Povodom Međunarodnog dana SOS telefona koji se obeležava 16. maja, Ženski centar Užice podsetio je da je od avgusta 2015. kada je uspostavljena usluga SOS telefona zaključno sa 30. aprilom 2020. godine primio 4.184 poziva i obavio isti broj telefonskih konsultacija. Pored toga pružio je 407 individualnih konsultacija psihološke, socijalne i pravne podrške i pokrenuto 114 pravnih postupaka u sferi zaštite od nasilja. Navedene usluge su pružene za 623 žene sa područja Zlatiborskog okruga u najvećoj meri, mada je bilo žena i iz drugih delova Srbije.
Zbog vanredne situacije izazvane Korona virusom i alarmantnih vesti iz sveta o višestruko povećanom broju poziva na SOS telefon i eskalaciji nasilja nad ženama tokom sprovođenja mera izolacije Agencija Ujedinjenih nacija za prava žena i pitanja rodne ravnopravnosti UN WOMEN, obezbedila je sredstva za proširenje usluge SOS telefona na 24 časa tokom sedam dana u nedelji u trajanju od tri meseca počevši od 27. aprila 2020. god.
Ženski centar Užice je uspostavio uslugu na sledeći način:
Standardna usluga SOS telefona i dalje se može dobiti putem broja 0800333445 svakog radnogdana od 8,00 do 20,00časova. Poziv je besplatan za sve mreže fiksne i mobilne telefonije.
Pored toga obezbeđeno je:
Telefonsko informisanje i savetovanje putem mobilnog telefona sa brojem 061 66 44 724 u vremenu od 20,00 do 8,00 časova svakog radnog dana i vikendom u vremenu od 00,00 do 24,00časova.
Informisanje i savetovanje putem SMS i VIBER poruka na mobilni broj 061 66 44 724 svakog dana u vremenu od 00,00 do 24,00 časova.
Informisanje i savetovanje putem e-mailadrese uzicesostelefon@gmail.com(online) svakog dana u vremenu od 00,00 do 24,00 časova.
Informacije su dostupne na Sajtu i Fb stranici Ženskog centra Užice
Napominjemo da poziv na SOS telefon nije isto što i prijava nasilja institucijama . Specifičnost SOS usluge ogleda se u tome što žena, pozivajući SOS telefon, može ostati anonimna, podeliti sa pružateljkama usluge samo ono što ona smatra da treba, dobiti psiho-socijalnu i pravnu podršku, verovanje iskazima o doživljajima i emocijama koje je preživela i sve relevantne informacije u poverljivoj formi, što je posebno važno prilikom prvog poziva u pomoć ili kada je poverenje žene u institucije narušeno.
Principi rada na kojima počiva usluga je zasnovana na uverenjima da je nasilje nad ženama društveno i državno pitanje, a ne privatni problem žene; da je za nasilje isključivo odgovoran nasilnik, nikada žrtva; da svaka građanka i svaki građanin imaju pravo na život bez nasilja i da je podrška je određena potrebama žena.