Pocetna Društvo Montažne garaže kod Autobuske stanice i na Međaju

Montažne garaže kod Autobuske stanice i na Međaju

1945
0
Podelite

Gradski većnik za saobraćaj Slobodan Šiljković rekao je da je problem parkiranja jedan od ključnih i da će se ubuduće intenzivno raditi na njegovom rešavanju. On je najavio gradnju dve montažne ili fast garaže od kojih je jedna na lokaciji preko puta Autobuske stanice, a druga na parkingu Međaj.

-Te garaže mogle bi da reše goruće probleme parkiranja. Urađena su geomehanička istraživanja i radi se studija. Zbog Zakona o komunalnim delatnosti neće se ići na javni oglas   već javno-privatno partnerstvo i  biće upućen javni poziv potencijalnim investitorima – dodaje Šiljković uz podatak da bi centar Užica gradnjom fast garaže kod Autobuske stanice dobio 120, a na Međaju preko 250 parking mesta.

Broj automobila u Užicu u odnosu na pre 20 godina je porastao na 30.000 vozila koja se registruju u  policiji. Pretpostavlja se da oko 27.000 vozila je svakoga dana u centru grada, dok se 1300 parking mesta naplaćuje.

-Problem parkiranja postoji u centru gde se sliva veliki broj vozila, ne u Turici, Krčagovu… U okviru plave i crvene zone zonirano je 1100 mesta, a u okviru javne garaže postoji 200 mesta – navodi većnik za saobraćaj.

On je apelovao na gradjane da popune javnu garažu u kojoj je svakoga dana slobodno 90 parking mesta i da više koristie gradski prevoz,  jer se u automobilima u 80 slučajeva vozi samo vozač.

Povodom cenovne politike on je naveo da su cene parkiranja definisane 2010. godine i da su niže u odnosu na Požarevac,  Niš, Novi Sad,  i druge pojedine gradove u Srbiji. Plava  ili druga  zona je 20 dinara, celodnevno parkiranje u plavoj zoni 100 dinara I najavio izradu nove studije o zonama.

Povlašćene parking karte za prvu zonu su 500 dinara, a drugu zonu 300 dinara, za stanare koji stanuju u okviru ovih zona, a po drugim gradovima 700 ili 900 rekao je većnik Šiljković.

– Možda je došlo do zabune povodom pretplatnih karata za prvu i drugu zonu od 2500 dinara, odnosno 1600 dinara, što je cenovni stav od 2010. godine i nije se menjao. Odlukom Gradskog veća od prošle godine doneta je odluka da u ovim zonama mogu parkirati kao i svi drugi povlašćeni građani od 300 dinara. Ta odluka je bila privremena i ukinuta 1. septembra ove godine. Pretpostavljam da je odluka gradskog rukovodstva bila da je bilo slobodnih parking mesta pa su želeli da ih popune. Odluka je bila u primeni od juna 2019. godine pa do 1. septembra da to bude ista cena kao plave zone. Nakon toga vratili smo samo cenovnik na 2010. godinu. Morate svi priznati da je nerealna cena da za 300 dinara parkiramo automobil u okviru plave zone za čitav mesec dana. Samim podatkom da je dnevna zona kod nas od 150 do 370 dinara. Nerealno je da ceo mesec bude 300 dinara  –  naveo je Šiljković.

Na pitanje novinara “Vesti” zašto povlašćeni korisnici sa kartom za parkiranje od 300 dinara ne mogu ponekad da parkiraju vozilo u blizini svoje zgrade, primer Omladinska gde je kvantaški pijac i niz nelegalnih objekata ili pak Ulica Nikole Pašića,  Šiljković kaže da građani sa ovom kartom nemaju pravo na “svojinu parking mesta”, jer na tom parkingu svi mogu da se parkiraju.

-Zahvaljujući povlašćenoj parking karti stanari zgrada nemaju isključivo pravo parkiranja vozila na parkiralištu ispred svoje zgrade, pojedinci čak stavljaju gajbice i na taj način “rezervišu” parking i komunalna policija je počela da reaguje u ovakvim slučajevima – navodi gradski većnik za saobraćaj grada Užica.