Pocetna Društvo Mirisi, ukusi i ideje: Zlatibor ponovo centar srpske poljoprivrede i turizma

Mirisi, ukusi i ideje: Zlatibor ponovo centar srpske poljoprivrede i turizma

2315
0
Podelite

Na Zlatiboru se održava drugi po redu Sajam poljoprivrede i gastroturizma, koji je okupio proizvođače iz svih krajeva Srbije sa ciljem da predstave autentične domaće proizvode brojnim posetiocima. Pored izlagača, manifestacija je privukla i stručnjake, savetodavce i predstavnike relevantnih institucija iz oblasti poljoprivrede i turizma.

Nevena Kutlešić iz Zlatiborskog „Eko agrara“ rekla je da 52 izlagača predstavlja svoje tradicionalne proizvode na Kraljevom trgu, dok 19 izlagača savremene mehanizacije i repro materijala se predstavlja na parkingu ispred Turističko-rekreativnog kompleksa.
Dosta edukacije, javnih radionica na centralnoj bini, bogat kulturno-umetnički program i sve ono što prati ovu manifestaciju u stilu tradicije i kulture našeg Zlatibora, istakla je Kutlešić.

Prema njenim rečima, u planu je da ovaj sajam sledeće godine poprimi međunarodni razmere.
Ona je ukazala da su na centralnoj bini na Kraljevom trgu pripremljene javne radionice za decu koje se organizuju u saradnji sa „Zoo higijenom“.
Zoo higijena ima svoj štand gde će prodavati ogrlice za pse i gde će donacije ići za napuštene pse. Mlekara „Naša Zlatka“ organizuje mini radionicu, gde deca mogu da crtaju i da se upoznaju sa nutritivnim vrednostima organskog mleka, objasnila je Kutlešić.
Proizvođači voćnih proizvoda iz Mladenovca rekli su da prvi put izlažu na sajmu na Zlatiboru. U njihovoj ponudi pretežno su se našli voćni sokovi.
Na sajmu se našao i zanimljiv proizvod, plavi šardone, koji pravi poljoprivredno gazdinstvo Marjanović iz Požarevca.
U razgovoru sa prodavcem dimljenih sireva, on je rekao da se kupci polako privikavaju na taj proizvod.
Ovo su malo specifičnije vrste sireva. Ovo je stari sir koji se nekada pravio da bi mogao duže da stoji. Imamo dimljene sireve sa brusnicom, suvom šljivom, lešnikom, orahom, vrganjem i pistaćem, naveo je prodavac.
Brat i sestra izlagali su svoje suhomesnate proizvode. Oni su naveli da se najviše prodaje goveđa pršuta i kobasica.
Na sajmu su se našla i japanska lekovita ulja od mente i jojobe, koja služe za lečenje glavobolje. Pored toga prodaju se i šumeće kugle za kupanje i aromaterapija nakit.
Dve kapi se natrljaju na dlanove, zatim se osoba inhalira i onda se ulje namaže na vratni deo i slepoočnice. A može da se stavi ulje na kockicu šećera i služi kao septoleta, koju koristimo kada smo prehlađeni, objasnila je prodavačica iz Kule i dodala da se ona 15 godina bavi sa proizvodnjom ulja, što je kako navodi, dokaz da ono zaista leče.
Prodavačica rakije iz Šljivovice rekla je da je odziv bolji ove godine nego prethodne. Na njihovom štandu nalazile su se rakije od dunje, kajsije, loze i šljive. Ona je rekla da proizvode najviše plasiraju u Rusiju i za Beograd.
Sajam na Zlatiboru još jednom je potvrdio značaj očuvanja tradicije kroz savremeni pristup promociji domaćih proizvoda. Uz bogat kulturni program i prisustvo velikog broja izlagača, manifestacija je pružila priliku za razmenu znanja, iskustava i stvaranje novih poslovnih veza, čime dodatno doprinosi razvoju i afirmaciji poljoprivrede i turizma u Srbiji.