotografije predmeta stvorenim  rukom zlakuških grnčara. Za nju su inspirativni  bili i meandri Zapadne Morave i mokrogorski „ćira“ .

-Prvenstveno je bitno svetlo, ali i ono što se dešava. Ne „nameštam ljude“, bitna mi je moja zamisao i trudim se da uhvatim detalj. Jednostavno da fotografija u svakom slučaju bude odraz mene i moga pogleda na taj događaj, ili motiv koji je možda pre mene mnogo puta fotografisan. Znači ne samo slika već to mora „proći“ kroz moju prizmu onoga što sam videla – priča nam Oksana koja već 12 godina posle dolaska iz Rusije živi i radi u Srbiji.

Da budući turisti odaberu užički kraj za odmor svojski se kao domaćin potrudila Turistička organizacija Užica, a turističku uslugu svoga grada gostima dostojanstveno reprezentovali  hotel „Aria“ i restoran „Naša priča“ sa  specijalitetima kojima je uvek teško odoleti.