Od 1983. godine širom sveta 15. mart se obeležava kao Svetski dan potrošača, čiji je cilj unapređivanje i zaštita osnovnih potrošačkih prava.
Najveći broj prijava nezadovoljnih potrošača Udruženju u Užicu odnosi se na obuću, pre svega patike i cipele. Zatim tehničku robu, belu tehniku, male kućne aparate, usluge mobilne telefonije, kupovinu na daljinu i drugo.
Predsednik Udruženja potrošača Užice Branko Prodanović podseća da potrošač uzimanjem fiskalnog računa stiče pravo na reklamaciju u roku od dve godine. Sa računom odlazi kod trgovca, koji mu izdaje zapisnik (reklamacioni list) o prijemu reklamacije. Isti slučaj je sa aministrativnom zabranom i slipovima za kartice.
On ističe da prilikom kupovine treba voditi računa da li kupljena roba, pogotovo ukoliko je jako skupa uključuje i dopremu i pokrivenost servisom što su bitni faktori. Za vreme reklamacije veoma je važno da potrošač ne ide u servis u koji ga redovno šalju trgovci, jer sve radnje tokom reklamacije za potrošača obavlja trgovac.
Posebno skreću pažnju na terenske trgovce koji prosto “hipnotišu” kupce posebno sa medicinskim pomagalima koju nude najstarijoj populaciji uz prevaru da je posrednik Penzioni ili Zdravstveni fond. Ovaj vid prevare osetili su i užučki penzioneri kupujući sumljive, ali skupocene masažere. U slučaju da se to desi, savet je brzom poštom poslati proizvod nazad.
Udruženje potrošača Užice postoji 15 godina i jedno je od najaktivnijih u Srbiji pokrivajući značajno područje Zlatiborskog i cele Zapadne Srbije.