Uspeh i prepoznatljivost rezultata učeničkih kompanija ne samo u zemlji, već i u inostranstvu, učinile su da Ekonomska škola Užice postane jedan od lidera u oblasti rada Učeničkih kompanija
Učenička kompanija „Kanap-ko“ Ekonomske škole u Užicu osvojila je drugo mesto na regionalnom takmičenju Učeničkih kompanija jugozapadne Srbije Za uspeh kompanije zaslužni su Sunčica Blagojević, Maša Gardić, Jana Dimitrijević, Milica Đokić i Luka Marinčić, učenici trećeg razreda, obrazovnog profila poslovni administrator i Brankica Todorović, mentorka i profesorka užičke Ekonomske škole.
Na takmičenju učenici su odgovarali i na pitanja žirija koji je pohvalio poslovnu ideju, istakao njen potencijal i sugerisao učenicima da nastave da se bave „Kanap-ko“ proizvodima.
Regionalna takmičenja Učeničkih kompanija održana su od 11-14. aprila, u Nedelji Učeničkih kompanija, u okviru koje se predstavilo 57 kompanija iz pet regiona. Najbolje kompanije iz svakog regiona postale su deo najboljih Učeničkih kompanija u Srbiji u školskoj 2021/22. godini.
Rad sa učenicima u kompaniji „Kanap-ko“ počeo je u oktobru, kada su registrovali kompaniju, na portalu ucenickakompanija.rs. Prilikom registracije uneli su podatke o nazivu, učenicima koji će raditi u kompaniji, da li će se baviti socijalnim preduzetništvom i podatke o mentoru. U oktobru su formirali timove „Globe“ i „Flora“ koji su se takmičili u rešavanju studije slučaja na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu i na „Klimatonu“. Učenici iz ova dva tima su postali deo Učeničke kompanije „Kanap-ko“. U novembru i decembru je urađen deo asortimana proizvoda. Prema uslovima takmičenja, svaka kompanija je do početka takmičenja trebala da pošalje Kompanijski izveštaj i film o kompaniji i proizvodima.
Ekonomska škola u Užicu, treću godinu zaredom, ima jednu od najuspešnijih kompanija u regionu jugozapadne Srbije i u Srbiji. Prepoznatljivost rezultata učeničkih kompanija ne samo u zemlji, već i u inostranstvu, učinile su da škola postane jedan od lidera u oblasti rada Učeničkih kompanija.
„Kanap-ko“ je četvrta nagrađena kompanija pod mentorstvom profesorke Todorović. Prva kompanija je „Seed world“ (školska 2016/17. godina), druga „Beauty Decor“ (2019/20. godina), treća „Suško Čajić“ (2020/21. godina) i četvrta kompanija „Kanap-ko“ (2022/21. godina). Kompanije su donele školi nagrade i dva druga mesta na regionalnom takmičenju, dva treća mesta na regionalnom takmičenju i dve nagrade za Mlade lidere na republičkom takmičenju. Pored navedenih nagrada, dobili su i zahvalnicu za učešće u programu UN za zaštitu životne sredine, učešće u Evropskoj nedelji mladih, licencu za besplatno korišćenje Brahms softvera, učešće u humanitarnoj akciji, u međunarodnim kampanjama za zaštitu životne sredine i postali su članovi nekoliko međunarodnih mreža.
-Svaka kompanija je imala neku osobenost i poslovni identitet. Trudila sam se da ne liče jedna na drugu, što uvek i nije bilo jednostavno. Kompanije su se bavile promocijom retkih biljaka i marketing uslugama, dekoracijom događaja, proizvodnjom čaja i Azbukom čaja, kao i pravljenjem dekorativnih predmeta od stvari koje se više ne koriste- objasnila je profesorka Brankica Todorović.
Ona je dodala da svake godine počinje novi postupak registracije, učenička kompanija može da zadrži naziv iz prethodne školske godine, ali moraju da se promene poslovne aktivnosti ili proizvodi. Uvek postoji bar jedan ograničavajući faktor sa kojim se susrećemo u radu i to nemogućnost realizacije ideje onako kako je zamišljena, nedostatak novca, vremena i druga ograničenja. Ipak, na kraju kompanije pamtim po: Sanji, Jovani, Marini, Jovani, Mariji, Teodori, Anđeli, Jani, Teodori, Andrijani, Nikoli, Sari i drugim učenicima koji su dali svoj doprinos ovakvim rezultatima. Naša takmičenja su pratile i različite situacije: zaustavljanje od policije u Čačku, zaboravili smo deo štanda u Beogradu, zakasnili na proglašenje pobednika, ali je tu pre svega, drugačije iskustvo rada sa učenicima.
Takmičenje je u Kalendaru takmičenja i smotri učenika srednjih škola Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kao smotra, a predmet je Preduzetništvo, okružnog i republičkog nivoa, a organizator takmičenja su „Dostignuća mladih u Srbiji“.
Dodajmo, da kako se bliži upis u srednje škole, ovo je jedan od načina promocije Ekonomske škole kao škole koja pruža brojne mogućnosti učenicima kako u nastavnim, tako i u vannastavnim aktivnostima.