Pocetna Društvo Dan Akademije i nastavak tradicije

Dan Akademije i nastavak tradicije

168
0
Podelite

– Obeležavamo pet godina postojanja i uspešnog rada Akademije strukovnih studija Zapadna Srbija, a ove školske godine uručeni su indeksi 49. generacije studenata u Užicu i 45. generacije studenata u Valjevu – istakla je Ljubica Diković, predsednik Akademije strukovnih studija Zapadna Srbija

– Tokom svih godina visokih škola strukovnih studija u Užicu i Valjevu gradila se tradicija, postizali su se rezultati i uzdizao ugled naših visokoškolskih ustanova sa puno pažnje, ljubavi i odgovornosti, zaslugom sadašnjih i prethodnih članova kolektiva, kao i naših studenata. Tokom vremena bili smo spremni da se menjamo i prilagođavamo novim okolnostima. Svaka transformacija ustanove, kao i nova akreditacija studijskih programa, dočekana je kao izazov koji je zahvaljujući našim kompetencijama, znanju, kvalitetu i entuzijazmu, doprinosio njenoj daljoj afirmaciji, kako u zemlji, tako i u inostranstvu. Izvršena su značajna materijalna ulaganja u školske zgrade, savremeno opremljene amfiteatre, učionice, laboratorije, biblioteke i kabinete, čime se doprinosilo visokom nivou kvaliteta nastavnog procesa, studiranja i radnog ambijenta svih studenata i zaposlenih. Unapređenje naučno-istraživačkog rada, međunarodne saradnje, kao i jačanje saradnje sa privredom na razvojno-primenjenim projektima i stalna komunikacija sa poslovnim okruženjem predstavljali su uslov održanja i poboljšavanja prepoznatljivosti naših visokoškolskih ustanova, od osnivanja do danas-rekla je za „Vesti“ dr Ljubica Diković, predsednik Akademije strukovnih studija Zapadna Srbija.

Poslednjih pet godina bilo je usmereno na konstituisanje Akademije strukovnih studija Zapadna Srbija kao novog pravnog lica sa sedištem u Užicu, koje posluje u svom radu sa dva odseka, u Užicu i u Valjevu. Uspešno je realizovan obiman i izuzetno zahtevan administrativno-pravni posao, koji se odnosio na usklađivanje kompletne pravno-zakonske regulative ranijih visokih škola prema novoformiranom pravnom licu – Akademiji. U isto vreme, realizovao se i kompleksan finansijsko-računovodstveni posao, koji se odnosio na usklađivanje svih finansijsko-računovodstvenih poslova ranijih visokih škola prema Akademiji. Po dobijanju potrebne dozvole za rad, sledeći neophodan korak predstavljala je akreditacija Akademije kao novog pravnog lica u Nacionalnom akreditacionom telu (NAT) Republike Srbije. Dalji rezultati odnosili su se na akreditaciju studijskih programa na osnovnim i master strukovnim studijama, razvoj međunarodne saradnje, uspešno učešće na domaćim i međunarodnim projektima, razvoj naučno-stručnog rada, kao i pozicioniranje naše Akademije u našim lokalnim zajednicama, kao i široj društvenoj zajednici, kao respektabilne i prepoznatljive ustanove visokog strukovnog obrazovanja.

Šta se promenilo u obrazovnom programu i da li je to doprinelo akreditaciji novih studijskih programa?

– U postupku reakreditacije postojećih studijskih programa na osnovnim i master strukovnim studijama napravljene su značajne izmene u pogledu osavremenjavanja studijskih programa, povećana je modularnost studijskih programa, upisne kvote su prilagođene stvarnim potrebama tržišta rada, uvaženo je mišljenje Saveta poslodavaca Akademije, sa ciljem da se postignu bolji upisni rezultati na svim nivoima studija, odnosno da se privuče veći broj studenata u narednom periodu. Pripremljen je i predat materijal za akreditaciju novih i reakreditaciju postojećih studijskih programa na osnovnim strukovnim studijama.

Kada je u pitanju Odsek Užice, akreditovani su studijski programi na osnovim studijama Informacione tehnologije i sistemi, zajednički studijski program sa Fakultetom tehničkih nauka u Novom Sadu, Mašinstvo sa dva modula Mašinsko inženjerstvo i Zaštita na radu, Unutrašnja arhitektura, Zdravstvena nega, Turizam, Menadžment i Računovodstvo i revizija. U toku je reakreditacija studijskog programa Građevinsko inženjerstvo. Na drugom nivou studija-master studija, akreditovani su studijski programi: Informacione tehnologije i sistemi, zajednički studijski program sa Fakultetom tehničkih nauka u Novom Sadu, Bezbednost i zdravlje na radu, Građevinsko inženjerstvo, Unutrašnja arhitektura i Poslovna ekonomija i menadžment sa tri modula Računovodstvo, revizija i finansije, Menadžment u turizmu i Strategijski menadžment.

