Pocetna Društvo Dobri rezultati uprkos pandemiji

Dobri rezultati uprkos pandemiji

906
0
Podelite

Turistički radnici u našem kraju, kao i u celom svetu, poslovali su u otežanim uslovima i želim da odam priznanje svim mojim kolegama iz javnog i privatnog sektora koji su u ovim teškim vremenima pokazali veliku profesionalnost i ostvarili dobre rezultate, kaže Miroslav Rađen i nada se da će naredna godina biti „mnogo bolja i da je neće obeležiti neizvesnost i nemogućnost dugoročnijeg planiranja“

Pod sloganom ,,Vreme je da se ponovo okupimo“ 7. i 8. decembra, održana je peta turistička konferencija ,,Zapadna Srbija“, u hotelu ,,Livade“ u Čačku koja je okupila veliki broj turističkih poslenika iz turističke regije Zapadna Srbija ali isto tako iz čitave zemlje i regiona. Ovom prilikom su predstavljeni i primeri dobre prakse i iz inostranstva. Svoja iskustva su podelili predstavnici turističke regije Istra, nacionalnog parka Brioni i grada Umaga.

Godinama unazad, konferencija okuplja turističku struku kako bi se sumirali godišnji rezultati, kao i da se predstave dalji planovi za razvoj turizma regije Zapadna Srbija kao jedne od najprosperitetnijih turističkih regija Srbije. Konferenciju, koja je organizovana uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, a glavni organizatori su Turistička organizacija regije Zapadna Srbija i TO Čačka, otvorila je ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić.

-Kada smo pre nekoliko godina pokrenuli Turističku konferenciju Zapadna Srbija želeli smo da okupimo turističke radnike iz cele Srbije i regiona i da razmatramo aktuelne teme u turizmu. Mislim da smo u tome uspeli i po ocenama učesnika ova konferencija je bila najbolja do sada. Zahvaljujem se svim učesncima a posebno kolegama iz Turističke organizacije Čačka sa koji su bili suorganizatori. Za nas je izuzetno značajno što je ministarka Tatjana Matić otvorila konferenciju jer je podrška resornog Ministarstva za nas izuzetno značajna – kaže na početku razgovora za „Vesti“ direktor TO regija Zapadna Srbija, Miroslav Rađen.

Šta je obeležilo ovu godinu u turističkoj regiji Zapadna Srbija?

-Turistički radnici u našem kraju, kao i u celom svetu, poslovali su u otežanim uslovima i želim da odam priznanje svim mojim kolegama iz javnog i privatnog sektora koji su u ovim teškim vremenima pokazali veliku profesionalnost i ostvarili dobre rezultate. U odnosu na prošlu godinu u našem kraju ostvareno je povećanje broja dolazaka turista za 31 i povećanje broja noćenja za 18 posto. Posebno je značajno povećanje dolazaka stranih turista za 119 i povećanje broja noćenja za 115 posto. Ove godine, kao i prošle, domaći turisti su bolje upoznali svoju zemlju i siguran sam da će nam se vratiti i narednih godina. Imali smo izuzetno pozitivne reakcije naših ljudi jer su otkrili mnoge destinacije i lokalitete koje nisu ranije imali priliku da posete i drago nam je što se potvrdilo ono što smo ranije pričali da prvo treba upoznati svoj kraj i svoju zemlju pa onda putovati u inostranstvo.

Koje su destinacije u protekloj godini bile najposećenije?

-Najposećenije destinacije kao i prethodnih godina bile su planine: Zlatibor, Tara, Zlatar, Golija, zatim Mokra Gora, Ovčarsko – Kablarska klisura. Zlatibor je najposećenija planina u Srbiji i konstantnim investiranjem u dodatne sadržaje, smeštajne kapacitete i turističku infrastrukturu, Zlatibor je postao konkurentna destinacija na svetskom turističkom tržištu. Izgradnja gondole je značajan projekat ne samo za naš kraj nego i za celu Srbiju. Ovu godinu svakako je obeležilo proglašenje Mokre Gore za najbolje turističko selo na svetu od strane Svetske turističke organizacije. I zaista, ne postoji nijedno slično selo na svetu kao što je Mokra Gora sa Šarganskom osmicom, najlepšom i najposećenijom turističko – muzejskom železnicom u Evropi, Drvengradom – Mećavnik, čarobnom vizijom jednog od najpoznatijih svetskih režisera Emira Kusturice, izvorom Bele vode, Mokrogorcima koji daju poseban pečat svom mestu… Krstarenje kanjonom reke Drine od Perućca do Višegrada brodom „Grizli“ je jedinstven turistički proizvod u svetu, a planina Zlatar, destinacija u usponu koja iz godine u godinu značajnim investicijama podiže kvalitet usluge.

