Pocetna Društvo Moračanin: Odgovoreno je da budemo strpljivi…

Moračanin: Odgovoreno je da budemo strpljivi…

801
0
Podelite
Foto. Žanka Erić

Nedavno održana prezentacija i javna rasprava o Studiji parkiranja koju je radila firma “Model 5” trajala je preko četiri sata. Zainteresovana strana bili su i stanari bloka zgrada na Glavnoj ulici koje godinama unazad muči nedostatak parking mesta.  Oni pitaju šta za njih znače novi parkinzi ukoliko zoniranjem neće biti u prilici da ih koriste sa pretplatnim kartama i tako nastaviti potragu za udaljenim parking mestom od zgrada u kojima stanuju

Stanari nekoliko zgrada Ulice Dimitrija Tucovića pitali su prilikom rasprave o Studiji parkiranja, a gde su oni u čitavoj priči. Upravnik skupštine stanara u Dimitrija Tucovića 48,  Željko Moračanin kaže da ih dobijeni odgovor na raspravi nije zadovoljio, jer je glasio da se problem parkiranja u Užicu ne može odjednom rešiti, da su potrebne godine i da stanari moraju biti strpljivi. O pomenutoj Studiji on navodi da je isrpno urađena i da je predočena činjenica o drastičnom uvećanju broja automobila u gradu koji ima 1218 parking mesta, a 28.000 registrovanih auta. Najviše obeleženih parkirališta  je u zoni Lipa, kod pijace 35,5 odsto, a najmanje u zoni Kej, samo 9,5 odsto od ukupnog broja. Zaključak analize jeste da Užicu nedostaje 1250 parking mesta gotovo isto koliko ih trenutno ima, ocena je saobraćajne struke.

-Koliko smo shvatili plan je da se neznatno poveća broj parking-mesta po mesnim zajednicama, odnosno po pet do deset parking mesta.  Predviđeno je da se  gradi šest garaža i to na Trgu partizana podzemna sa 400 parking mesta, u Topličkoj podzemna sa 120 mesta, Mali park podzemna na dva nivoa sa 98 parking mesta i “Međaj” preko puta autobuske stanice nadzemna sa 300 parkinga, Pošte u Ulici Mihajla Pupina, nadzemna sa 60 parking mesta i na lokaciji nekadašnje buvlje pijace  48 mesta – navodi Moračanin. Ono što njega i stanare najužeg gradskog jezgra i dalje onespokojava jete nepoznanica šta za njih znači proširenje i gradnja novih parkinga? Da li će i oni moći da ih koriste sa pretpatnom kartom i kako će izgledati zoniranje. Ističe potez na Glavnoj ulici na kome živi veliki broj ljudi i na kome je stacioniran veliki broj institucija, škola, prodajnih objekata, banaka…

-Na potezu od Muzeja do Malog parka, što je oko 300 dužnih metara, trenutno živi 1500 ljudi, odnosno postoji 500 stanova. To su zgrade Beli dvor, Crna dama, Lepa Brena,  Blok C… Na osnovu Studije koja je rađena odnos broja vozila i broja domaćinstava proizilazi odnos jedna porodica – jedan automobil. Ukoliko na navedenom potezu postoji 500 stanova postoji i 500 automobila, a na ovaj broj automobila  42  parking mesta. Pored stambenih jedinica na ovom potezu funkcioniše Elektrodistribucija, SON, pet banaka i 140 malih lokala. Na ovom potezu postoji jedna osnovna škola, tri srednje, dve visoko-obrazovne ustanove, Crkva …Analizom smo došli do zaključka da dnevno u periodu od 8 do 16 časova na ovom potezu cirkuliše 4000-5000 ljudi – priča Moračanin. On pri tome dodaje da stanari ovog poteza  ne traže nikakve privilegije niti prioritet prilikom parkiranja, ali ukoliko uredno plaćamju pretplatne karte traže da ostave svoje vozilo i koriste nova parkirališta što im je već osporeno u slučaju Trga Svetog Save. Ostavljeno je vremena za korekciju Studije, ali stanare plaše zone parkiranja, odnosno da opet neće biti mesta za njih. Moračanin je dao sledeću sugestiju.

– Prilikom izgradnje Belog dvora projektom za parking lociran je sadašnji salon nameštaja “Simpo” kao podzemna garaža sa 140 parking mesta  za stanare ove zgrade, Crne dame i Lepe Brene. Volšebnom odlukom Skupštine opštine Titovo Užice osamdesetih godina “Simpu” se daje ovaj prostor na korišćenje i upisan je kasnije kao vlasnik prostora u katastru nepokretnosti tako da je kasno za pravni lek – navodi Moračanin koji kao sugestiju pominje i mogućnost otkupa ovog prostora od strane lokalne samouprave kako bi se projektovan garažni prostor priveo nameni. Projekat je sačuvan u Istorijskom arhivu i stambene zajednice imaju uvid u njega.

Zašto?

– Na potezu od Muzeja do Malog parka stanarima ovih zgrada na raspolaganju su 42 parking-mesta. Naša zamerka odnosi se na činjenicu što je prostor Trga Svetog Save izuzet iz povlašćene karte od 500 dinara koju stanari ovih zgrada svakog meseca plaćaju. Ona jedino ne važi na Trgu Svetog Save i parkinzima Gimnazija, Komanda, poslastičarnica “Una” i ispred restorana “Palas”.  Da li će tako biti i sa novoizgrađenim parkiralištima i zonama? – pita Moračanin.