Prva promocija monografije „Vladan Terzić ili dionizijska radost slikanja“ autora Dragana Jovanovića Danilova u izdanju Biblioteke „Ljubiša R.Đenić“ iz Čajetine održana je u čitalištu užičke biblioteke.
Ovo reprezentativno izdanje predstavlja deo stvaralačkog opusa užičkog akademskog slikara VladanaTerzića za proteklih pola veka. U razmerama srpskog slikarstva uvek nepomirljivi i otvoren u iskazu srpski pejzaž video je na drugačiji način od naših slikara, naveo je Dragan Jovanović Danilov, književnik i autor monografije.
–Terzić je dorineo drugačijem sagledavanju pejzaža, ne u užičkom nego u srpskom slikarstvu. U svojim pejzažima menjao je način na koji je slikao i uneo je nešto novo. Pisao sam o dijonizijskog radosti slikanja što je ključno kod njega koji mora da slika, da to radi po ceo dan. Veoma je važno što se pojavila ova knjiga kao što je bitno i da se piše o umetnosti – istakao je Danilov.
Biblioteka „Ljubiša R.Đenić“ ima bogatu izdavačku delatnost koja neguje tradiciju, tako da svake godine objavljuju veliki broj knjiga. U njima su prvenstveno predstavljeni zlatiborski i užički kraj kao i ljudi sa ovih prostora.
–To su ljudi koji su obeležili ovaj kraj svojim velikim delima.Naša biblioteka je izdavač ovog kapitalnog izdanja čime smo postali i deo jednog velikog jubileja 50.godina stvaralačkog rada slikara Vladana Terzića – istakla je Ljiljana Rakić, zamenik direktora Biblioteke „Ljubiša R.Đenić“ iz Čajetine.
Akademski slikar Vladan Terzić naveo je da su u monografije i slike od početka njegove umetničke karijere.–Sve ove godine su proletele, ali radiću i dalje, tako da sada upravo slikam velika platna. U stvari imam materijal da ne ostane iza mene.Zadovoljan sam monografijom pa neka sve to ostane zabeleženo – objasnio je Terzić.
Zoran Jeremić, urednik izdanja rekao je da mu je neverovatna činjenica koliko je Terzić uradio u proteklom periodu.
–On ostavlja utisak ležernog umetnika koji mnogo ne radi, naprotiv, njegov opus je veliki i impresivan koji sigurno ne može da stane u jednu monografiju. Kada smo radili ovu knjigu najteže je bilo šta da se izabere od radova i iz koje faze. Njegovo slikarstvo u užičkom likovnom krugu nadovezuje na pejzažno slikarstvo koje je karakteristično za ovaj kraj u kontinuitetu od Mihaila Milovanovića, Branka Kovačevića, Boža Kovačevića, Radomira Vergovića…Terzić se na tu likovnu tradiciju nadovezuje na jedan potpuno drugačiji način -precizirao je Jeremić.
Dragiša Milosavljević, istoričar umetnosti lično veruje da ova monografija predstavlja finu zahvalnicu Terziću ali i svima nama.
–Veliki broj radova je u njoj koji objašnjavaju njegovu sudbinu, život i slikarsko kretanje – istakao je Milosavljević.
Terzićevo slikarstvo pomerilo je granice pejzaža u srpskom slikarstvu.