Ove godine posebno su bile zapažene investicije u Ovčarsko – kablarsku klisuru i njena promocija i realno je očekivati da u narednim godinama srpska Sveta Gora bude izuzetno posećena.

Koje destinacije su nedovoljno afirmisane a imaju turistički potencijal? Šta planirate da u narednom periodu uradite na afirmaciji ovih lokacija?

-Smatram da je kvalitet naše organizacije u tome što destinacije ne delimo na velike i male i trudimo da sve imaju ravnopravana tretman. Domaći i strani turisti koji posećuju naš kraj kažu da smo najlepši u Srbiji i da imamo veliki potencijal za dalji rast. Kada sam rekao da su prošle i ove godine posetioci otkrili lepote našeg kraja pre svega sam mislio na prijepoljski, požeški, ariljski, kosjerićki i dragačevski kraj. Opština Prijepolje poseduje izuzetne prirodne atraktivnosti koje još uvek nisu dovoljno turistički valorizovane. Tu pre svega mislim na Kamenu Goru, Sopotnicu i reku Lim. Kao pozitivan primer istakao bih „Jadovničku super avanturu“ koja je od ove godine u ponudi turističke agencije Travel point iz Prijepolja. Ovaj program privukao je izuzetnu pažnju ljubitelja aktivnog odmora jer se radi o vožnji džipovima i kvadovima u netaknutoj prirodi. Tu je naravno i manastir Mileševa kao izuzetna kulturno – istorijska znamenitost koju posećuje veliki broj turista. Ove i prošle godine posetioci su bili oduševljeni Tometinim poljem kao oazom za ljubitelje pešačenja, planinarenja i planinskog biciklizma. Kada se tome doda spomen kompleks Miloša Obrenovića i Muzej železnice evidentno je da požeški kraj ima mnogo toga da ponudi. Ariljki kraj sa prelepim plažama na najčistijoj reci u Srbiji, Rzavu, crkvom Svetog Ahilija i jednom od najboljih manifestacija u Srbiji ARLEMM, sigurno će u narednim godinama biti mnogo posećeniji nego do sada. To, takođe, važi i za jednu od prestonica seoskog turizma – Kosjerić. LJubitelji seoskog turizma i odmora u prirodi mogli su ove i prošle godine da se u uvere da u dragačevskom kraju osim čuvenog Sabora trubača ima mnogo toga što vredi videti. Svakako da u narednom planiramo da posebnu pažnju posvetimo promociji manje posećenih destinacija i lokaliteta.

Šta su prioriteti u radu TO regije zapadna Srbija u narednoj godini?

-Nadam se da će sledeća godina biti mnogo bolja i da je neće obeležiti neizvesnost i nemogućnost dugoročnijeg planiranja. Istraživanja koja su rađena u kovid periodu pokazala su da će narednih godina turisti birati bliže i bezbedne destinacije, kao i one koje nude odmor u zdravoj životnoj sredini. Pored domaćeg tržišta i učešća na sajmovima, planiramo intenzivne promotivne aktivnosti na ciljnim tržištima u okruženju, tu pre svega mislim na Crnu Goru, BiH, Sloveniju i Hrvatsku. Promocija na internetu i društvenim mrežama danas je najznačajniji vid komunikacije sa potencijanim turistima i poseban akcenat stavićemo na ovaj vid promocije. Osim toga, za nas su uvek značajni razvojni projekti u turizmu koji imaju za cilj unapređenje turističke infrastrukture. Konkurisaćemo kvalitetnim projektima kod resornog Ministarstva i stranih donatorskih organizacija.
Bez kvalitetnih kadrova nema ni razvoja turizma pa će značajan deo naših aktivnosti biti usmeren na edukaciju kadrova. Tu pre svega mislim na Turističku konferenciju Zapadna Srbija, saradnju sa obrazovnim institucijama kao što je Akademija strukovnih studija Zapadna Srbija u Užicu i organizaciju seminara za turističke radnike na razne teme.