Pocetna Društvo Poplave malo usporile planove

Poplave malo usporile planove

551
0
Podelite

O radovima na putnoj infrastrukturi na području grada Užica, o sanaciji posledica nevremena u Lužničkoj dolini, ali i o izradi planova i projektnih dokumenata, za naš nedeljnik je govorio Miloš Milivojević, direktor JP „Užice razvoj“

Koliko je do sada realizovano planiranih radova u putnoj infrastrukturi na području grada Užica?

-Od samog početka građevinske sezone prati nas vrlo nestabilno vreme sa obilnim padavinama tako da nismo na nivou planirane realizacije infrastrukturnih radova. Na području samog grada radili smo po prioritetima i uglavnom na sanaciji ulica koje su raskopane zbog izgradnje mreže gasovoda ili fekalne kanalizacije, a tu pre svega, mislim na krak Kolubarske i Nemanjine, sada Ulica Aleksandra Tišme na Carini, zatim radili smo u Hajduk Veljkovoj i na vrhu Kondine ulice na Pori, završavamo asfaltiranje u ulici Kralja Dragutina na Terazijama. Pošto je proletos u Ulici Isidore Sekulić u Turici rađen gasovod i fekalna kanalizacija, sada smo počeli njenu kompletnu rekonstrukciju. Sprovodili smo i planirane radove u Staparima, na Beloj Zemlji, u Gorjanima gde smo ih i završili, kao i u Krvavcima i Karanu, počeli u Trnavi i Ribaševini, a onda su nas tu prekinule poplave i sva mehanizacija upućena je na sanaciju i otklanjanje posledica nevremena u Lužničkoj dolini. Prosto je neverovatno da je svakog dana u proteklom periodu padala kiša i da se šteta samo uvećavala. Šteta na putnoj infrastrukturi, mostovima i poljoprivrednim površinama u mesnim zajednicama u Lužničkoj dolini procenjena je na oko 350 miliona dinara.

Koliko se do sada moglo uraditi na saniranju posledica ovih vremenskih nepogoda i kolike su mogućnosti lokalne samouprave u tome?

-Ta procena je bila pre petnaestak dana, 63 miliona dinara na putnoj infrastrukturi, oko 86 miliona na mostovima i obalama korita Lužnice i oko 200 miliona dinara u poljoprivredi. Ona je sada sigurno veća zbog toga što kiša nije prestajala i sve što jedan dan saniramo, očistimo puteve, drugi dan ponovo naiđe bujica, opet nastanu nova oštećenja i ponovo čistimo i saniramo kako bismo napravili prohodnost i omogućili ljudima da koliko toliko normalno funkcionišu, da mogu da priđu kućama.  Svakodnevno smo i sada na terenu i u komunikaciji sa predsednicima mesnih zajednica Karan, Ribaševina, Lunovo Selo, Trnava i Gostinica. Uputili smo izveštaje o posledicama nevremena nadležnim ministarstvima i tražili pomoć u sredstvima za sanaciju, jer Grad sam to ne može da iznese. Ovih dana imamo i prve povratne rekacije države i resorna ministarstva najavila su pomoć koja će biti realizovana na razne načine.

Šta se još trenutno radi u gradu?

– Od planirane izgradnje oko dva kilometra distributivne mreže fekalne kanalizacije u Turici, završili smo je u Ulici Isidore Sekulić i Stanoja Glavaša, dok su velike padavine odložile radove u Ulici Milana Vergovića jer su zahtevniji pa čekamo stabilizaciju vremena. U ulicama Isidore Sekulić, Stanoja Glavaša i u kraku Vojislava Ilića postavljena je i distributivna gasna mreža koja će biti rađena i u Milana Vergovića kada bude završena fekalna kanalizacija. Kada sve to završimo, izvedemo priključke, komletno ćemo rekonstruisati ove ulice. To već radimo u Ulici Isidore Sekulić. Očekujem da svi ovi radovi u Turici budu potpuno završeni u toku ove građevinske sezone. Inače, do sada smo završili obaliznicu ka Staparskoj banji u dužini od oko 2,5 kilometara. Ovo je direktna investicija Grada vredna oko 17 miliona dinara.

Zašto je važna obilaznica ka Staparskoj banji?

-Zato što stvaramo uslove za potpunu obustavu saobraćaja zelenom stazom. Naime, Grad je kupio dva turistička vozića na električni pogon koji će početi da saobraćaju od starog železničkog mosta na gradskoj plaži do Staparske banje i neolitskog naselja čim se vreme stabilizuje. Vozači su prošli obuku i spremni su za vožnje. Zelenom stazom smo uradili i kavanje kosina, mobilijare, rekonstruisali odmorišta.

