– Obradujemo se uvek rezultatu i proslavimo ga, ali onda zajedno zaključimo da se tom nagradom ništa ne završava i da je ona jedino vredna ako nas obaveže na dalji rad i napredak. Za mene je veliki uspeh što su ove godine titulu najuspešnijih učenika osnovne i najuspešnijeg učenika srednje škole ponele moje učenice Lenka Dimitrijević, četvrti razred osnovne i Martina Ćirković 4.razred srednje Muzičke škole „Vojislav Lale Stefanović“. Za nas je ovo bila jedna veoma uspešna školska godina – istakla je za „Vesti“ Sanja Tomašević, profesorka klavira Muzičke škole „Vojislav Lale Stefanović“ u Užicu.
Ko je ove godine od učenika najuspešniji i šta su osvojili?
U ovoj školskoj godini sa svojim učenicima bila sam na šest međunarodnih takmičenja, na kojima smo osvojili ukupno 16 nagrada i to 11 prvih, 3 druge i 2 treće. Svojim radom i napretkom posebno se istakla Lenka Dimitrijević koja je proglašena najuspešnijim učenikom osnovne muzičke škole i Martina Ćirković koja je proglašena najuspešnijim srednjoškolcem po broju nagrada i angažmanu u poslednjoj godini.
Lenka Dimitrijević, učenica 4. razreda osnovne muzičke škole, učestvovala je na šest takmičenja i osvojila šest nagrada:
• 2.nagradu na Međunarodnom takmičenju „Davorin Jenko“ u Beogradu
• 1. nagradu na Takmičenju mladih pijanista u Šapcu
• 1. nagradu na Pijanističkom takmičenju „ Vojislav- Lale Stefanović „ u Užicu
• 1. nagradu na Međunarodnom takmičenju „ Dr Miloje Milojević“ u Kragujevcu
• 1. nagradu na Festivalu muzičkih i baletskih škola Srbije
• 1. nagradu na Festivalu pijanizma u Sremskoj Mitrovici
Martina Ćirković, učenica 4.razreda srednje muzičke škole učestvovala je na pet takmičenja i osvojila pet nagrada:
• 3.nagradu na Međunarodnom takmičenju „Davorin Jenko „ u Beogradu
• 3. nagradu na Takmičenju mladih pijanista u Šapcu
• 1. nagradu na Pijanističkom takmičenju „ Vojislav- Lale Stefanović „ u Užicu
• 2. nagradu na Međunarodnom takmičenju „ Dr Miloje Milojević“ u Kragujevcu
• 1. nagrada na Festivalu pijanizma u Sremskoj Mitrovici
Gde ste se školovali i od kada radite u Muzičkoj školi „Vojislav Lale Stefanović“? Šta je najvažnije u radu sa talentovanom decom?
Osnovno muzičko obrazovanje sam stekla u Muzičkoj školi „ Vojislav –Lale Stefanović“, srednje u Muzičkoj školi „Isidor Bajić“ u Novom Sadu, u klasi prof. Biljane Dabić, a zatim studije na novosadskoj Muzičkoj akademiji u klasi profesora Dorijana Leljaka. Od septembra 2020.godine radim u Muzičkoj školi „Vojislav Lale Stefanović“ .To je moja matična škola u kojoj sam završila osnovno muzičko obrazovanje, tako da rad u ovoj školi za mene predstavlja posebnu čast i obavezu, pre svega, zbog izuzetne zahvalnosti prema mojoj pokojnoj profesorki Milici Župić, koja mi je dala dobar primer posvećenog nastavnika.
Trudim se da prenesem učenicima ljubav prema muzici i da shvate da takmičenja nikako sama po sebi ne smeju biti cilj i jedini motiv, već da je uspeh i nagrada baš taj napredak koji se dogodi tokom nekoliko meseci pripreme za nastup na takmičenju.
Šta je najvažnije u radu sa talentovanom decom?
