-Auto-put Beograd-Južni Jadran neće zaobići Užice. Obilaznica oko Užica vredna je 27,6 miliona evra, rečeno je priliko obilaska gradilišta “Surduk” 2008. godine kada ga je posetio tadašnji ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. Rečeno je da će gradnja mosta preko Đetinje kao zahtevnog objekta trajati najmanje dve godine i da je usporena zbog geoistražnih radova u domenu geomehanike na petlji “Sinjevac”. Tada je trebalo da na potezu budu građevinski inženjeri – statičari.
Gradnja obilaznice oko Užica nalazi se u prvoj fazi i do sada je trošeno 4,5 miliona evra, a predstoji i priprema dokumentacije za tender i gradnju mosta preko Đetinje dužine 252 metra i visine 85 metara od ogledala vode i za ovaj projekat postoje dva rešenja od kojih je jedno, izvođača užičkih “Puteva”, – rečeno je pre 13 godina prilikom obilaska gradilišta Surdruk.
Na obilaznici čija je dužina 4.845 metara predviđena je gradnja dve petlje “Surduk” i “Sinjevac” sa pripadajućim objektima , osnovna trasa sa više potpornih konstrukcija i objektima za ukrštanje sa lokalnim putevima (nadvožnjaci i podvožnjaci). – Trenutno su u toku radovi na širokom otkopu i izrada nasipa u zoni “Surduk”. Završetak radova na ovim pozicijama planiran je za septembar te 2008. godine – rečano je tada. Na osnovnoj trasi uključujući i petlju “Sinjevac” odvijaju se radovi niskog inteziteta s obzirom da se očekuje izrada glavnog projekta. Urađena je izmena glavnog projekta petlje “Surduk” kao i projekat usaglašavanja starog i novog projekta petlje. Završetak projektne dokumentacije na petlji “Surduk” očekuje se do kraja 2008. godine.. Tada je saopšteno da je za završetak radova na petlji “Surduk” potrebno 400 miliona dinara, na osnovnoj trasi 610 miliona dinara i za most preko Đetinje 560 miliona dinara što je ukupno 19,6 miliona evra.
Tada je rečeno da će gradnja mosta trajati najmanje dve godine i da je do zastoja došlo usled zahtevanih geoistražnih radova na petlji “Sinjevac” za most u domenu geomehanike. Tom prilikom direktor JP “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak poručio je Užičanima da se ne sekiraju i da će Beograd – Južni Jadran proći pored njihovog grada, jer se auto-putevi grade na 15-20 kilometara od gradova. Ideja gradnje obilaznice postoji tri decenije i njeno prvo pominjanje vezuje se za početak devedesetih.