Školska godina počinje za sedam dana a stanje u prosveti je katastrofalno, rečeno je na šesnaestom protestu „Užice protiv nasilja“ posle čega je usledila protestna šetnja glavnom ulicom.
Učiteljica u školi „Dimitrije Tucović“ iz Čajetine Zorica Đorđević poručila je na skupu da nema odustajanja, jer kako kaže narod „Ničija nije gorela do zore“. Ona je ponovila da je „prosveta i dalje ponižena, degradirana i zgažena kao i većina drugih profesija u Srbiji“.
Posle školske godine koja će crnim slovima biti upisana u anale srpske prosvete i koja je brzopleto završena dve nedelje ranije, Đorđević kaže da od strane nadležnih uprkos brojnim apelima i konstruktivnim predlozima nije ništa urađeno da se stanje poboljša.
– Umesto traženog broja psihologa i pedagoga po školama dobili smo dopis sa smernicama rada koji ni nama prosvetnim radnicima nije jasan i osim oduzimanja dragocenog vremena namenjenog obrazovanju dece što je naša primarna uloga provešćemo znatan broj časova radeći sa njima radionice o određenim temama i pisati beskrajne izveštaje koji nas pretvaraju u administrativne radnike, a ne u edukatore i vaspitače – opisala je trenutno stanje u školstvu Zorica Đorđević. Postavljajući pitanje o tome „kako profesor može imati autoritet“, ukoliko ne sme da udalji đaka koji remeti nastavni proces navela je da su pored nastavnika žrtve i ostali đaci kojima se na taj način krši pravo na obrazovanje.
Đorđević kaže da su prosvetnim radnicima“ ruke i dalje vezane sa preopširnim i neprilagođenim gradivom, da je i dalje rad prosvetnih radnika obezvređen, plate ponižavajuće i da su zahvaljujući raznim smernicama i zabranama potpuno izgubili autoritet kod dece“. Ali da se pri svemu tome moraju držati standarda, uvoditi novine u rad, izvoditi integrativnu i ambijentalnu nastavu, ocenjivati formativno i sumativno, popunjavati pedagošku dokumentaciju, pisati izveštaje i posle nabrajanja silnih obaveza prosvetara zaključila pitanjem, a gde je tu rad na vaspitanju dece?
– Sada ćete gospodo iz vlasti škole ponovo napuniti policijom i misliti da ste problem rešili, ali niste i nećete na taj način.Sistem je potpuno propao ne funkcioniše i mora da se menja iz temelja – poruka je Užičanke koja radi kao učiteljica u čajetinskoj školi i koja zaključuje da za par godina nećemo imati dovoljno nastavnog kadra ako se ovako nastavi. Ozbiljnost problema ilustrovala je rečima „da vozače iz Bangladeša Srbija može da uveze, ali prosvetne radnike ne“.