Pocetna Društvo Obilaznica, rasterećenje saobraćaja i rokovi

Obilaznica, rasterećenje saobraćaja i rokovi

140
0
Podelite

Ugovor o izgradnji obilaznice potpisan je u martu 2022. godine, posle čega su usledili pripremni radovi. Izgradnja obilaznice intenzivirana je tokom oktobra i novembra 2023. godine. Rok za završetak projekta je 36 meseci, a vrednost kapitalne investicije za Užice, čiju realizaciju građani očekuju decenijama, iznosi preko 63 miliona evra.

Na početku trase biće izgrađena denivelisana raskrsnica „Surduk“, koja predstavlja spoj sa „Zlatiborskim putem“, u okviru koje će se nalaziti kružni tok, dok će na kraju trase biti izgrađena trokraka raskrsnica na koju će biti priključen put ka Užicu.

U okviru projekta o saobraćajnim problemima Užica, na naša pitanja odgovara investitor „Putevi Srbije“.

Projekat obilaznice od velike je važnosti za grad Užice, jer znači izmeštanje teretnog saobraćaja u pravcu Bajine Bašte iz centra grada i Omladinske ulice. Kada je počela gradnja obilaznice i koji je rok za njen završetak? Koliko košta projekat obilaznice oko Užica, ko ga finansira i ko su izvođači radova?

U pitanju je ugovor za projektovanje i izvođenje radova na izgradnji obilaznice oko Užica – izmeštanje dela trase državnog puta prvog B reda broj 28. Vrednost radova iznosi 63.590.101 evro, a finansijer je Vlada Republike Srbije – Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Investitor je JP „Putevi Srbije“, a izvođač radova „Power Construction Corporation of China Limited“, Ogranak Beograd. Projektant je „Institut za puteve“ AD Beograd. Ugovoreni rok za izvođenje radova je 36 meseci.

Šta podrazumeva ovaj projekat, šta će povezivati i koliko je planirano kolovoznih traka, raskrsnica, kružnih tokova, petlji i mostova?

Projektom obilaznice oko Užica predviđena je izgradnja dvotračnog puta (po jedna saobraćajna traka za svaki smer) od Surduka do Volujca u dužini od 4,85 kilometara. Projektovana deonica puta počinje denivelisanom raskrsnicom u Surduku, u čijoj zoni je planirana kružna raskrsnica. Na početku projektovane deonice, nakon denivelisane raskrsnice „Surduk“, predviđena je izgradnja betonskog lučnog mosta preko reke Đetinje dužine oko 260 metara. Na sredini deonice nalazi se delimično izgrađena petlja „Sinjevac“. U Volujcu je predviđena izgradnja površinske raskrsnice, pred završetak projektovane saobraćajnice, na koju će biti priključen put koji vodi od Užica.

Da li je projektovan lučni most preko Đetinje koji će povezivati petlju „Surduk“ i „Sinjevac“?

Pored mosta preko reke Đetinje, projektom je predviđena izgradnja još sedam mostovskih konstrukcija raspona od 20 do 130 metara, kao i sanacija postojećeg mosta u okviru petlje „Sinjevac“. Takođe, projektom je predviđena i izgradnja većeg broja potpornih konstrukcija.

Kako teku radovi na petlji „Sinjevac“? Zbog ovih radova zatvoreno je šetalište Zelena staza od jula 2024. godine kroz tunele prema Staparskoj banji. Da li ima nepredviđenih problema, pojave klizišta i drugih poteškoća?

Ističemo da radovi na petlji „Sinjevac“ nisu razlog zatvaranja Zelene staze (šetališta kroz tunel prema Staparskoj banji), već izgradnja pristupnih puteva za potrebe geotehničkih istraživanja za izgradnju mosta preko reke Đetinje. Staza je zatvorena iz bezbednosnih razloga, jer svako izvođenje radova u zoni staze može predstavljati opasnost od odrona. Shodno tome, zatvaranje Zelene staze neophodno je sve dok traju radovi u zoni „iznad“ staze, kako u toku izgradnje pristupnih puteva, tako i u toku izvođenja radova na izgradnji glavne trase puta.

