Slika je do sada dva puta izlagana i to na izložbama „Iz zbirki Narodnog muzeja“, 1986/1987. godine i „Blago iz depoa“, 2016. godine
Kroz dosta puta pomenuto i definisano delo u nacionalnoj istoriji umetnosti, slikarstvo Uroša Predića uvek privlači pažnju. Tako i kod nas, u Narodnom muzeju Užice, jedna od vrednijih slika, umetnički i autorstvom, je „Portret devojke“, rad ovog čuvenog srpskog slikara. Ovaj neidentifikovani ženski portret devojke/žene u kasnim dvadesetim godinama je inv. br. 58 u Umetničkoj zbirci NMU i dimenzija je 55h46 cm, rađen u tehnici ulja na platnu, potpisan „U. P. 1941“, odnosno nastao je 1941. godine. Slika je do sada dva puta izlagana i to na izložbama „Iz zbirki Narodnog muzeja“, 1986/1987. godine i „Blago iz depoa“, 2016. godine.
U slikarskom opusu Uroša Predića (1857‒1953), jednog od glavnih predstavnika akademskog realizma, najviše su zastupljeni portreti, ikonografija, žanr i istorijske kompozicije, ređe predeo i samo jedan akt. Uroš Predić je uradio i seriju čuvenih portreta više predsednika Srpske akademije nauka i umetnosti. Nakon završene gimnazije, pančevačke realke, koja je kasnije nazvana po njemu, 1876. godine odlazi na slikarsku akademiju u Beč kao stipendista Matice srpske. Izučavao je slikarstvo, kao i Paja Jovanović, kod čuvenog profesora Gripenkerla. Umetničku akademiju u Beču završio je 1880. godine. Osnovao je društvo srpskih slikara „Lada“ (1904), čiji je prvi predsednik i član. Jedan je od osnivača Udruženja likovnih umetnosti (1919) i njegov prvi predsednik. Bio je počasni član Matice srpske, a dopisni član Srpske kraljevske akademije postaje 1919. godine, redovni pak 1920.
U Narodnom muzeju Užice, na našem „Porteretu devojke“, u pitanju je portret ženske osobe u poprsju, slikan iz anfasa. Inkarnat je svetlo ružičast, kosa je smeđa sa razdeljkom na sredini i sa ljubičastom trakom u kosi. Model nosi haljinu ljubičaste boje. Pozadina slike je zelena. Solidnost tehnike ovoga ženskog portreta je neosporna i veliki broj puta prikazana kroz delo Uroša Predića, ali se mora primetiti da je delo uopšteno i definisano kroz prizmu estetike ulepšanog buržoaskog realizma implementiranog u portretni prikaz bogatijeg staleža građanskog društva u prvoj polovini XX veka.
Marko Đurić
viši kustos, istoričar umetnosti