Pocetna Ekonomija Pite na beogradskom tržištu

Pite na beogradskom tržištu

1878
0
Podelite

Od osnivanja 1994. godine ideja vodilja “BLUE MOON”-a je da se bavi proizvodnjom bureka i pita, tradicionalnih proizvoda od ručno razvlačenih kora, bez aditiva, sa filovima koji su od kvalitetnog mesa, voća, povrća, mlečnih proizvoda. Tako se stiglo do dvadesetak proizvoda uz nezaobilaznu, čuvenu užičku komplet lepinju. Do današnjih dana u “BLUE MOON”-u su se pratili trendovi sa pozicije tradicionalnog proizvoda, ne odustajući od kvaliteta i načina izrade, ali su se iznalazili i načini kako da ovi proizvodi koji su osvojili prvo Užičane, a onda i sve druge koji su ih probali, dođu do što većeg broja novih kupaca.

U želji i razmišljanjima da se proširi maloprodajna mreža u nekim gradovima, pa i na Zlatiboru, odakle dolazi i najveće interesovanje, da se postigne veća efikasnost u radu, održi kvalitet proizvoda i usluge, vlasnica Slađana Šumanac je krenula jednim novim putem proizvodnog razvoja. Počela je proizvodnju zamrznutog programa za beogradsko tržište. Za početak se odlučila za pet vrsta najprodavanijih pita, sa sirom, zeljem, višnjama, šljivama i pečurkama. Njihova težina u sirovom stanju je 750 grama. Iako su to za početak male količine, povratne informacije su izuzetne, jer su te skromene količine koje se isporučuju nedeljno, odmah rasprodate. Proizvodi se za sada mogu naći samo u radnjama „Zlatiborski specijaliteti“ trgovinskog preduzeća „Suvat“ na atraktivnim lokacijama u Beogradu, kod Kalenića pijace, Vukovog spomenika i u Zemunu.

-Godinama je prisutna ideja da iskoračimo van tržišta Užica, tu su i konstantne ponude za izvoz, ali sve to zahteva i drugačije uslove od onih u kojima mi radimo. Sopstvenu maloprodaju, a to su tri prodajna mesta u Užicu, ne bih više širila jer je ona skupa, zahtevana i komlikovana i zato smo se odlučili za zamrznuti program koji sam već duže odlagala, jer i on zahteva nove segmente u proizvodnji, ali evo, sada su se kockice nekako sklopile – kaže Slađana Šumanac i ističe da će ovi prvi meseci biti istraživački kada bi trebalo da određene dileme, na primer, u vezi odabira ambaleže i slično, budu otklonjene.

-Ovaj novi program zahteva i proširenje prostora, novu opremu – mašinu za vakumiranje, šok komoru za brzo zamrzavanje, komoru za odlaganje, transportno vozilo sa rashladnim sistemom. Ako se bude odvijalo sve kako je planirano, zamrznuti program će biti proširivan, pre svega, pitama ili burecima sa mesom, a samim tim naši proizvodi naći će se u znatno većem broju radnji u Beogradu, Zlatiboru i u drugim gradovima u Srbiji – pojašnjava Slađana Šumanac i dodaje:

-Tako je ovo sada „probni balon“. Po rekcijama na fejsbuku, instagramu, po fotografijama koje su nam stizale sa tržišta, kupci su zadovoljni, a samim tim i mi. Uposlili smo divnog, mladog pekara koji će raditi ovaj program, ali ako bude potrebe za širenjem, sa zadovoljstvom ćemo zaposliti i nove ljude – kaže Slađana Šumanac.