Šta pokazuje brojanje vozila na Zlatiborskom putu? Da li je reč o 20.000 vozila koja dnevno prođu magistralom pored Užica?

Radi vašeg informisanja, prosečni godišnji dnevni saobraćaj na državnom putu prvog B reda broj 28 od Užica ka Bajinoj Bašti (deonica: Dupci – Užice/Gostionica) iznosi 3.668 vozila. Prosečni godišnji dnevni saobraćaj na državnom putu prvog B reda broj 23 iznosi:
– deonica Požega (Arilje) – Užice: 15.639 vozila
– deonica Bela Zemlja – Sušica: 16.004 vozila.

Koji su tenderi trenutno aktuelni kada je u pitanju obilaznica oko Užica? Ko radi nadzor projekta ili pojedinih njegovih delova?

U proteklom periodu pripremana je neophodna projektno-tehnička dokumentacija i izvođeni su pripremni radovi za izgradnju obilaznice. U skladu sa zakonskom regulativom, trenutno se sprovodi postupak nabavke usluge stručnog nadzora nad izvođenjem radova na izgradnji obilaznice.

Užičani već dugo očekuju završetak ovog projekta i više puta bili su svedoci najava početka radova, ali ne i njihovog završetka. Postoji li okvirna procena, s obzirom na to da je reč o zahtevnoj investiciji, ali onoj koja će rasteretiti i ubrzati gradski saobraćaj? Samo prolazak jednog šlepera kroz zeleno svetlo „potroši“ vreme za prolazak više putničkih automobila na raskrsnici kod OŠ „Andrija Đurović“, a o bezbednosti dece i pešaka da ne govorimo.

Osnovni cilj izgradnje obilaznice oko Užica jeste da se iz grada izmesti teretni i deo putničkog saobraćaja, odnosno da se smanji saobraćajno opterećenje u gradu. Smanjivanjem saobraćajnog opterećenja biće povećana bezbednost svih učesnika u saobraćaju, a ujedno će se smanjiti i nivo aerozagađenja u gradu.

Godišnji dnevni saobraćaj
Deonica: Užice – Bajina Bašta …….. 3.668 vozila
Deonica: Požega (Arilje) – Užice …….. 15.639 vozila
Deonica: Bela Zemlja – Sušica …….. 16.004 vozila
Izvor: Putevi Srbije

U opisu projekta Ministarstvo za infrastrukturu navodi:

„Od mostovskih konstrukcija planirana je izgradnja šest mostova i dva nadvožnjaka ukupne dužine oko 840 m, od kojih je najznačajniji most preko reke Đetinje dužine oko 265 m, koji će, u skladu sa konfiguracijom terena, specifičnostima fundiranja i izborom tipa konstrukcije (lučni most visine preko 40 metara), predstavljati veoma složen građevinski poduhvat. Od tri ponuđena idejna rešenja za most preko reke Đetinje, odabrano je varijantno rešenje klasičnog lučnog mosta. Potporni zidovi ukupne dužine oko 1,6 km. Planirane su dve površinske raskrsnice – Sinjevac i Volujac – i jedna denivelisana raskrsnica, petlja Surduk, kojom se planiraju veze sa Užicem i pravcem prema Zlatiboru, na lokalitetu otvorenog starog kamenoloma, sa vrlo strmim nagibom pristupnih saobraćajnica i izradom galerije. Konfiguracija, nivelete i podužni nagib uslovili su veće useke, nasipe i potporne konstrukcije. Planirana je zaštita i izmeštanje 23 elektroenergetske instalacije i većeg broja telekomunikacionih instalacija. Generalno, trasa je provedena usecima, zasecima i nasipima vrlo promenljivih visina. S obzirom na vrlo strm nagib terena i lokalnu veliku odvodnjivost, na trasi je evidentirano nekoliko ozbiljnih klizišta, koja su, u skladu sa IDR-om, prevaziđena izradom mostovskih konstrukcija radi najbezbednijeg provođenja trase.“

Medijski projekat „Izazovi saobraćaja u Užicu kroz gužve i probleme parkiranja“ sufinansira Grad Užice.

Fotoarhiva: „Vesti“, Grad Užice i Ž. E.