Koliko je sredstava ove godine predviđeno za sve planirane radove na putnoj infrastukturi?

-Investitor rekonstrukcije i izgradnje putne infrastrukture je Gradska uprava za infrastrukturu i razvoj, a „Užice razvoj“ radi nadzor na sprovođenju većine ugovora u ovoj oblasti. Sredstva koja Grad opredeljuje za ove namene svake godine su sve veća, a
dobijamo ih iz raznih izvora, kao što su direktne investicije, zatim radi se i po godišnjem ugovoru sa JKP „Niskogradnja“, a tu su i sredstva koja su opredeljena za udruživanje sa građanima. Posaban izvor su sredstva koja dobijamo od određenih ministarstava preko konkursa, imamo i direktne investicije iz „Puteva Srbije“.

Koliko je podnetih predloga za „Užički program lokalnog partnerstva – Udružimo se” s obzirom da je javni poziv završen 6. juna?

-Budžet za ovaj program je 33 miliona dinara, a na javni poziv je prispelo 25 prijava. Sledi otvaranje prijava i rangiranje, potom obilazak odabranih lokacija, a zatim će „Užice razvoj“ uraditi detaljne premere i predračune koji će pokazati i stvarne iznose
sredstava neophodnih za realizaciju projekata. Svi ovi poslovi trebalo bi da budu završeni za oko mesec dana. Potom će uslediti raspisivanje javne nabavke za radove kako bi mogli biti završeni do kraja građevinske sezone.

Dokle se odmaklo u izgradnji vrtića na Carini gde „Užice razvoj“ obavlja nadzor?

-Završen je postupak javne nabavke za drugu fazu radova za ovaj vrtić koja podrazumeva završetak svih građevinski radova na objektu i parternog uređenja. Njena ukupna vrednost je 96 miliona dinara. Narednih dana očekujemo potpisivanje ugovora sa
izvođačem. Prva faza je podrazumevala grube građevinske radove i ukrovljavanje. Pošto je izvođač bankrotirao mi smo bili prinuđeni da sa njim krajem prošle godine raskinemo ugovor, tako da su nerealizovana sredstva iz te faze prebačena za ovu godinu. Bez obzira na sve, nismo mnogo izgubili u dinamici i planiramo da do kraja građevinske sezone završimo drugu fazu. Posle toga sledi opremanje objekta.

Sanacija klizišta u Koštici skoro je potpuno završena?

-Tačno, ostale su samo još neke sitnice. Prošle godine je urađena potpuna rekonstrukcija Ulice Svetozara Markovića, kanalizacija, vodovod, elektroinstalacije, gasovodna mreža, Telekom je uradio svoje instalacije i mislim da građani u tom kraju sada mirnije spavaju. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u potpunosti je finansiralo ove radove u visini od 140 miliona dinara.

Kada će biti završena sanacija dečijeg bazena na gradskoj plaži?

-Na osnovu projekta sanacije Građevinskog fakulteta, raspisali smo javnu nabavku za sanaciju, odabrana je jedna niška firma, MKL INŽENjERING DOO, koja ima iskustva u ovim radovima, u drugoj polovini maja radovi su počeli, a rok za završetak je kraj juna. Vremenske prilike nam nisu išle u prilog, jer sanacija zahteva suvo vreme. Ipak, bez obzira na to, očekujemo da će kompletni radovi biti završeni u roku. Ukupna vrednost sanacije je 10,3 miliona dinara. Troškove u iznosu od 8,7 miliona snosi izvođač radova „Dijamant invest“, a za preostala sredstva je pokrenuta procedura naplate od projektanta.

Na kojim projektnim dokumentima, ali i planovima trenutno radite?

-Prioritet nam je bio izmena prostornog plana Grada Užica u delu koji obuhvata Krvavce, Gorjane, Zlakusu do granice sa opštinom Požega. To smo radili u funkciji izgradnje kolektora i budućeg regionalnog postojenja za prečišćavanje otpadnih voda u
Požegi. Ova izmena plana bila je na komisiji i sada je u daljoj proceduri. Radili smo na planu generalne regulacije Kaluđerskih bara, u toku je izrada plana generalne regulacije Carine, plan detaljne regulacije Ulice Stahinjića Bana koja je usko grlo na
državnom putu i plan detaljne regulacije sportsko – rekreativne zone u Turici. Radimo i brojne projekte počev od generalnog projekta obaloutvrda reke Đetinje i Volujačkog potoka koji je u završnoj fazi i koji je značajan za dalji razvoj ovog dela grada.
Završavamo i projekat energetske sanacije objekta bivše kasarne „IV puk“ u Krčagovu koji se odnosi pre svega, na zamenu krovnog pokrivača, stolarije i rekonstrukciju fasade radi buduće namene ovog objekta. U toku je izrada i projekta za fekalnu kanalizaciju na Beloj Zemlji.

