Pocetna Društvo Digitalni ključ sa vremenskim ograničenjem napravili užički inženjeri

Digitalni ključ sa vremenskim ograničenjem napravili užički inženjeri

91
0
Podelite

Personalizovani digitalni ključ sa vremenskim ograničenjem napravio je tim užičkih inženjera u Regionalnom inovacionom startap centru. Digitalni ključ uz kod sa čitačem otvara vrata putem mobilnog telefona. Na ovom projektu oko godinu dana radili su Marko Tomić, Žarko Bogićević, Bojan Purić, Zoran Ljubičić i Petar Vukotić.

Ovo rešenje i proizvodnja koda sa čitačem mogu da imaju primenu u različitim objektima, ističu užički inženjeri.

Bojan Purić, član tima i IT stručnjak, navodi da je sada u upotrebi fizički ključ, tag ili kartica, ali da njihovo rešenje menja sve ove tri stvari. Njihovim rešenjem u objekat se ulazi uz pomoć mobilnog telefona tako što se prisloni na uređaj za očitavanje i vrata se otvaraju.

Za početak pravimo rešenja za apartmane na Zlatiboru i kroz pilot program ćemo obuhvatiti i neki hotel. To je baza gde će ispitati da li ovo rešenje ima efekat – navodi Purić.

Marko Tomić, član tima, ističe da je proizvod na nivou prototipa jer je u suštini pokriven samo osnovni scenario: izdavanje ključa, validacija i otvaranje brave.

Korisnik digitalnog ključa treba da ima uređaj koji može da očita kod sa čipa koji se nalazi u svakom modernom pametnom uređaju poput telefona, tableta… Primera radi, upravnik zgrade, vlasnik ili administrator sistema izdaje digitalni ključ koji će se putem SMS-a, e-maila ili u samoj aplikaciji pojaviti, odnosno biti dostavljen korisniku, a on će klikom otvoriti digitalni ključ – rekao je Tomić.

Što se sigurnosti tiče, obični ključevi se lako narezuju, međutim kod digitalnog ključa kod je jedinstven i ne može se iskopirati ni na koji način. Za to se koriste visoki nivoi enkripcije ili šifrovanja i čak i da neko dođe do ovog ključa, ne može ga zloupotrebiti.

Digitalni ključ ne sadrži nikakve korisne informacije koje su vidljive, kao ni koju bravu može da otvori. I ako nađete nečiji telefon, ne možete znati za koju bravu je ključ validan. Što se tiče cene digitalnog ključa, to će biti par desetina evra na godišnjem nivou – precizirao je Tomić.

Proizvod može da bude patentiran, ali tim je odlučio da, kada bude spreman za tržište, zaštitiće ga kroz naučni rad u nekom od evropskih časopisa.

Žarko Bogićević, član tima i softverski inženjer, objasnio je po čemu se njihov proizvod razlikuje od postojećih na tržištu, odnosno da je svaki digitalni ključ unikatan, bez obzira što je za istu bravu, istu osobu, pa i ako su za isti vremenski interval – to su dva različita ključa.

Ovi ključevi su prvenstveno namenjeni za hotele i vlasnike apartmana. Hotelima morate pružiti veći nivo podrške i dostupnost, ali oni žele i da se to rešenje integriše u njihov sistem. Dok za privatna lica nisu potrebne te integracije, a jedno od rešenja bilo bi naplata po upotrebi ključa. Ako se ne izdaje apartman, onda nema ni naplate, već samo kada se koristi sistem. Ukoliko korisnik nešto zaboravi u apartmanu, pravimo rešenje gde je potrebno da kontaktira vlasnika jer je ključ već istekao, ali će moći da mu se izda privremeni ključ za jedan ulazak uz vremensko ograničenje, i zatim se ključ poništava – naglasio je Bogićević.

Petar Vukotić, koordinator Regionalnog inovacionog startap centra Užice, ističe da se ideja za digitalni ključ rodila ovde, tako da proizvod treba i dalje razvijati. Primera radi, digitalni ključ može da se primeni i ovde u centru jer dnevno imaju preko 20 stalnih korisnika.

Mi korisnicima digitalne ključeve odmah možemo da podelimo, da uđu i da ovde rade. Primena ovog ključa je veoma korisna, tako da i pored sličnih proizvoda na tržištu, zaštita koju su uradili se mnogo razlikuje. Ovo je inovacija od koje očekujem da će doći do finalnog proizvoda – istakao je Vukotić.

On dodaje da su apartmani u fokusu jer se digitalnim ključem ubrzava proces. Cilj je da se u centru krene od ideje i da se ona razvije do biznis modela.

Mi pomažemo korisnicima koji imaju ideju i da li je moguće doći do realizacije. Proveravamo i da li tako nešto već postoji na tržištu. U tim procesima imamo i zaokrete u idejama, ali sve što radimo ovde je podrška inovacijama, startapovima i poslovanju – zaključio je Vukotić.