Poštanska marka koja je publikovana povodom 650 godina od prvog pomena Užičke tvrđave predstavljena je u Istorijskom arhivu Užice. Ona je već u prodaji a urađena je u 25.000 primeraka. Ove godine najstariji jubilej u Srbiji na poštanskoj marki je upravo ovaj vezan za Užice što govori o njegovom značaju u susret prestonici kulture.
Adam Sofronijević, direktor “Srbijamarke” Pošte Srbije uručio je poklon gradonačelnici Užica dr Jeleni Raković Radivojević filatelistički tabak koji je naročito značajan sa brojem 650.
Govoreći o predstavljanju poštanske marke dr Jelena Raković Radivojević, gradonačelnica Užica je istakla da takav vid promocije zaslužuju samo najveća imena, simboli i događaji.
– Ako zaboravimo prošlost, nećemo imati ni budućnost i zato ćemo čuvati od zaborava i Stari grad i sve naše kulturno-istorijske spomenike. To isto danas čini i Pošta Srbije publikovanjem ove marke – naglasila je gradonačelnica.
Predstavljanje marke je uvod u narednu godinu kada će Užice biti prestonica kulture Srbije.
Iz mnogo razloga je važno čuvati tradiciju, graditi kulturu, sećati se prošlosti ali pored svih tih razloga to moramo da stavimo u funciju sadašnjosti. To je turizam, a poštanska marka je jedan način koji to promoviše i obeležava, rekao je Adam Sofronijević, direktor “Srbijamarke” Pošte Srbije.
– Ona je jedan od najvažnijih državnih simbola, a prigodna obeležava najznačajnije događaje, ljude i jubileje. To je slika onoga što država Srbija smatra važnim.Poštanska marka putuje svetom na pismima, razglednicama i prezentuje našu lepu zemlju u svim krajevima sveta, ali ona putuje i kroz vreme. I za 50 godina kada neko bude gledao program biće mu jasno da jedna od prioritetnih i važnih tema bio je Grad Užice, turizam, očuvanje prošlosti zarad budućnosti i sadašnjosti-istakao je Sofronijević.
Poštanska marka Užičke tvrđave je umetnički originalan rad koji je urađen slikarskom tehnikom a onda prenet u digitalnu formu.