Pocetna Društvo Trotoar kao parking

Trotoar kao parking

164
0
Podelite

Da li su trotoari teritorija užičkih pešaka? Često, čak i kada su preuski, odavno to nisu. Nedostatak parking-mesta u centru Užica je evidentan. Međutim, to ne znači da treba ostavljati auto na trotoaru, iako je parkiralište blizu i ima slobodnih mesta, i na taj način ugrožavati bezbedno kretanje pešaka, pre svega dece. Detaljnije u našoj anketi, u kojoj tražimo odgovor na pitanje: na koje sve izazove nailaze pešaci u Užicu?

Milan Aleksić, Užičanin koji sa mnogo opreza prelazi zebru:

„Saobraćaj u Užicu je haos! Ovoliko automobila na malom prostoru je strašno. Mene je prošle godine, na sred pešačkog prelaza na Slanuši, udario auto, pokupio i podigao metar od zemlje… Došla je hitna, odvezli su me u bolnicu, došla policija… Na sreću, nisam imao lomove i bio sam dobro ugruvan. Trotoari su nam nikakvi. Evo kod mene u Vidovdanskoj, sa jedne strane je parking, a sa druge strane aute parkiraju na trotoaru tako da pešaci za kretanje moraju da koriste kolovoz.“

Prvoslav, rodom iz Zaglavka, koji već dugo živi i radi u Mančesteru, gde ima svoju molersku firmu sa nekoliko zaposlenih:


„Ne koristim mnogo auto, trudim se da što više pešačim i ne mogu vam mnogo reći o izazovima na koje nailaze pešaci u Užicu. Dolazim dva-tri puta godišnje u Užice i kažem da uvek ima prostora za poboljšanje. Pitate me o povratku, jer sam previše dugo u Mančesteru. U meni postoji nešto što kaže ‘da’, ali imam i razloga da kažem ‘ne’, tako da ne znam.“

Radomir Dimitrijević, koji za sebe kaže da je više vozač nego pešak:


„U Užicu se susreće sa velikim brojem vozila i smatram da pešaci u određenoj meri nemaju kulturu saobraćaja. Moraju brže da prelaze pešačke prelaze. Ali ima i urbanističkih grešaka. Kad su radili Mali park ispred GKC-a, trebalo je da vode računa o trotoaru. Vidite na Trgu Svetog Save, parking je i sa jedne i sa druge strane ulice, a pešaci idu kolovozom. Nije bilo potrebe za kolovozom širine sedam metara, trebalo je napraviti trotoare. U Nemanjinoj, od Rakijske pijace do Carinskog mosta, ima mnogo parkiranja po trotoarima zbog vrtića…“

Milan Todić, penzioner sa Aleksića mosta:

„Kao pešak smatram da bi trebalo intervenisati na puno mesta u pogledu uskih trotoara. I na Aleksića mostu i okolnim ulicama – Kralja Petra, Ulici Rosulje, Strahinjića Bana sa tri stepenika – nedostaju urbanistička rešenja, potrebne su rekonstrukcije i ispravljanje planova. Pre mesec dana udario me je auto na pešačkom prelazu kod Aleksića mosta. Jedan auto je stao dok sam prelazio, a vozilo iza njega krenulo da ga pretekne i zakačilo me… Ipak, dobro sam prošao!“

Slavica Đurić, vozač i baka koja često šeta unuku u dečjim kolicima:


„Katastrofa od saobraćaja, vidite i sami da nema dovoljno parking-mesta. Na Trgu Svetog Save, gde ima dosta đaka, ne može da se prođe. I kad kao baka vozim bebu u kolicima, nailazim na vozila koja su pola na trotoaru, a pola na asfaltu i nije prijatno. Takođe, nema mnogo ni prilaza. Moram da podignem cela kolica sa bebom da bih sa ulice prešla na trotoar. A žurim da se sklonim od auta. Potrebna nam je javna garaža sa više spratova.“

Zoran Andrić, sa Megdana:


„Dobri su nam trotoari, samo što su svuda po trotoarima parkirani automobili. Gde god nema zabrane i stubića, parkiraju aute. Mnogo je takvih ulica, a nemamo ni parkirališta. Ljudi dolaze poslom i potrebom i moraju negde da parkiraju auto, ali na taj način pešaci su ugroženi. Oko škola, gde su deca, slabo se vodi računa. Gde je OTP banka i Crkva u tom delu grada, situacija je haotična. Tu treba postaviti prepreke i drugačije urbanistički rešiti. Ako treba da se plaća parking, neka se plati, a ne ovako…“

Medijski projekat: „Izazovi saobraćaja u Užicu kroz gužve i problem parkiranja“