Pocetna Društvo Računi pod lupom

Računi pod lupom

2605
0
Podelite

Voda u Užicu poskupela je od 1. oktobra ove godine i cena po kubiku je 59,60 dinara. U “Vodovodu” kažu da su značajno pojačali čitačku službu tokom septembra kako bi očitali što više vodomera i stekli pravu sliku stanja utroška vode po staroj ceni
U ovom javnom preduzeću dodaju da svakako ima vodomera koji iz objektivnih razloga nisu mogli biti čitani, najčešće zbog nedostupnosti vodomera čitačima po više osnova.

-Postoje vodomeri po raznim nepristupačnim mestima koje očitavaju sami stanari, ili vlasnici pa “Vodovodu” dostavljaju stanje na mernom uređaju. Svim građanima čiji je utrošak povećan zbog izostanka čitanja u septembru zbog utvrđenih okolnosti umanjivali smo račune za 18 procenata kako bismo došli na stvarnu cenu. Pojedini građani traže dodatna pojašnjenja, postoje oni koji su nezadovoljni i ovom prilikom podsećamo da postoje instance kojima mogu da se obrate – navodi direktor užičkog “Vodovoda” Duško Ljujić. Prva instanca jeste Služba za očitavanje vodomera i faktuirisanje užičkog “Vodovoda”.

-Ukoliko ne razjasne i ne reše problem sledeća mogućnost jeste žalba Komisiji za merenje utroška koja je sastavljena od tri radnika raznih struka iz “Vodovoda” koji razmatraju zahtev korisnika i postupaju po zahtevu koji mogu da usvoje ukoliko je opravdan, delimično usvoje ili odbiju u celosti. Ukoliko građanin nije zadovoljan ovim rešenjem sledeća instanca jeste Komisija za reklamacije. Ona se sastoji od tri člana od kojih je obavezno jedan član predstavnik građana iz Društva za zaštitu potrošača. Često je mišljenje predstavnika potrošača i presudno da komisija donese konačnu odluku. Mislim da ima dovoljno nivoa na kojima može da se reši problem – objašnjava za “Vesti” direktor užičkog “Vodovoda”. Naravno poslednja instanca je pravna. Svi građani koji su dugovali i nisu plaćali vodu do 1. oktobra, taj očitani utrošak plaćaju po staroj ceni od 50 dinara, odnosno po ceni koja je niža za 18 odsto za koliko im se račun umanjuje koliko iznosi poskupljenja vode.

-Nastavili smo pojačano čitanje u oktobru i tokom septembra i oktobra svi vodomeri su pročitani. I sve razlike koje se vide, da je neka količina potrošena u nekom ranijem periodu, ili kada vodomer nije čitan ovu količinu umanjujemo za 18 odsto. Postoji problem očitavanja vodomera koji nisu bili dostupni, pogotovo u centru grada, jer se šahte nalaze u podrumima zgrada. Često se dešava da po pet-šest puta čitač izlazi na teren i traži predstavnika stanara da mu omogući čitanje i ulazak u podrumske prostorije. Kako se ovakve situacije ne bi dešavale trudimo se i zovemo telefonom i zakazujemo čitanje vodomera. Postoje i dogovori građana sa čitačkom službom “Vodovoda” da građani dostavljaju stanje. Ponekad zataji ovlašćeni čitač i ne dostavlja stvarno stanje vodomera. Ukoliko vodomer nije očitan stanje na stavka na računu za SON- je nula, jer nije dostavljeno stanje, ili je prijavljivano stanje bez silaska u šaht – kaže Ljujić i apeluje na čitače po zgradama da dostavljaju pravo stanje utroška. Prosečna potrošnja tročlanog domaćinstva kreće se od 14 do 20 kubika vode mesečno, odnosno u proseku 5 kubika po članu domaćinstva.

Kome se žaliti?

U slučaju da su nezadovoljni računom za vodu građani mogu da se obrate Službi za očitavanje vodomera i fakturisanje. Sledeća instanca je Komisija za merenje utroška vode i treća Komisija za reklamacije u kojoj je i predstavnik Udruženja potrošača.