U okviru edukativnog programa „Dohvati umetnost“ realizovana je još jedna radionica sa decom iz užičkih osnovnih škola „Nada Matić“ i „Stari grad“.
O važnosti edukacije u kulturi i rada sa decom u galerijskim uslovima za „Vesti“ direktor Gradske galerije Užice Zoran Cvetić navodi da pedagoška saznanja nas uče, da se deca u mlađem uzrastu već formiraju kao budući likovni umetnici i publika. Galerije i muzeji širom sveta odavno nisu mesta gde se samo izlažu umetnička dela, već prostori gde se odvijaju aktivnosti koje uključuju različite uzraste i generacije.
Edukativni programi „Dohvati umetnost“ i „Omladinski likovni klub Gradske galerije“ koje Gradska galerija realizuje sa osnovnim i srednjim školama i mladim neafirmisanim akademskim umetnicima su u skladu sa praksom Evropskih galerijskim i muzeoloških ustanova kulture.
Uvodni deo radionica u okviru interativnog programa „Dohvati umetnost“ koji je 2009. godine započeo u Gradskoj galeriji karakterističan je i jedinstven po tome što prati izlagačku delatnost. Deca se upoznaju sa radom Galerije i drugim važnim ustanovama kulture u našem gradu. Značajan segment razgovora su ponašanje u ustanovama kulture i upoznavanje sa predmetnom izložbom.
Tokom upoznavanja sa izložbom „Morfologija tekstila“ Arpada Pulaia deca su osetila zanimljiv umetnički svet.
-U ovom delu, vodili smo interaktivan razgovor o pojmu skulptura. Deca su obilazila oko postamenata sa eksponatima i uočila da je skulptura trodimenzionalno oblikovano umetničko delo i da možemo da ga posmatramo sa različitih strana. Skulpture mogu biti oblikovane od tradicionalnih materijala kao što su: glina, drvo, kamen, metal, bronza, ili kao na Arpadovim primerima, od vune, odnosno tkanine. Estetska analiza dela je pokazala da su prisutne figure sa elementima flore i faune više alegorijske predstave junaka iz neke bajke, a ne stvarnih likova.
Cvetić objašnjava da priprema za praktičan tematski rad obuhvata likovnu interveciju nijasiranja dela, koje asocira morski element i izradu reljefnog grebena izvedenog od gužvanog pak- papira i tutkala na kartonu (lepenka).
Priča o koralima i saznanje da globalno zagrevanje njihov opstanak čini neizvesnim, inspirisali su likovni rad na temu: „Oživimo jedan koralni greben“, koji je realizovan u dve faze.
Prvu faza bila je uz kratkometražni dokumentarni film, a deca su tehnikom kolaža izvela minijature riba, školjki, morskih zvezda, rakova, algi i drugih vrsta, koje su poslužile u dekoraciji jedinstvenog koralnog grebena.
U drugoj fazi su na grebenu gde postoje šupljine, odnosno, otvori koji su predviđeni za korale od prstića. Prsti učenika su prekriveni materijalom od hiruških rukavica i oslikavani su tehnikom flomastera. Oslikani prsti sa iglicama, sitnim otvorima i grančicama, postaju žive forme koje daju radu dodatnu dinamiku, zaključio je Cvetić objašnjavajući rad sa decom na radionicama.