Za Odsek Valjevo dobijena su uverenja o akreditaciji studijskih programa na osnovnim studijama Informacioni sistemi i računarska grafika, Finansije, računovodstvo i javna uprava, kao i Marketing i menadžment. Akreditovan je studijski program Primenjena ekonomija sa modulima Finansije, računovodstvo i javna uprava i Marketing i menadžment.

Kako se to odražava na studiranje i da li utiče na povećanje broja studenata?

Na Akademiju strukovnih studija Zapadna Srbija u šk. 2024/2025. godinu na sve godine studija upisano je ukupno 1277 studenata. Od ukupnog broja upisanih u Odseku Užice upisano je 976 studenata, a u Odseku Valjevo 301 student. Na osnovne strukovne studije upisano je 1004 studenta, a na master strukovne studije 273 studenta. Od ukupnog broja upisanih studenata na osnovne strukovne studije u školskoj 2024/2025. u Odseku Užice najveći broj je upisan na studijske programe Zdravstvena nega i Informacione tehnologije i sistemi. Ove školske godine na našoj Akademiji, upisano je ukupno 359 studenata. Od ukupnog broja upisanih u Odseku Užice upisano je 270 studenata ili 75 odsto a u Odseku Valjevo 89 studenata ili 25 odsto. U odnosu na prošlu školsku godinu, uočavaju se trendovi povećanja broja upisanih studenata u Odseku Užice za preko 11 odsto, a u Odseku Valjevo za 29 odsto što se može pripisati evidentnim poboljšanjima u strukturi studijskih programa pri poslednjim akreditacijama.

Koji su problemi?

Kao rukovodilac visokoškolske ustanove sa kompleksnom organizacijom koja teritorijalno pokriva dva grada, uz realizaciju veoma složenih i odgovornih procesa rada, pokušavam da sve svakodnevne probleme tretiram kao izazove sa kojima se treba suočiti, a kao matematičar, sklona sam težnji da za sve probleme treba naći rešenje. Problemi postoje kao ometači našeg funkcionisanja na nižem ili višem nivou, a uspešno rukovođenje podrazumeva sposobnost efikasnog i brzog rešavanja svakodnevnih problema. Naravno, postoje i problemi čije rešavanje ne zavisi od nas i naših mogućnosti i kapaciteta za rešavanje. U slučaju sedišta Akademije u Užicu, najveći problem jeste obezbeđivanje velikih finansijskih sredstava za popravku krovnog pokrivača školske zgrade koju delimo sa srednjom Tehničkom školom. Nadamo se da ćemo preko konkursa namenjenih za investiciono održavanje, koje raspisuje Ministarstvo prosvete, ove godine dobiti potrebna finansijska sredstva. Takođe očekujemo da će donošenje novog zakona o finansiranju visokog obrazovanja urediti finansiranje svih potrebnih pozicija u našim nastavnim i nenastavnim procesima rada.

Šta je vama lično najznačajnije u radu?

Najznačajnije mi je da rezultate našeg rada mogu nepristrasno i ispravno oceniti merljivim parametrima u svim segmentima poslovanja. Najvažniji rezultat jeste akreditacija Akademije strukovnih studija kao visokoškolske ustanove, dobijanje dozvole za rad i uspešna akreditacija studijskih programa na osnovnim i master strukovnim studijama. U tom slučaju, znači da je vođena ispravna kadrovska politika, jer kadrovska struktura, broj doktora nauka i kvalitet njihovih referenci, prolaze kroz zahtevnu proveru recezentskih komisija. Bitan nam je broj upisanih studenata, jer odražava atraktivnost naših studijskih programa, kao i potrebe tržišta rada za našim obrazovnim profilima. Meni lično je najvažniji dobro organizovan i kvalitetno realizovan nastavni proces, koji obuhvata proces nastave u svim njenim oblicima, održavanje ispita i drugih oblika provere znanja, konsultacija, odbrane završnih radova na svim nivoima studija… Primarni cilj jeste da svi učesnici u nastavnom procesu teže da postignu vrhunski kvalitet i izvrsnost u svom delokrugu rada, da ostanu usmereni na stalno učenje i stručno usavršavanje u radnom okruženju koje krase timski rad, tolerancija, zadovoljstvo i uvažavanje tokom radnog vremena. Centralno mesto nastavnog procesa zauzimaju naši studenti. To znači da su nam studenti i sticanje njihovih znanja, veština i kompetencija uvek na prvom mestu.

PLANOVI

– Naša misija nas obavezuje da ostanemo trajno opredeljeni za unapređenje kvaliteta visokog strukovnog obrazovanja u skladu sa evropskim standardima visokog obrazovanja, što uključuje i internacionalizaciju obrazovanja kroz međunarodne projekte, kao i međunarodnu razmenu studenata i nastavnog osoblja. Vizija podrazumeva da Akademija strukovnih studija Zapadna Srbija bude savremena, efikasna, fleksibilna i finansijski stabilna ustanova, koja obezbeđuje zadovoljstvo svojih studenata i zaposlenih i koja zauzima značajno i prepoznatljivo mesto u oblasti visokog strukovnog obrazovanja na teritoriji Zapadne Srbije i šire-istaklja je Diković.