Pripreme i nastupi na takmičenja i naš neumorni rad, rezultirao je njihovim izuzetnim napretkom u poslednjoj godini koji se ogleda kako u tehničkom i muzičkom smislu, tako i u psihološkom sazrevanju njihovih ličnosti. Provodeći vreme u individualnom radu sa učenicima, mi nastavnici u muzičkim školama imamo posebnu privilegiju i odgovornost u usmeravanju jednog mladog muzičara i u oblikovanju njegove ličnosti. Posebno je zadovoljstvo kada vidite da vas učenici gledaju sa velikim poverenjem kao nekoga ko razmišlja ne samo o njihovom muzičkom usavršavanju i napredovanju već i o koracima koje će proći do izbora svog zanimanja. Nastupi na takmičenjima podrazumevaju osim rada na programu i određenu psihološku pripremu. A svako od njih je individua za sebe i svakome treba pristupiti na jedinstven način.
Šta je najzanimljivije kada putujete sa njima na takmičenja i kada dobiju nagradu?
Priprema za takmičenje uz obaveze koje imaju u školi često je veoma naporna i zahteva sate svakodnevnog vežbanja. Zbog toga se trudim da dožive svaki odlazak na takmičenje kao ekskurziju na kojoj se družimo i uživamo, bez opterećivanja rezultatima i nagradama. Međutim, gde god ima posvećenog rada, nagrada nikada ne izostane. Obradujemo se uvek rezultatu i proslavimo ga, ali onda zajedno zaključimo da se tom nagradom ništa ne završava i da je ona jedino vredna ako nas obaveže na dalji rad i napredak. Za mene je veliki uspeh što su ove godine titulu najuspešnijih učenika osnovne i najuspešnijeg učenika srednje škole ponele moje učenice Lenka Dimitrijević, četvrti razred osnovne i Martina Ćirković 4.razred srednje Muzičke škole „Vojislav Lale Stefanović“. Za nas je ovo bila jedna veoma uspešna školska godina.
Da li biste izdvojili neki koncert učenika?
Ove godine imam posebno zadovoljstvo jer izvodim svog prvog maturanta. Martina Ćirković, učenica 4. razreda srednje muzičke škole, koja je ove godine osvojila veoma značajne nagrade, 9. juna je održala solistički koncert u svečanoj sali Skupštine grada u okviru programa „Užice- prestonica kulture Srbije 2024.“ Pred užičkom publikom nastupila je sa delima Baha, Betovena, Glinke, Geršvina, Piernea i Bajića.
Ovaj koncert je kruna njenog posvećenog rada, a svu našu energiju smo usmerili na predstojeći prijemni ispit koji će polagati krajem juna na Akademiji u Kragujevcu.
Koga biste još od učenika izdvojili po nagradama koje su osvojili?
Pored Lenke Dimitrijević i Martine Ćirković uspešne su bile i moje mlađe učenice.
Mia Milosavljević, 2.razred klavira u osnovnoj muzičkoj školi osvojila je četiri nagrade :
• 2. nagradu na Takmičenju mladih pijanista u Šapcu
• 1. nagradu na Pijanističkom takmičenju „ Vojislav- Lale Stefanović „ u Užicu
• 1. nagradu na Međunarodnom takmičenju „ Dr Miloje Milojević“ u Kragujevcu
• 1. nagradu na Festivalu pijanizma u S.Mitrovici
Martina Gojgić, 3.razred klavira u osnovnoj muzičkoj školi osvojila je 1. nagradu, na Pijanističkom takmičenju „ Vojislav- Lale Stefanović“ u Užicu.
Koliko sviranje ima uticaj na razvoj dece?
Učenje sviranja na instrumentu ima višestruki značaj u razvoju dece. Poznato je da sviranje podstiče razvoj kognitivnih veština istovremenim radom na ritmu, harmoniji i melodiji.
Zahvaljujući aktivnostima prstiju i tela uspostavlja se bolja koordinacija a izražavanje emocija kroz muziku pomaže u oslobađanju od stresa i emocionalnom sazrevanju. Svakodnevna vežba i planiranje vremena disciplinuje mladog muzičara u odgovornu i vrednu osobu. U današnje vreme kada deca mnogo vremena provode na telefonima i društvenim mrežama, baveći se dostupnim brzim i površnim sadržajima, teško je naići na dete koje ima strpljenja za studiozni rad kakav je sviranje instrumenta. Uloga svakog svesnog nastavnika je da probudi u učeniku ljubav prema muzici.
Najveći uspeh nastavnika je kada zadobije poverenje učenika i kada postigne da učenik svaki put seda za instrument sa ljubavlju, odgovornošću i zadovoljstvom.
Foto: Radojko Božić i privatna arhiva