Sistem finansijskog upravljanja i kontrole omogućava da se zna ko šta radi, kada radi, koje procedure treba da se poštuju. Sa jedne strane, on predstavlja zakonsku obavezu, a opet, sa druge strane, to je alat i princip dobrog upravljanja – rekao je Miodrag Petković
Užice je u četvrtak bilo domaćin lokalnim samoupravama i indirektrnim korisnicima budžetskih sredstava na lokalu, opština i gradova sa područja zapadne Srbije na Regionalnoj konferenciji „Kako uspostaviti sistem finansijskog upravljanja i kontrole kod indirektnih budžetskih korisnika na lokalnu“. Na konferenciji je predstavljen priručnik za uspostavljanje sistema finansijskog upravljanja i kontrole kod indirektnih korisnika na lokalu u okviru projekta Ministarstva finansija Republike Srbije – Reforma lokalnih finansija u Srbiji koji podržava vlada Švajcarske.
Ivana Teodorović, ekspert za sistem finansijskog upravljanja i kontrole, rekla je ovom prilikom da je lokalna samouprava u Užicu već uspostavila sistem, kao i određeni broj indirektnih korisnika budžetskih sredstava koji su u okviru projekta dobili pomoć za to. Sistem je uspostavljen i u jednom užičkom javnom preduzeću, u JP „Užice razvoj“. Prema njenim rečima, namena priručnika i alata koji ide uz njega, a koji je predstavljen na konferenciji, jeste da olakša proces uspostavljanja sistema finansijskog upravljanja i kontrole indirektnim korisnicima na lokalu.
-Svesni smo da su oni vrlo često limitiranih kapaciteta i u smislu ljudskih resursa i materijalnih sredstava i da im je u prethodnom periodu bilo teško da uspostave ovaj sistem iako je to zakonska obaveza od 2012. godine. To je i jedan od uslova da bismo zatvorili poglavlje 32 u procesu pridruživanja EU. Nadamo se da će uz ovaj priručnik taj proces ići lakše i brže. Što se tiče samog projekta, u Užicu sprovodimo pilot projekat uspostavljanja sistema finansijskog upravljanja i konrole u Tehničkoj školi i na osnovu toga kreiraćemo priručnik za sve osnovne i srednje škole u Srbiji koji će biti distibuiran u saradnji sa Ministarstvom prosvete.
Miodrag Petković, član Gradskog veća zadužen za finansije, izrazio je zadovoljstvo što je Grad Užice domaćin jedne od četiri regionalne konferencije u Srbiji koja se bavi pitanjem uvođenja sistema finansijskog upravljanja i kontrole kod svih korisnika budžetskih sredstava u javnom sektoru. Ovog puta, konferencija je posvećena indirektnim budžetskim korisnicima, odnosno, svim ustanovama kulture, predškolskim ustanovama, turističkim organizacijama, jednom rečju celokupnom sistemu javnog sektora.
-Zahvaljujuću učešću u projektu RELOF kao grad prednjačimo u prethodnim godinama kada je u pitanju uvođenje sistema finansijskog upravljanja i kontrole, interene revizije i interne finansijske kontrole. Kao gradska administracija pre nekoliko godina smo u potpunosti uveli ovaj sistem, kao i u jednom delu indirektnih budžetskih korisnika, a očekujemo da u narednom periodu zaokružimo potpuno uvođenje sistema i kod ostalih budžetskih korisnika. Posebno smo ponosni što se u našoj Tehničkoj školi sprovodi pilot projekat uvođenja ovog sistema i time kroz RELOF 2 dajemo doprinos da i škole u celoj Srbiji uvedu sistem finansijskog upravljanja i kontrole – naveo je Petković i naglasio da sistem finansijskog upravljanja i kontrole u osnovi predstavlja skup procesa, procedura i aktivnosti koje omogućavaju da se svi ciljevi svake jedinice u javnom sektoru ostavre na adekvatan način i doprinosi da se poslovi u okviru javnog sektora odvijaju ekonomično, efikasno i efektivno „sa potpunom zaštitom javnog interesa i smanjenjem svih mogućih rizika na najmanju moguću meru“.
-Praktično, sistem finansijskog upravljanja i kontrole omogućava da se zna ko šta radi, kada radi, koje procedure treba da se poštuju. U njemu učestvuju svi, od nižeg, preko srednjeg nivoa rukovođenja do najviših rukovodilaca. To je potuno zaokružen sistem koji treba da doprinese da se zaštiti javni interes. Sa jedne strane, on predstavlja zakonsku obavezu, a opet, sa druge strane, to je alat i princip dobrog upravljanja – istakao je Petković.