Koje su najznačajnije aktivnosti u oblasti gradskog i prigradskog saobraćaja?

-Privatni partner u oblasti gradskog i prigradskog javnog prevoza već je uveo nove autobuse sa pogonom na CNG radi smanjenja zagađenja vazduha, takva je njegova ugovorna obaveza i bila, i niskopodne autobuse koji su prilagođeni osobama sa invaliditetom. Od februara ove godine počeli smo da uvodimo elektronsku naplatu karata zbog jednostavnije kontrole i smanjenja troškova. Posle izvesnog vremena došlo je do određenih problema koje smo rešili, pa smo je ponovo aktivirali. Što se tiče reda vožnje, on je zadržan iz ranijeg perioda, jer su ljudi na njega navikli i u većini slučajeva možemo da ga ispoštujemo. Međutim, u špicevima ima kašnjenja i zato  pokušavamo da nađemo rešenje, ali ono nije jednostavno. Siguran sam da će deo problema biti rešen izgradnjom obilaznice oko Užica kada bude smanjen obim saobraćaja kroz grad, kao i izgradnjom kružnog toka kod bivše fabrike kože.

Šta JP „Užice razvoj“ radi za potrebe projekta Užice – prestonica kulture 2024. godine?

-Potrebno je da uradimo deset projekata koji se odnose na infrastrukturu u okviru projekta Užice – prestonica kulture 2024. Jedan od njih je rekonstrukcija velike sale u Gradskom kulturnom centru. Za to imamo građevinsku dozvolu, ovih dana očekujemo izbor izvođača radova i plan je da do kraja godine radovi budu završeni. Počeli smo izgradnju jednog kraka toplovoda do buduće podstanice u GKC-u čime rešavamo sistem grejanja. Završena je i javna nabavka za izgranju lifta za osobe sa invaliditetom za tu salu i narednih dana dobićemo izvođača i za ove radove. Završili smo i urbanistički projekat za budući Muzej keramike i Dečiji kulturni centar koji će biti izgrađeni na mestu stare streljane. U toku je izrada projektne dokumentacije i kada bude završena sledi
početak radova.

U okviru ovog projekta planirana je i izrada projektno tehničke dokumentacije za rekonstrukciu Trga partizana?

-Na Skupštini je doneta odluka o pokretanju postupka za izradu planskog dokumenta koji će biti osnova za izradu projektne dokumentacije i za dobijanje građevinske dozvole za rekonstrukciju Trga partizana. Takođe, u Narodnom muzeju stalna postavka „Užice kroz vekove“ biće smeštena u novom prostoru. Za to imamo završenu projektnu dokumentaciju tako da se može očekivati skoro raspisivanje javne nabavke za prvu fazu radova. U toku je izrada i idejnog rešenja za uređenje niza odmorišta na Zelenoj stazi. Radimo i projektnu dokumentaciju za rekonstrukciju kuće akademskog slikara Mihaila Milovanovića. Pošto je ovaj objekat pod prethodnom zaštitom, obratili smo se Zavodu za zaštitu spomenika kulture koji nam je pružio mogućnost da ceo postojeći objekat koji je u vrlo lošem stanju možemo srušiti, ali ga moramo snimiti do detalja i isti takav sagraditi uz korišćenje i dela materijala od starog objekta koji je upotrebljiv. Završili smo
projekat rušenja, u toku je izrada urbanističkog projekta, idejno rešenje već imamo. Za legat Ljubomira Simovića koji je planiran u Narodnoj biblioteci, pokušavamo da dobijemo veći prostor tako da u skladu s tim sprovodimo određene aktivnosti. Planirano je i formiranje montažnog dinarsko – ribarskog naselja u Mokroj Gori, u zoni Parka prirode. Do sada smo dosta uradili, parcela je određena, a u komunikaciji smo sa Ministarstvom za zaštitu životne sredine da bismo dobili saglasnost za postavljanje ovakvog jednog naselja.