Pocetna Kultura Nagrade za omiljeni književni lik

Nagrade za omiljeni književni lik

891
0
Podelite

U Narodnoj biblioteci Užice dodeljene su nagrade i otvorena je izložba radova učenika drugog likovnog konkursa “Moj omiljeni književni lik”.

Prvu nagradu osvojila je Anđelka Cvetković, učenica Osnovne škole „Stari grad“ za književni lik Isidore Mun, drugu David Pavlović, iz škole „Aleksa Dejović“, izdvojeno odeljenje Zlakusa za lik Mačak u čizmama, a treća nagrada pripala je Nikolini Vujadinović, iz Osnovne škole „Bogosav Janković“ iz Kremana za  lik Pipi Duga Čarapa.

Specijalnu nagradu osvojila je Jovana Čolić, iz Osnovne škole „Aleksa Dejović“, izdvojeno odeljenje  Zlakusa za lik Rak Krojač.

-Inspiracija za nagradu bio mi je lik koji sam nacrtala za jedan dan.Ovo je moja šesta nagrada na likovnim konkursima, a do sada sam osvajala od trećeg do prvog mesta za likove i ilustracije-rekla je Anđelka Cvetković, učenica trećeg razreda.

-Konkurs je namenjen učenicima od prvog do četvrtog razreda osnovnih škola u znak sećanja i priznanja koleginici Ratki Vučković za izuzetan doprinos ne samo u dečjem odeljenju nego i ustanovi. Kroz njene edukativno-kreativne radionice prošle su generacije malih Užičana kojima je ponuđena mogućnost da provedu kvalitetno slobodno vreme ali i da se približe knjizi-istakla je Dušica Murić, direktorka biblioteke.

O radovima učenika odlučivao je tročlani žiri akademskih slikara  Marijana Ćurčić,Dušan Starčević i Zoran Cvetić, direktor Gradske galerije.

Marijana Ćurčić, akademski slikar navela je da su na konkurs  stigla 163 rada od 158 učenika iz osam osnovnih škola.

-Skoro polovina radova je učenika iz Osnovne škole “Dušanb Jerković” tako da pored zahvalnosti učenicima treba pohvaliti i rad nastavnika na njihovom angažovanju. Posao žirija bio je težak da izaberemo najbolje od velikog broja uspešnih radova-objasnila je Ćurčić.

Učenici su najčešće birali likove iz trenutno aktuelnih bajki.

Realizacijom ovog konkursa pored razvoja likovnih sposobnosti podstiču se i čitalačke navike čije  sticanje u ovom periodu je osnov za formiranje kulture čitanja u zrelom dobu.