Pocetna Društvo Odluke za zapošljavanje i u vanrednom stanju

Odluke za zapošljavanje i u vanrednom stanju

1232
0
Podelite

-Korisnici većinu usluga mogu ostvariti elektronskim putem i to prvu prijavu lica na evidenciju nezaposlenih, podnošenje zahteva za izdavanje uverenja iz evidencije o nezaposlenima, kao i podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na novčanu naknadu i učešće u programima i merama aktivne politike zapošljavanja po raspisanim javnim pozivima-precizirala je Zorica Milošević, direktorka Nacionalne službe za zapošljavanje – filijala Užice.

Nacionalna služba za zapošljavanje (NSZ) je nakon uvođenja vanrednog stanja u Republici Srbiji kao i sve druge institucije bila suočena sa otežanim uslovima funkcionisanja.

-Mi smo odmah, među prvima, uspostavili elektronsku komunikaciju sa nezaposlenima i poslodavcima,odnosno sa svim korisnicima naših usluga, tako da smo omogućili nesmetan
proces rada.

Naši korisnici većinu usluga mogu ostvariti elektronskim putem i to prvu prijavu lica na evidenciju nezaposlenih, podnošenje zahteva za izdavanje uverenja iz evidencije o nezaposlenima, kao i podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na novčanu naknadu i učešće u programima i merama aktivne politike zapošljavanja po raspisanim javnim pozivima.

Veoma je važno da naglasim da NSZ, za vreme trajanja vanrednog stanja, neće vršiti brisanje tražilaca zaposlenja sa evidencije.

Nezaposlena lica nisu u obavezi da vrše overu redovnog javljanja, već su u obavezi da se po isteku vanrednog stanja jave nadležnom savetniku za zapošljavanje-ističe za „Vesti“ Zorica
Milošević, direktorka Nacionalne službe za zapošljavanje-filijala Užice. Sve informacije i kontakt telefoni organizacionih jedinica užičke filijale NSZ nalaze se na sajtu NSZ, kao i na oglasnim tablama NSZ.

Kakav je odziv za programe zapošljavanja koji su predstavljeni pre uvođenja vanrednog stanja?

Nacionalna služba za zapošljavanje je omogućila nesmetano podnošenje zahteva za finansiranje svih programa zapošljavanja po raspisanim javnim pozivima. Iako se zahtevi podnose u uslovima otežanog poslovanja privrednih subjekata zbog vanrednog stanja i ako uzmemo u obzir činjenicu da se zahtevi podnose elektronskim putem veliko je interesovanje, kako poslodavaca tako i nezaposlenih lica.

Koliko je zahteva primljeno i za koje programe je do sada najveće interesovanje?

Za program stručne prakse je do sada podneto 67 zahteva za 100 lica, tako da je za ovaj program najveće interesovanje poslodavaca. Do sada smo odobrili program za 29 poslodavaca iz privatnog sektora za 40 lica . Za program pripravnika doneli smo pozitivnu odluku za 5 zahteva poslodavaca iz privatnog
sektora, i to za 2 lica sa srednjim i 3 lica sa visokim nivoom kvalifikacija. Za ovaj program očekujemo veliko interesovanje, jer je reč o novom i odličnom programu koji pruža mogućnost zaposlenja licima koja nemaju radno iskustvo u struci. Veliko je interesovanje poslodavaca i za program subvencije za nova radna mesta, odnosno za zapošljavanje novih radnika iz kategorija teže zapošljivih i do sada smo odobrili sve ispravne i kompletne zahteve. Pozitivnu odluku smo doneli za 39 zahteva za ukupno 47 lica od čega je 5 osoba sa invaliditetom. Napominjem da se pored predviđenih uslova, prilikom odlučivanja, posebno vrednuje da li su poslodavci od početka vanrednog stanja otpuštali zaposlene.
Za program subvencija zarade za osobe sa invaliditetom bez radnog iskustva odobrili smo sve podnete zahteve, tako da je program odobren za 5 OSI . Za program sticanja praktičnih znanja odobrili smo sve podnete zahteve, tako da su odobrena 4
zahteva za 4 lica, dok smo za program obuke na zahtev poslodavca primili 7 zahteva za 14 lica.

Da li se donose odluke bez zastoja i odlaganja, odnosno programi se odobravaju i zaključuju se ugovori?

Odluke se donose kontinuirano, u skladu sa dinamikom odlučivanja koja je definisana svakim pojedinačnim javnim pozivom. Tako se zahtevi za subvenciju za samozapošljavanje trenutno primaju i obrađuju, a odluka se za ovaj program donosi nakon završetka konkursa. I za program samozapošljavanja imamo veliki broj zahteva – do sada smo primili 95 zahteva od
čega su 3 zahteva za samozapošljavanje osobe za invaliditetom.
Želim da istaknem da svim licima koja su zainteresovana za podnošenje zahteva za samozapošljavanje, NSZ elektronskim dostavlja prezenzaciju obuke „Put do uspešnog preduzenika”.

Da li su rokovi za konkurisanje po nekim javnim pozivima/ konkursima usled vanrednog stanja produženi?

Do sada je samo produžen rok za prijem prijava po Javnom konkursu za organizovanje sprovođenja javnih radova za nezaposlena lica i nezaposlene osobe sa invaliditetom (OSI) , tako
da je novi rok za konkurisanje produžen do 31.04. 2020.godine.
Rokovi za konkurisanje po ostalim pozivima i konkursima nisu promenjeni.

Na koji način lica mogu podneti zahteve za ostvarivanje prava na novčanu naknadu? Da li se rešenja donose u predviđenim rokovima?

Korisnici naših usluga mogu elektronskim putem ili putem pošte podneti zahtev za ostvarivanje prava na novčanu naknadu.
Užička filijala postiže apsolutnu ažurnost kada je u pitanju izrada rešenja za novčanu naknadu, za sve stranke koje su podnele ispravnu i kompletnu dokumentaciju za ostvarivanje ovog prava.
Mi smo obavestili naše korisnike da neće izgubiti pravo na novčanu naknadu u slučaju da zahtev podnesu nakon prestanka vanrednog stanja, jer se za vreme trajanja vanrednog stanja prekida računanje rokova. Stranke koje nisu u mogućnosti da se prijave na evidenciju i podnesu zahtev za novčanu naknadu
za vreme trajanja vanrednog stanja, moći će ove radnje da preduzmu po prestanku vanrednog stanja.