Pocetna Društvo Nova javna garaža uvod u rešenje problema

Nova javna garaža uvod u rešenje problema

2699
0
Podelite

Za poboljšanje kapaciteta parkiranja i uslova stacionarno-dinamičkog saobraćaja neophodna su nova rešenja, među kojima su i dve nove javne garaže – kaže za „Vesti“ Predrag Gavović, pomoćnik gradonačelnice za imovinsko-pravne poslove.

Gavović podseća da je Grad sa „Telekomom“ postigao sporazum da se na njihovoj parceli u Ulici Ljube Stojanovića, gde je nekada bila konfekcija „Desa Petronijević“, izgradi javna garaža. Užice ima 27.000 registrovanih putničkih automobila i nedostaje mu oko 800 parking mesta u centru grada.

Predviđeno je da garaža ima suteren i pet spratova. U pitanju je kapacitet od 500 parking mesta, odnosno 80–90 mesta po etaži – kaže Gavović. Dodaje da je Komisija za planove već usvojila izmene plana i sledi javna rasprava i usvajanje u Skupštini. Posle toga pristupiće se potpisivanju ugovora „Telekoma“ i Grada Užica o izgradnji objekta, sredstvima grada planiranim za 2026. godinu. Do tada je potrebno uraditi projektno-tehničku dokumentaciju, odnosno glavni projekat sa građevinskom dozvolom.

Naredna godina će sigurno biti godina kada će započeti izgradnja javne garaže na ovoj lokaciji i pretpostavljamo da će biti završena do kraja 2026. – navodi pomoćnik gradonačelnice za imovinsko-pravne poslove, uz ocenu da će Grad na ovaj način povećati kapacitet sadašnjih parkirališta za 40 odsto, što predstavlja ogroman napredak.

Ističe da je na još jednoj lokaciji planom predviđen prostor za javnu garažu, a to je „Međaj“, kod nekadašnjeg drvenog mosta, gde je sada otvoren parking. U pitanju je garaža sa 300 mesta, a za realizaciju projekta biće potrebno javno-privatno partnerstvo.

Gradnjom dve nove javne garaže Užice bi značajno povećalo kapacitet parkirališta, što bi uticalo na rasterećenje najužeg gradskog jezgra. Grad je prošle godine imao preko 27.000 registrovanih putničkih automobila i trenutno mu nedostaje oko 800 parking mesta u centru. Gavović dodaje da bi ove garaže omogućile da Grad „oslobađa“ prostore oko srednjih škola i na Trgu Svetog Save od parkirališta, kako bi se ti prostori „vratili“ građanima, pre svega pešacima. U pitanju je primena Zelene agende Grada Užica, što znači i povratak javnih parkova i zelenila.

Takođe, i prostor oko Biblioteke i Pozorišta, sadašnjeg „Kec bara“, trebalo bi da bude urbanistički sređen i oplemenjen zelenilom, bez gubitka ambijenta. „Megdan“ je treći prostor koji će biti uređen u okviru Zelene agende. Prema Gavovićevim rečima, u ovom delu grada, gde su Ulice Vukole Dabića, Petra Ćelovića i Dečanska, biće izmenjen model odvijanja saobraćaja, sa dodatnim ozelenjavanjem. Ova zona, kako navodi, treba da bude „vraćena“ građanima – prvenstveno pešacima, uz kretanje vozila malim brzinama ili prisustvo samo dostavnih vozila.

Na pitanje o izmeštanju saobraćaja iz glavne ulice, Gavović kaže da bi Grad, posle izgradnje dve javne garaže, mogao da razmišlja o glavnoj ulici bez javnog saobraćaja u delu od Stare robne kuće do raskrsnice gde se nalazi sedište lokalne samouprave.

Ovaj deo glavne ulice bio bi trajno zatvoren za saobraćaj i u funkciji pešačke zone, sa kafićima, restoranima, radnjama i značajno većim zelenim površinama i drvećem – dodaje Gavović.

Kapitalni projekat koji će rešiti mnoge saobraćajne probleme u gradu, posebno tranzitne prema Bajinoj Bašti, svakako je obilaznica.

Sigurno će proći dve do tri godine dok ne završimo obilaznicu. Radovi su intenzivirani i očekujemo glavni projekat za viseći, odnosno lučni most. Nadamo se da će do kraja godine biti izdata građevinska dozvola i da će biti pristupljeno izgradnji mosta od strane firme koja se bavi mostogradnjom. U okviru projekta trenutno se izdaju pojedinačne dozvole za izgradnju određenih objekata na trasi i rade potporni zidovi sa gornje i donje strane. Izdate su tri-četiri građevinske dozvole i radi se na postavljanju šipova. Pored mosta dužine 300 metara, predviđena je gradnja još tri-četiri objekta koji nisu u nivelaciji puta, odnosno visećih platformi – navodi Gavović.

Na pitanje kada kreće rekonstrukcija pet ulica u okviru projekta LIID, koji je vredan preko 200 miliona dinara, Gavović odgovara:

Projekat LIID podrazumeva rad na pet saobraćajnica u Užicu za koje postoje građevinske dozvole. Vredan je 2 miliona evra i realizacija uskoro počinje. Ove godine očekujemo prenos sredstava od strane Vlade Srbije za polovinu radova.

Jedan od planiranih projekata jeste i kružni tok na izlazu Ulice Miloša Obrenovića na magistralu, na raskrsnici kod „Kožare“. Na ovom mestu postoje problemi u funkcionisanju javnog prevoza. Za nepreglednu i nebezbednu raskrsnicu Grad je od „Puteva Srbije“ tražio izradu projekta i gradnju kružnog toka, koji će biti ulaz u Užice i Krčagovo, kao i pravac prema Sevojnu. Predvideće se i varijanta za isključenje ka Vrelima preko mosta prema staroj stočnoj pijaci – kaže na kraju razgovora pomoćnik gradonačelnice Užica.

Medijski projekat „Izazovi saobraćaja u Užicu kroz gužve i probleme parkiranja“ sufinansira Grad Užice.